Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 114 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 2261
    Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Ja, det hørtes jo litt merkelig ut. Kan jo selvsagt være jeg gjorde noe feil da. Jeg bruker HDMI nummer 3, den ligger på input 4 på fjernkontrollen. Da jeg byttet HDMI-kontakt trykte jeg på 5, som jeg mener skal være en hdmi-kontakt. Mulig jeg surrer på dette? Ser der står at det forutsettes at HD-PVR er koblet til inngang 1. Hva menes egentlig med det?

Er forresten noe du bruker daglig? Forskjellen er stor?
    Har HD PVR'en på samme ingang som deg (Input 4), men jeg bruker å skifte til Input 1 i mellom. Input 5 tror jeg er component, men det burde forsåvidt ha fungert for det. Alternativt skal det fungere like bra å slå TV'n av og på.

Jeg svitsjer litt for ofte innom HD-kanalene til at jeg gidder å bruke denne metoden til daglig, men om det går en god film eller et lengre program jeg vil se på en SD-kanal så hender det jeg bruker dette trikset for å få best kvalitet. Jeg synes forskjellen er markant, anbefaler deg å prøve litt til - det bør fungere hos deg også. Men husk å stille tilbake før du slår av, ellers blir det svart Jeg har fått merke min samboers vrede et par ganger jeg har glemt det.... "Tv'n virker ikke, skal se Hotel Cæsar!!"

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Har HD PVR'en på samme ingang som deg (Input 4), men jeg bruker å skifte til Input 1 i mellom. Input 5 tror jeg er component, men det burde forsåvidt ha fungert for det. Alternativt skal det fungere like bra å slå TV'n av og på.

Jeg svitsjer litt for ofte innom HD-kanalene til at jeg gidder å bruke denne metoden til daglig, men om det går en god film eller et lengre program jeg vil se på en SD-kanal så hender det jeg bruker dette trikset for å få best kvalitet. Jeg synes forskjellen er markant, anbefaler deg å prøve litt til - det bør fungere hos deg også. Men husk å stille tilbake før du slår av, ellers blir det svart Jeg har fått merke min samboers vrede et par ganger jeg har glemt det.... "Tv'n virker ikke, skal se Hotel Cæsar!!"
    Huff. Nå har jeg prøvd alt mulig her, men ingen suksess:? Hadde virkelig kunne tenkt meg å fått til dette her, men ser dårlig ut. Mitt inntrykk av det nåværende SD-bildet er bare sånn OK. Spesielt ansikter på litt avstand blir uklar/slørete. Bortsett fra akkurat dette, er jeg igrunn godt fornøyd med dekoderen. Etter så lang tid, regner jeg med at Canal Digital har fått nok av henvendelser angående 576i. Så det er vel ikke allverdens vits i å kontakte dem heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff. Nå har jeg prøvd alt mulig her, men ingen suksess:? Hadde virkelig kunne tenkt meg å fått til dette her, men ser dårlig ut. Mitt inntrykk av det nåværende SD-bildet er bare sånn OK. Spesielt ansikter på litt avstand blir uklar/slørete. Bortsett fra akkurat dette, er jeg igrunn godt fornøyd med dekoderen. Etter så lang tid, regner jeg med at Canal Digital har fått nok av henvendelser angående 576i. Så det er vel ikke allverdens vits i å kontakte dem heller.
    Jeg har ikke HD-PVR (ennå?), men kan det være en løsning å koble boksen til TVen både med SCART og HDMI, og velge SCARTinngangen på TVen når man ser på SD-kanaler? Hvis det kommer noe signal på SCARTutgangen i det hele tatt må det jo være 576i uansett hva dekoderen er stilt til.

Ville vært interessant om noen som har den kunne prøvd

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, det var veldig synd. Men en sjekkliste for å utelukke feilkilder:
    - Dekoderen MÅ bli avslått med "Aktivering av HD-signal - JA" (720p eller 1080i spiller ingen rolle) FØR du slår den på igjen.
    - Når den så er slått på igjen etter dette, så velger du "HD-signal aktivert - NEI" og samtidig "Scart-kabel for TV - RGB" -> OK.
    - Skift til Input 1 på TV, la den stå i et par sekunder, skift tilbake til Input 4 (hvor HD PVR'en er tilkoblet). Det går 2-3 sekunder, og så skal du få bilde.
    - Trykk Exit får å gå tilbake til kanalen du så på, bildet er fortsatt 720p eller 1080i - men når du skifter kanal, DA blir signalet 576i. Og da holder det seg der

- Men, hvis av en eller annen grunn ikke får bilde så MÅ du, etter å ha aktivert HD-signalet igjen slik at du faktisk får bilde, slå dekoderen av og på for å prøve igjen. Å prøve igjen med det samme fungerer ikke.... ...kan det være derfor du ikke får det til?

force får det til på sin 4280, og jeg får det til på min 508 så det skal gå på din 5080 også!

Vil forøvrig takke force for at han fant ut dette

Men jeg vil sterkt oppfordre, både deg og alle andre som har denne dekoderen, om å sende mail og mase på CD om en software-oppdatering som aktiverer mulighet til å velge "pass-through" av videosignalet over HDMI - slik at den viser det signalet som sendes uten noen skalering, samme om det er 576i, 720p eller 1080i.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av helten_e
    Jeg har ikke HD-PVR (ennå?), men kan det være en løsning å koble boksen til TVen både med SCART og HDMI, og velge SCARTinngangen på TVen når man ser på SD-kanaler? Hvis det kommer noe signal på SCARTutgangen i det hele tatt må det jo være 576i uansett hva dekoderen er stilt til.

Ville vært interessant om noen som har den kunne prøvd
    force anbefaler jo at man gjør dette, for å ha mulighet til å se hvis man glemmer å stille tilbake før man slår den av. (men det er jo ganske enkelt å lære menyvalgene i blinde...) Så det funker det, men du taper jo litt kvalitet over SCART-kabelen da. Og man kjøper ikke en HD PVR-dekoder for å se på TV via SCART, det er jo analogt må vite...

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler jeg har prøvd det meste nå, og jeg mener bestemt jeg har fulgt oppskriften til punkt og prikke. Så det virker veldig merkelig at det ikke funker. Men jeg kan nok prøve igjen. Har lært menyen i blinde nå, så det er igrunn ikke så masse stress

Anågende scart prøvde jeg kjapt å teste ut denne. Jeg koblet da til scart uten å frakoble HDMI (det bør vel være greit?). Jeg fikk da bare lyd på input til scart. Hva gjør jeg for å få opp bilde her på innstilningene?

Jeg har forøvrig sendt en mail til Canal digital om dette temaet, og påpekt at dette er en ting mange er misfornøyd med. Tviler på at det hjelper, men det er jo alltids lov å håpe

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk det plutselig til her nå. Skjedde i forbindelse med at jeg skrudde av tv'n. Jeg har også prøvd dette før uten hell. Denne gangne hadde jeg på aux scart-kabel til svhs, uten at jeg vet om det kan ha vært ustlagsgivende. Jeg får nå prøve litt til, og se om jeg finner ut min egen faste oppskrift å følge

Bildet ser veldig bra ut, og takk for all hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    force anbefaler jo at man gjør dette, for å ha mulighet til å se hvis man glemmer å stille tilbake før man slår den av. (men det er jo ganske enkelt å lære menyvalgene i blinde...) Så det funker det, men du taper jo litt kvalitet over SCART-kabelen da. Og man kjøper ikke en HD PVR-dekoder for å se på TV via SCART, det er jo analogt må vite...
    Vel, hva er verst, skaleringen og evt. deinterlacingen i dekoderen, eller signaltapet over SCART? Min teori er at du skal ha et skarpt (eller digitalt) øye for å se forskjell på RGB-SCART og HDMI i 576i

Jeg oppdaget tilfeldigvis at SD-bilder blir merkbart bedre over SCART på den vanlige HD-dekoderen, og kom på det da jeg så denne tråden. Riktignok ikke bedre nok til at jeg har kablet den slik hjemme, men for de som diller med dekoderinnstillingene er det kanskje en enklere løsning?

Ellers støtter jeg den gjengse oppfatningen av at dekoderen burde la TVen ta seg av skalering og deinterlacing. Men det er tross alt bedre enn på SD-PVRen, på den måtte man inn i menyen for å velge mellom 4:3 og 16:9...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anågende scart prøvde jeg kjapt å teste ut denne. Jeg koblet da til scart uten å frakoble HDMI (det bør vel være greit?). Jeg fikk da bare lyd på input til scart. Hva gjør jeg for å få opp bilde her på innstilningene?
    Aj, da kan jeg tenke meg at video på SCART blir skrudd av når dekoderen ikke er satt til 576i. Da hjelper det jo ikke, beklager bryderiet :?

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av helten_e
    Aj, da kan jeg tenke meg at video på SCART blir skrudd av når dekoderen ikke er satt til 576i. Da hjelper det jo ikke, beklager bryderiet :?
    Slett ikke noe bryderi, og det hadde helt sikkert funket om jeg hadde fått stilt inn rett. Vet folk her inne har hatt bedre bilde med gammel dekoder og scart.

Men nå har jeg endelig fått trikset til 576i, og nå er jeg veldig fornøyd med bildet Det går egentlig veldig fort også. Er bare å sette nei på HD-signal, og skru tv'n av og på. Så det går igrunn veldig fort Om jeg skulle glemme å stille tilbake før jeg skrur av, er det uansett enkelt å huske menyen i hodet. Så dette var et veldig godt alternativ å ha når først deokoderen skulle ha denne mangelen

Til Kimi: Hvilke innstilninger kjører du på pioneern? Jeg er igrunn veldig fornøyd med bildet nå, men skader uansett ikke teste ut litt mer.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å få opptak som er lagret på HD PVR over på DVD?

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Vil tro den er kodet like mye som den vanlige PVRèn var, tok det opp med CD men fikk til svar at Canal+ forlangte det.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Kimi: Hvilke innstilninger kjører du på pioneern? Jeg er igrunn veldig fornøyd med bildet nå, men skader uansett ikke teste ut litt mer.
    AV-valg: Movie
    Kontrast: 39
    Brightness: -1
    Colour: -8
    Tint: +1 på grønn
    Sharpness: -9

DRE: Low
    Black-level: off
    ACL: off
    Enhancer: 1
    Gamma: 2

Color temp: Manual
    Rhigh: +2
    Ghigh: 0
    Bhigh: -1
    Rlow: +1
    Glow: 0
    Blow: -1

CTI: off

Color management:
    R: +2
    Y: +4
    G: +2
    C: 0
    B: -1
    M: 0

Color Space 1

Alt av noise reduction: off

Fungerer bra for meg, liker det ekstra "trøkket" i bildet som DRE - Low gir, men det kan gi en anelse mindre detaljer i skyggeområder.

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Jeg har testet med PVR-opptak fra TV2 forrige dagen over til min Panasonic HDD/DVD-opptaker, og det fungerte ihvertfall ok via RGB-scarten ja. Men det blir jo en analog overføring, så det blir noe kvalitetstap, selvom det iforhold til mine øyne ikke er veldig betydelig på en sending som i utgangspunktet kun er SD.

En annen ting er forøvrig at HD-PVR boksen min nå gir mld om "Full harddisk - slett opptak"... selvom benyttet plass kun er 20% - og det hjelper ikke å slette mer. :-(

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som noen allerede har skrevet fullt mulig å kopiere innholdet på harddisken over på en DVD brenner via scart.

Det er ingen kryptering eller kopisperrer da innholdet jo er analog SD.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    En annen ting er forøvrig at HD-PVR boksen min nå gir mld om "Full harddisk - slett opptak"... selvom benyttet plass kun er 20% - og det hjelper ikke å slette mer. :-(
    1. Gå til: "MENY" -> "Teknisk informasjon" -> "Produktdata"
    2. På fjernkontrollen trykk følgende 3 taster etterhverandre: Rød tast - i(info) - Grønn tast.
    3. Kjør markøren ned til "Harddisk" og trykk "OK"
    4. Nederst i listen skal det nå stå "Formater hardisk"
    5. Velg "OK" når du har markert "Formatere harddisk" velg OK igjen deretter slå av boksen.
    Nå er boksen i førstegangsinstallasjon med slettet HDD.

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det var det jeg var redd for Dennis... Men takk for oppskriften, da forsøker jeg dette etterat jeg har fått over det viktigste på dvd. Får håpe det var et 1-gangstilfelle, skjer det igjen tror jeg at jeg ber CD bytte boksen. Den støyer jo mer enn en gammel dieselbil også, hehe.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Selvfølgelig kan en gjøre det på den måten.ops: Tenkte ikke på det, for jeg har ingen slik brenner.

Jeg ville kunne bruke USB kontakten og en pc som jeg har og det gikk ikke. :evil:

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Nå ble jeg utsatt for den første plage. Jeg satt en film på opptak mens jeg så på noe annet. En stund senere begynte jeg å bla i kanalene, og så slumpet jeg innom den kanalen jeg tok opp fra. Deretter ble det umulig å bytte kanal! Irriterende!!!!! Nå får jeg vel bare vente til opptaket er ferdig slik at jeg kan bytte kanal igjen. MAKAN!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Min fungerer fint på alt jeg har gjort, bortsett fra at den har restartet helt plutselig en tre fire ganger på den måneden jeg har hatt den. Senest i går kveld da jeg satt og bladde gjennom kanalene kuttet den plutselig da jeg trykte for å skifte kanal for så og restarte og slå seg av.

Jeg bruker Harmony one fjernkontroll, men kann ikke skjønne at det er den som har feilen. Slår jo bare på dekoderen og den funker som den skal igjenn. Mistenker at det ligger noe bug i den.

Noen flere som har opplevd dette?

Side 11 av 114 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •