Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 113

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 113 av 114 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 109 110 111 112 113 114 SisteSiste
Viser resultater 2,241 til 2,260 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Med så lang erfaring bør du vite bedre enn å gi en bruker "fingeren" på den måten; ved å si at det ikke er noe problem fordi man kan bruke manuell sletting. Ta i stedet en oppvask med eget tenkemønster og gjem deg ikke bak sårede følelser. Mener du fortsatt at funksjonene jeg etterlyser er unødvendige eller forstår du nå at ikke alle ser på tv og sletter opptak hver dag? Dette burde du forstått av deg selv tidligere mener nå jeg. Om ikke så er du nok ikke kvalifisert for uttale (igjen; min mening og går ikke under noen definisjon av sjikane).

Men ja, jeg kunne pakket det penere inn. Poenget blir derimot det samme så hvorfor så hårsår?

Er du kundebehandler i CD? Det ville forklart en del...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greven
    + 1.... installerte pvr nr 4 i dag... -Der er det nå mulig å slette ;

valgt video eller alle videoer.....
    Er dette den gamle eller den nyeste hd-pvr'en? Jeg sjekket senest for et par dager siden og sistnevnte har vitterlig ikke en slik funksjon. Der må man fortsatt trykke tre ganger per opptak man vil slette. Ganger si 200 opptak så blir det 600 tastetrykk. Kan noen si repetetivt? Rød, venstre, enter.....repeat.

Igjen; amatører har designet denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Hvis du har planer om og fortsette her på forumet kunne det være lurt hvis du lærer deg vanlig normal folkeskikk, før du skriver flere innlegg :wink:

Sjikanering passer seg bedre på forum type backstage på VGD
    Sammenligningen mellom din uttale om slettefunksjon og steinaldertankegang er nok ikke sjikane, men en ganske så passende sammenligning. Folk med slike holdninger hindrer utvikling og er til hinder for andre. I stedet for å klage over sjikane kan du heller legge fra deg den holdningen.

Mener du faktisk at man ikke bør legge inn en rullerende slettefunksjon eller en slett alle funksjon i en moderne tv-boks? Helt alvorlig? Eller liker du bare å kverrulere rundt andres problemer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så tilbake til tema;

Rolle; mener du fortsatt at det ikke er særlig vanskelig å slette opptak enkeltvis? Nå som du har fått litt mer fakta å forholde deg til.

600 tastetrykk må jeg gjennomføre på fjernkontrollen etter å ha vært bortreist en stund. Fordi det ikke finnes en slett alle funksjon. Enten det eller en format av hele skiten.

Er dette ikke noe å klage over eller innser du kanskje at du tråkka i salaten med din teite kommentar?

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mmmbeer
    Rolle; mener du fortsatt at det ikke er særlig vanskelig å slette opptak enkeltvis? Nå som du har fått litt mer fakta å forholde deg til.

600 tastetrykk må jeg gjennomføre på fjernkontrollen etter å ha vært bortreist en stund. Fordi det ikke finnes en slett alle funksjon. Enten det eller en format av hele skiten.
    Det var da et forferdelig mas

Nei, jeg finner ikke det særlig vanskelig og slette opptak enkeltvis. For meg og sikkert folk flest, blir det uansett ikke aktuelt og slette alle opptak på en gang siden der så og si alltid er flere opptak som ligger på vent til man får tid til overs.

Hva gjelder mer fakta, så har jeg nok forlengst fått det som finnes av fakta siden jeg har brukt Canal Digitals HD-PVR siden den første kom ut, jeg husker ikke hvor mange år siden, i dag bruker jeg selvfølgelig den nye ADB dekoderen.

Hvis det er den nye ADB dekoderen du klager på så har du jo ikke engang klart og finne frem til tråden som omhandler den. Sagem dekodern som diskuteres i denne tråden har som sagt, etter siste software oppdatering, mulighet for og slette alle episoder av et serieopptak med et par tastetrykk.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du kundebehandler i CD?
    Standardkommentar som så og si alltid dukker opp når en person ikke er 100% enig med klagekoret :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, du (og de fleste) trenger ikke funksjonen. Derfor er den unødvendig. Din holdning er virkelig til nytte her i verden, veldig sympatisk og iallefall ikke egoistisk Igjen, håper du ikke trengs i noe som har med utvikling å gjøre.

Mon tro hvorfor funksjonen finnes på den gamle boksen, men ikke på den nye? Og alle andre lignende produkter for den saks skyld. Det indikerer jo også at det rett og slett er avglemt av de som konstruerte den nye. Men neida, unødvendig klaging hevder kverrulanten.

Om tråden kun handler om den gamle boksen og ikke den nye hd-pvr er tittelen misvisende.

Ikke 100% enig med "hylekoret" er en ting, men å kverrulere på mangler som er åpenbare blir noe helt annet. Du valgte kanskje feil klage å være uenig i. At jeg og et mindretall skal måtte trykke 600 ganger på fjernkontrollen tror jeg også du innerst inne synes er en mangel på denne boksen. Bare for sent å snu nå?

Dersom denne arrogansen finnes i CD systemet forstår jeg godt at selskapet ikke er populært. Et godt produkt har slike funksjoner for å lette alle brukeres hverdag, ikke kun de som ser ett og ett opptak rett etter at det er tatt opp. Dette krever også at konstruktøren har tankekapasitet til å se for seg hvordan produktet brukes på forskjellige måter. Igjen, her er det forskjell på en adekvat konstruktør og de virkelig gode. Problemet er at de ikke skjønner det selv etter lansering av noe som er skikkelig dritt. Da er det hylekoret som er barnslige og de finner på alle tenkelige kverruleringer for å motarbeide brukerne. ROLLE; du trenger ikke ta all dritten som CD fortjener, ingen vits i å være en fall-guy her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da et forferdelig mas
    Dersom jeg har funnet et menneske som med viten og vilje mener at det er rimelig å måtte trykke 600 ganger på fjernkontrollen i stedet for den normale "slett alle" funksjonen; ja, da må du regne med litt mas.

Er dette virkelig tilfelle, eller kverrulerer du nå bare bort et ugjenomtenkt tidlig svar? Det er ikke for sent å snu da du ikke virker så korttenkt i mange andre sammenhenger her inne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg finner ikke det særlig vanskelig og slette opptak enkeltvis. For meg og sikkert folk flest, blir det uansett ikke aktuelt og slette alle opptak på en gang siden der så og si alltid er flere opptak som ligger på vent til man får tid til overs.
    600 tastetrykk for å slette 200 opptak er ikke unødvendig vanskelig? Eller mener du at man kan slette ett og ett opptak mens man er bortreist? Tenk deg om alle bokser skulle vært så ineffektive. Økonomien i landet ville tapt milliarder per år i bortkastet tid. Ringe en kollega? ja, det blir 600 tastetrykk på mobilen det. Hvorfor; fordi det ikke er så veldig vanskelig og en kverrulant ville det slik. Igjen; ikke sjikane, kun en sammenligning du bør gruble litt på før du avfeier den.

Det virker som om du kun har ett premiss i hodet når du diskuterer; og det er hvordan du selv og "de fleste" bruker boksen. Kan du tenke deg at andre bruker den litt annerledes og at en slik funksjon er nødvendig for at ALLE brukere skal bli fornøyd?

Ville det vært til hinder for deg og "de fleste" at denne funksjonen ble implementert og vi andre slipper å trykke så mange ganger? Svaret er selvfølgelig nei. Men en kverrulant liker å være uenig, selv om det ikke er til hjelp for noen eller noe.

De fleste brukere gjør ikke som meg, de skifter heller leverandør enn å diskutere med folk som dette. Dette merker CD i regnskapet, men skjønner ikke hvorfor.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mon tro hvorfor funksjonen finnes på den gamle boksen, men ikke på den nye?
    Funksjonen kom med siste oppdatering, den fantes ikke opprinnelig. Den gamle dekoderen er konstruert av Sagem, den nye av ADB. ADB for parabol fikk funksjonen med serieopptak i mapper ved siste oppdatering, håper vi får det samme ved neste oppdatering for kabel versjonen, som det er nå blir det nokså rotete når man har mange opptak liggende på vent.

Hva gjelder kverulering så slår det meg at den tid du har brukt på kverulering kunne du glatt gjort flere factory resets. Det tar i grunn ikke lang tid og programmere inn opptak på ny og sette opp eventuell favorittliste.

Forøvrig kunne det være lurt og klage til Canal Digital, det hjelper fint lite og mase på meg, det er for **** ikke jeg som har konstruert boks og software.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens ADB HD-PVR 5720CDX diskuteres her

http://avforum.no/forum/digitalt-bak...-kabel-tv.html

Kommende ADB HD-PVR 5743CDX diskuteres her

http://avforum.no/forum/digitalt-bak...-kabel-tv.html

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi det er i stort sett bortfallet av TV2s nisjekanaler folk klager over når man nevner Canal Digital.

Hva er det egentlig du er så dypt misfornøyd med, det faktum at du må slette opptak enkeltvis eller? Det er noe jeg aldri har hørt folk klage over, er jo heller ikke særlig vanskelig og slette et opptak rett etter man har sett det, istedenfor og vente til disken er full.
    Kundebehandlingen jeg er mest missfornøyd med.

Men er jo tragisk at det ikke er mapper og sånt på ADB også.

Kan virkelig lure på hva de egentlig driver med, som unnlater å ta med sånne enkle funksjoner.

Edit: Nå er visst 'nissekanalene' på vei tilbake! .. Fikk nettopp mail ..

Så da kan vi alle glede oss til drøssevis og lassevis av repriser! .. "HURRA" ...

LOL

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funksjonen kom med siste oppdatering, den fantes ikke opprinnelig. Den gamle dekoderen er konstruert av Sagem, den nye av ADB. ADB for parabol fikk funksjonen med serieopptak i mapper ved siste oppdatering, håper vi får det samme ved neste oppdatering for kabel versjonen, som det er nå blir det nokså rotete når man har mange opptak liggende på vent.

Hva gjelder kverulering så slår det meg at den tid du har brukt på kverulering kunne du glatt gjort flere factory resets. Det tar i grunn ikke lang tid og programmere inn opptak på ny og sette opp eventuell favorittliste.

Forøvrig kunne det være lurt og klage til Canal Digital, det hjelper fint lite og mase på meg, det er for **** ikke jeg som har konstruert boks og software.
    Hvordan tar en factory reset på Sagem med den nye softwaren? Vert digg å bli kvitt den nye "oppgraderingen" ..

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammenligningen mellom din uttale om slettefunksjon og steinaldertankegang er nok ikke sjikane, men en ganske så passende sammenligning. Folk med slike holdninger hindrer utvikling og er til hinder for andre. I stedet for å klage over sjikane kan du heller legge fra deg den holdningen.

Mener du faktisk at man ikke bør legge inn en rullerende slettefunksjon eller en slett alle funksjon i en moderne tv-boks? Helt alvorlig? Eller liker du bare å kverrulere rundt andres problemer?
    Idiotisk uttalelse og idiotisk sammenlikning spør du meg... :roll:
    Er det mulig å vri av seg så mye surmaget oppgulp da?

Men seriøst; Hva bruker du egentlig boksen til om du mer enn unntaksvis må inn å slette 200 opptak om gangen?...
    Hvor mange opptak programmerer du egentlig? Hvorfor ikke slette programmene etterhvert som du ser dem? Hvor ofte og hvor lenge av gangen er du bortreist om du mer enn unntaksvis må slette 200 opptak?
    Er du bortreis hele tida kanskje?.... 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Men seriøst; Hva bruker du egentlig boksen til om du mer enn unntaksvis må inn å slette 200 opptak om gangen?...
    Vel, nå var det ikke jeg som klaget på akkurat dette, men la meg bruke Get-PVR som eksempel.

Jeg har lagt inn serieopptak på en serie som har en ny episode hver uke. Dessverre vises det samtidig to gamle episoder hver dag av denne serien. Dermed legger PVRen inn 11 opptak i uka, mens jeg bare er interessert i ett. Der har jeg altså ti opptak som må slettes manuelt i uka, enten fra opptakslista, eller etter at alle episodene er tatt opp. For å slette et opptak, må jeg trykke på en knapp, så må jeg trykke OK for å bekrefte. Etter dette tar det ca. 2 sekunder før jeg kan slette neste episode. Om det hadde vært mulig å markere opptak for sletting, og slette hele bunten i ett jafs, ville det gjort ting MYE enklere.

Det aller beste hadde selvfølgelig vært om nye og gamle episoder hadde blitt håndtert som to forskjellige serier, men det gjør de altså ikke.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Idiotisk uttalelse og idiotisk sammenlikning spør du meg... :roll:
    Er det mulig å vri av seg så mye surmaget oppgulp da?

Hvor mange opptak programmerer du egentlig? Hvorfor ikke slette programmene etterhvert som du ser dem? Hvor ofte og hvor lenge av gangen er du bortreist om du mer enn unntaksvis må slette 200 opptak?
    Er du bortreis hele tida kanskje?.... 8)
    Hvorfor ikke se på TV live?

Hva er egentlig vitsen med opptaks funksjonen i det hele tatt?

Eller tuller du bare?

Jeg spør seriøst ..

Visse av oss.. (Tydelig fåtallet.)

Bruker opptaks funksjonen fordi vi ikke sitter klistret til TV skjermen hver eneste dag.. Noe å tenke på kanskje? (Les kommentaren til mmmbeer .. (Krass fyr, men later til å være meget opplyst!))

Kan utdype, men poengene er alt lagt av andre enn meg, og jeg er spent på svaret!

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Vel, nå var det ikke jeg som klaget på akkurat dette, men la meg bruke Get-PVR som eksempel.

Jeg har lagt inn serieopptak på en serie som har en ny episode hver uke. Dessverre vises det samtidig to gamle episoder hver dag av denne serien. Dermed legger PVRen inn 11 opptak i uka, mens jeg bare er interessert i ett. Der har jeg altså ti opptak som må slettes manuelt i uka, enten fra opptakslista, eller etter at alle episodene er tatt opp. For å slette et opptak, må jeg trykke på en knapp, så må jeg trykke OK for å bekrefte. Etter dette tar det ca. 2 sekunder før jeg kan slette neste episode. Om det hadde vært mulig å markere opptak for sletting, og slette hele bunten i ett jafs, ville det gjort ting MYE enklere.

Det aller beste hadde selvfølgelig vært om nye og gamle episoder hadde blitt håndtert som to forskjellige serier, men det gjør de altså ikke.
    Med to fjernkontroller i hendene, så merker en lite til den "2 sekunder" vente greia der .. (Just for your infomation.)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Kundebehandlingen jeg er mest missfornøyd med.

Men er jo tragisk at det ikke er mapper og sånt på ADB også.

Kan virkelig lure på hva de egentlig driver med, som unnlater å ta med sånne enkle funksjoner.

Edit: Nå er visst 'nissekanalene' på vei tilbake! .. Fikk nettopp mail ..

Så da kan vi alle glede oss til drøssevis og lassevis av repriser! .. "HURRA" ...

LOL
    Mange som er misfornøyd med kundeservice ja, men går man inn på Get eller Viasat trådene så virker det ikke å være stort bedre der. Alle leverandørene kunne nok blitt betraktelig bedre på den delen.

Der burde selvfølgelig vært mapper på ADB, det bli mye ryddigere i opptakslisten da. Trodde vi skulle fått det med den siste oppdateringen, men dessverre ikke.

Av "nissekanalene" som nå er tilbake er det i grunn bare TV Sporten jeg har savnet litt, og da bare grunnet min interesse for ishockey :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Hvordan tar en factory reset på Sagem med den nye softwaren? Vert digg å bli kvitt den nye "oppgraderingen" ..
    Menu

Settings

Rød knapp

Pin kode 1234

Oppgraderingen blir du dog ikke kvitt, har den en gang kommet inn så er der ingen vei tilbake. Formatere hele harddisken hjelper heller ikke siden den da bare laster ned siste softwareversjon som ligger på nettet når den initierer på ny.

Man blir fort vant med at det går litt tregt, regner med at du i stort sett bare bruker den som backup for ADB, da er det til og leve med. Spesielt mappesystemet er jo greit når man går inn for og slette alle episodene i serieopptakene.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm

Det er et godt poeng!
    Men det er jo et epg-problem og ligger ikke i boksen. Hvis reprisene feilaktig ikke er flagget som repriser, blir disse også tatt opp.

Side 113 av 114 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 109 110 111 112 113 114 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •