Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 110

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 110 av 114 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 106 107 108 109 110 111 112 113 114 SisteSiste
Viser resultater 2,181 til 2,200 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Til de som har problemer med mye bugs så fikk jeg dette forslaget fra Canal Digital:

Det du kan gjøre med dekoderen din er å trykke meny-innstillinger-brukerinstillinger å skru av automatisk standbye modus å la dekoderen stå på 1,5 døgn sånn at den klarer å føre over all informasjon etter oppgradering til linux. Dette er også grunnen til at dekoderen din er treg å ikke klarer å gjøre allt den skal i begynnelsen

Min har stått i 24t nå og kan se ut som om den funker litt bedre nå.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen spesielle tekniske problemer etter oppdateringen, men bildet er forandret på en måte jeg ikke liker. Litt vanskelig å forklare, men det virker for det første som om et slags filter gjør bildet litt "tåkete", og som fargen er preget av fargen fiolett og mye kjøligere. Det ser litt tegnefilmaktig ut. Virker også som om kontrast er redusert.

Skulle likt å sammenligne skjerm mot skjerm med den gamle programvaren. Det har skjedd vesentlige endringer på bildet. Vil ha det tilbake slik det var før:evil:
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Har ingen spesielle tekniske problemer etter oppdateringen, men bildet er forandret på en måte jeg ikke liker. Litt vanskelig å forklare, men det virker for det første som om et slags filter gjør bildet litt "tåkete", og som fargen er preget av fargen fiolett og mye kjøligere. Det ser litt tegnefilmaktig ut. Virker også som om kontrast er redusert.

Skulle likt å sammenligne skjerm mot skjerm med den gamle programvaren. Det har skjedd vesentlige endringer på bildet. Vil ha det tilbake slik det var før:evil:
    Synes bildet har blitt slørete her også.

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finner ikke muligheten for manuelt å sette opptak, eller listen over opptakstider jeg har lagt inn. Noen som finner den ????

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arne M
    Jeg finner ikke muligheten for manuelt å sette opptak, eller listen over opptakstider jeg har lagt inn. Noen som finner den ????
    Trykk "MyTv" på fjernkontrollen for å få opp alle dine opptak, deretter trykker du pil høyre på fjernkontrollen for å komme til planleggeren der du finner liste over opptakstider og mulighet for å programmere nye opptak manuelt.

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende, takk. Misforstod den pilen med start pilen.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    Ingen som har mulighet til å sjekke om opptakene ligger ukryptert på disken nå etter den nyeste oppdateringen? Snakkes jo om Linux format (ext3/4) - hvis dette betyr at jeg kan bruke den til å ta opp de få tingene jeg ønsker å lagre permanent, er det grunn nok til å pakke den ut igjen og oppgradere slik at den er klar til bruk neste gang noe på TV må lagres permanent (har et DVB kort som funker sånn passe, men den nye tuneren funker så bra her at jeg har skrotet HTPC).
    Åssen får du lagret noe permanent fra Sagem boksen? Jeg veit det er mange som kunne tenkt seg den informasjonen!

PS: Send gjerne svar på PM, om det avsporer tråden for meget.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima

Samme jeg opplevde ved å gå fra Sagem til ADB ..

Jeg FINNES ikke lenger i noen form for tvil.. ADB fikk aldri nye "ny software" .. Den fikk bare den oppdateringen, vi med Sagem boks får i disse dager... Altså: CD mottok boksene fra ADB ..

Pakket de ut, og slo dem i kanter, og ripet dem opp.. For så å installere den DRITT software'n demmes, og pakke den ned igjen, etter å ha slått den borti ting, og bulket og driti i ALT .. For så å sende det ut til oss kunder. Og si: "du må betale for å oppgradere nettet ditt!" .. Koster 2000 kr.. Dette vil fikse problemet..

Men ikke **** at de skal svindle meg mere nå..

Er bare tragikomisk..

Edit: Skal sies att dette er sagt i frustrasjon, og kun basert på egen erfaring.. Så gjeller sikkert ikke alle..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en herlig teori!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Åssen får du lagret noe permanent fra Sagem boksen? Jeg veit det er mange som kunne tenkt seg den informasjonen!

PS: Send gjerne svar på PM, om det avsporer tråden for meget.
    Du får ikke ut filene fra PVR'en. Den bruker ikke noe tradisjonelt filsystem som er lesbart på en PC.

Dessuten lagres opptakene kryptert så selv om du kunne kopiere ut filene er du like langt.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalla0998
    Du får ikke ut filene fra PVR'en. Den bruker ikke noe tradisjonelt filsystem som er lesbart på en PC.

Dessuten lagres opptakene kryptert så selv om du kunne kopiere ut filene er du like langt.
    Jo da. Med TV kort i PC'n, og kunnskap, og vilje. Og konvertering? Og forståelse.. Så går det faktisk! Det blir litt som å få signal til TV'n sin, på normal måte.. Men magisk ha en TV som kan ta DET opp igjen, til SIN egen harddisk..

De har visst gjort noe med ADB dekoder, for å hindre dette.. Men jeg er 99,9% sikker på at det går med sagem, og det baserer jeg da på egen kunnskap, og det jeg har blitt fortalt av dem som har fått det til..

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    For en herlig teori!
    Om du sikter til det jeg skrev, får jeg bare si jeg virkelig HÅPER det bare er en teori..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av byton
    Da jeg oppfatter dekoderen som tilnærmet ubrukelig etter oppgraderingen tok jeg kontakt med kundeservice...
    --snip--

Det vil anbefaler og gjøre er og ta strømmen par min på dekoderen, så ta en fabrikkreset av den når du skrur den på. Så skal det normalt "gå" seg til i løpet av en dag eller to.

--snip--
    Har når prøvd det som CD support anbefalte og generell ytelse er bedre nå. Dog hender det at dekoderen tar 'tenkepauser' til tider...ganske lange også (10-20 sekunder). Irriterende når man prøver å bytte kanal for å få med seg starten på et program f.eks.

I tillegg låser den seg forholdvis ofte...dvs. man kan fortsatt se på TV men ingen av knappene på fjernkontrollen virker og jeg må kutte strømmen for å få den i gang igjen.

Opplever også problemet som andre har nevnt her ved at avslutting av opptak på en annen kanal gjør at dekoderen skipper til 'real time' på den kanalen man ser på.

Alt i alt er brukeropplevelsen dårligere enn med den gamle softwaren og jeg synes ikke dekoderen er av akseptabel kvalitet nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av McSteen
    Da kan jeg konstatere at dekoderen "glemmer" å ta opp programmerte opptak dagen etter månedsskifte også med den nye softwaren. Dette fikk jeg beskjed om skulle bli fikset for over ett år siden:

Er det noen som vet om dette fungerer som det skal på den nye ADB-dekoderen? Vurderer å kreve innbytte i ADB. :twisted:
    Etter åtte dager fikk jeg endelig "svar" på min siste henvendelse om at den nye softwaren ikke fikset problemet med manglende opptak etter hvert månedsskifte. Svaret var som forventet:
    Sitat Opprinnelig postet av CD Kundeservice
    Hei Takk for henvendelsen.

Må beklage dette, men det som skal rette opp i dette, er ved å foreta en fabrikkreset av dekoderen. Ønsker at du prøver dette.
    Lurer på om de i det hele tatt leser kundehenvendelsene og bare sender ut standardsvar til alle?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For et tragisk produkt denne sagem dekoderen er. Nå har min gått helt i svart.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgraderingen til Linux var tydeligvis ingen suksess, men det var vel i grunn som forventet.

De fleste parabolboksene ble jo også omtrent udugelige etter at CD kjørte ut samme crapware i fjor.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Oppgraderingen til Linux var tydeligvis ingen suksess, men det var vel i grunn som forventet.
    Du sier OPPGRADERINGEN til Linux; betyr dette at den forrige firmwaren ikke var Linux basert?

I så fall er denne oppgraderingen en gedigen nedgradering - av i hvert fall noe så sentralt som avspillingsfunksjonene! Timeshiftfunksjonen har jo funka rimelig bra før. Men nå er det et sant *******; ikke funker den skikkelig og ikke skjønner jeg hvorfor den ikke funker.

Jeg har også et sat-anlegg, nærmere bestemt et to-hoders anlegg der jeg tar inn Astra/Hotbird. Den siste og 5. dekoderen jeg har kjøpt er desidert den beste: En Clarke-Tech ET9000, en linuxbasert maskin. Den er helt rå.

Og nå vurderer jeg å reaktivere hodene til Thor/Sirius. Er det noen som kan bekrefte at kortene til kabel- og satellit-tv kan brukes om hverandre?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hvor mange minutter Canal Digital brukte på testing av ny software før de sendte den ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trilltrall
    Og nå vurderer jeg å reaktivere hodene til Thor/Sirius. Er det noen som kan bekrefte at kortene til kabel- og satellit-tv kan brukes om hverandre?
    Jeg har bruke kabeltv kort i cd sin sat tuner lenge. Det er ikke mulig lenger etter at har oppgradert nettet sitt. Jeg ringte supporten da jeg kom opp på hytta for et par uker siden og ikke fikk inn tv. De sa at endelig hadde de fått stengt for denne muligheten. Tullinger.....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nokiaas
    De sa at endelig hadde de fått stengt for denne muligheten. Tullinger.....
    Endelig hadde de fått stengt..... ja dette tviler jeg **** ikke på. ****!

Side 110 av 114 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 106 107 108 109 110 111 112 113 114 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •