Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 111

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 111 av 114 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 107 108 109 110 111 112 113 114 SisteSiste
Viser resultater 2,201 til 2,220 av 2261
    Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte dekoder?

Hei.

Orker ikke lese gjennom hele tråden.

Sitter på en ufattelig udugelig dekoder fra CD i dag, Sagem HD PVR 102 CT.
    Herrejesus å fryktelig den er. Leser noe rykter om noen oppdatering på vei, er dette verdt å vente på?

For jeg leste tilfeldig i et magasin at CD hadde foretatt et megasprang som de kalte det, men en ny HD PVR fra ADB, med pris på 3490,-
    Hørtes noget dyrt ut, men er det ikke mulig å få noe i innbytte for sin gamle? Er dette veien å gå, eller vente på oppdatering av min gamle drittdekoder?

Håper på svar her

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Richardinho
    Hei.

Herrejesus å fryktelig den er. Leser noe rykter om noen oppdatering på vei, er dette verdt å vente på?

For jeg leste tilfeldig i et magasin at CD hadde foretatt et megasprang som de kalte det, men en ny HD PVR fra ADB, med pris på 3490,-
    Hørtes noget dyrt ut, men er det ikke mulig å få noe i innbytte for sin gamle? Er dette veien å gå, eller vente på oppdatering av min gamle drittdekoder?

Håper på svar her
    Les siden til CC så så får du se

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Håper på svar her
    Hvis du hadde fulgt med litt så kunne du kjøpt den nye ADB dekoderen for 1490 kroner.

Fra 12. oktober – 30. november kunne alle eiere av Sagem HD PVR kjøpe ADB dekoderen og samtidig beholde Sagem.

Hvis du har så store problemer som du sier er ADB veien og gå, bare synd du ikke fikk med deg det beste tilbudet. Men jeg var nettopp innen "Min side" og så at det går an og bestille ADB til 1990 kroner og det er vel greit nok :-D

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Hvis du hadde fulgt med litt så kunne du kjøpt den nye ADB dekoderen for 1490 kroner.

Fra 12. oktober – 30. november kunne alle eiere av Sagem HD PVR kjøpe ADB dekoderen og samtidig beholde Sagem.

Hvis du har så store problemer som du sier er ADB veien og gå, bare synd du ikke fikk med deg det beste tilbudet. Men jeg var nettopp innen "Min side" og så at det går an og bestille ADB til 1990 kroner og det er vel greit nok :-D
    Skjønner.
    Jeg har ikke vært kunde hos Canal Digital mer enn halvannen måned eller så, og hjemmesiden deres har ikke vært stedet jeg frekventerer mest. Mener jeg leste et sted at kunder ville få tilbudet du nevner, det har ikke jeg.
    Trodde det var mulig med noe innbytte-løsning også, hvis ikke kan jeg alltids bruke Sagem til opptenningsved når ADB er i hus.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde det var mulig med noe innbytte-løsning også, hvis ikke kan jeg alltids bruke Sagem til opptenningsved når ADB er i hus.
    Tja. Selv om det står i spesifikasjonene at Sagem dekoderen er ypperlig til opptenningsved og atomreaktorbrensel, så har jeg mine mistanker om at dersom du putter den inn i en vedovn eller atomreaktor, kan du bare glemme å noen gang få fyrt opp noe som helst der lenger.

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke vært kunde hos Canal Digital mer enn halvannen måned eller så, og hjemmesiden deres har ikke vært stedet jeg frekventerer mest. Mener jeg leste et sted at kunder ville få tilbudet du nevner, det har ikke jeg.
    Alle som har vært kunde og kjøpt Sagem før 30. oktober har fått tilbudet.
    (det vil si, ikke fått det som i form av fysisk brev i postkassa, selger på døren eller over telefon)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

gratis ADB

da fikk jeg byttet ut Sagem mot en ADB. Og det uten å betale noe som helst :-D

Jeg har vært en del plaget med Sagem. Og ble vel så lei at jeg sendte en mail til CD, og krevde å si opp abb. på Sagem dekoderen, da den ikke har virket tilfredstillende over tid. Gikk to dager, så ringte en fra CD og ga meg dette tilbudet. Kunne jo ikke si nei til det 8)

Newcomer Mortis360 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får Canal Digital snart, vil ikke opprette en ny tråd. Men hvordan er HD dekoderen, altså 104C, har noen erfaringer med den?

- Mortis360

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av McSteen
    Etter åtte dager fikk jeg endelig "svar" på min siste henvendelse om at den nye softwaren ikke fikset problemet med manglende opptak etter hvert månedsskifte. Svaret var som forventet:
    Hei Takk for henvendelsen.

Må beklage dette, men det som skal rette opp i dette, er ved å foreta en fabrikkreset av dekoderen. Ønsker at du prøver dette.

Lurer på om de i det hele tatt leser kundehenvendelsene og bare sender ut standardsvar til alle?
    Da er vi fire dager inn i det nye året og en ny måned, og PVR'n har selvfølgelig ikke tatt opp noe som helst siden nyttår, til tross for utført fabrikkreset som skulle løse problemet

Blir spennende å se hva CD kundeservice svarer denne gangen..

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi fire dager inn i det nye året og en ny måned, og PVR'n har selvfølgelig ikke tatt opp noe som helst siden nyttår, til tross for utført fabrikkreset som skulle løse problemet

Blir spennende å se hva CD kundeservice svarer denne gangen..
    Har PVR vært på siden nyttår?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Har PVR vært på siden nyttår?
    Nix, og det er vel muligens her problemet ligger, at PVR'n ikke kan stå i standby ved månedsskifte uten å misse opptak. Slo den på først i dag for å sjekke om den hadde tatt opp som den skulle.

Uansett så skal den kunne ta opp selv om den står i standby:

Sitat Opprinnelig postet av Brukerguide Sagem PVR
    Dekoderen bør settes i standby-modus når den ikke er i
    bruk. Dette vil spare både strøm og slitasje på dekoderen.
    Dekoderen vil utføre planlagte opptak selv om den står
    i standby

Har fått svar fra CD om at saken er oversendt teknisk avdeling.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge en bekjent som jobber i kundeservice er det slik at dekoderen får nye nøkler ved månedsskiftet, og hvis den ikke er på vil den ikke funke. Håpløs ordning, hvis det stemmer, men kan jo være en forklaring?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    I følge en bekjent som jobber i kundeservice er det slik at dekoderen får nye nøkler ved månedsskiftet, og hvis den ikke er på vil den ikke funke. Håpløs ordning, hvis det stemmer, men kan jo være en forklaring?
    Ja, dette er et kjent problem. Som jeg har forstått det så oppdateres kortene første tirsdag hver måned. Jeg lar alltid dekoderen stå på når jeg er bortreist for og unngå dette problemet. Men det burde jo selvfølgelig være sånn at kortene var aktive helt til det sendes ut deaktivering grunnet eventuelt manglende abonnement.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Ja, dette er et kjent problem. Som jeg har forstått det så oppdateres kortene første tirsdag hver måned. Jeg lar alltid dekoderen stå på når jeg er bortreist for og unngå dette problemet. Men det burde jo selvfølgelig være sånn at kortene var aktive helt til det sendes ut deaktivering grunnet eventuelt manglende abonnement.
    I dag tok den opp som planlagt, så det har helt klart en sammenheng med at dekoderen må være påslått på ett eller annet tidspunkt etter månedsskifte før den greier å ta opp i standby igjen.

Kortoppdatering på første tirsdag i måneden forklarer ikke problemet, da opptak mangler allerede fra den første dagen i måneden og den 1. faller jo ikke alltid på en tirsdag. Eller er jeg helt på jordet her?

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag tok den opp som planlagt, så det har helt klart en sammenheng med at dekoderen må være påslått på ett eller annet tidspunkt etter månedsskifte før den greier å ta opp i standby igjen.

Kortoppdatering på første tirsdag i måneden forklarer ikke problemet, da opptak mangler allerede fra den første dagen i måneden og den 1. faller jo ikke alltid på en tirsdag. Eller er jeg helt på jordet her?
    Spørs jo om du hadde noen opptak programert på mandagen også da? (1'ste var en mandag i år.)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Spørs jo om du hadde noen opptak programert på mandagen også da? (1'ste var en mandag i år.)
    Nja, jeg hadde opptak (back up for ADB) på søndag, mandag og tirsdag som ikke ble tatt opp. Normalt får jeg bare problemer hvis Sagem er avslått på den første tirsdagen, men denne gangen kan det kan jo også hatt noe med årsskifte og gjøre. Er ikke helt sikker siden Sagem tidligere sveiv i stort sett hele tiden for og unngå disse problemene, men etter jeg fikk ADB så er den i standby grunnet fjernkontrollen som styrer begge boksene.

PS. 1'ste var søndag i år

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Har opptak programmert til faste tider man-fre året rundt. Har problemer med dette hver måned, ikke bare nå i januar.

Spurte i et tidligere innlegg om hvorfor PVR'n slår seg på to ganger i døgnet (ca 2030 og 0030), og fikk til svar at dette sannsynligvis skyldtes oppdatering av EPG'en, da synes jeg det er rart om det ikke er mulig å oppdatere programkortet på samme vis.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min ADB dekoder har alltid tatt opp det som jeg har bedt den om å ta opp. Bruker alltid å slå den i standby. Det eneste problemet jeg har hatt er at den kan finne på å bare ta opp en del av programmet noen ganger. Hvilke klokkeslett jeg da har tatt opp på husker jeg ikke nå.

Jeg fikk beskjed om at jeg ikke burde bruke den overgangen til antennekabelen som fulgte med, da kunne slikt skje??? Måtte iflg han som var her å skiftet veggboksen, bytte til kabel med f-kontakter og bruke dette hele veien fra vegg til dekoder. Høres litt merkelig ut og her ikke teste det heller...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lydfreak
    Min ADB dekoder har alltid tatt opp det som jeg har bedt den om å ta opp. Bruker alltid å slå den i standby. Det eneste problemet jeg har hatt er at den kan finne på å bare ta opp en del av programmet noen ganger. Hvilke klokkeslett jeg da har tatt opp på husker jeg ikke nå.

Jeg fikk beskjed om at jeg ikke burde bruke den overgangen til antennekabelen som fulgte med, da kunne slikt skje??? Måtte iflg han som var her å skiftet veggboksen, bytte til kabel med f-kontakter og bruke dette hele veien fra vegg til dekoder. Høres litt merkelig ut og her ikke teste det heller...
    Vel, nå gjelder problemene beskrevet i denne tråden Sagem-dekoderen. ADB har en egen tråd. (Skjønner det kan være lett å ta feil da trådtittelen er misvisende siden det bare var en HD-PVR på markedet da tråden ble startet.)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parabolkundene får den etterlengtede oppdateringen i morgen, torsdag.

Canal digital: Canal Digital og WiMP - DinSide Bolig

Da spørs det bare hvor lenge vi som har kabel må vente

Side 111 av 114 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 107 108 109 110 111 112 113 114 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •