Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 109

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 109 av 114 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 ... SisteSiste
Viser resultater 2,161 til 2,180 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har oppdatert dekoderen, men er ikke fornøyd. Menyene er tregere, spesielt rett etter oppstarten, men jeg sliter først og fremst med overoppheting. Boksen er plassert på nøyaktig samme sted som tidligere, og da var dette uproblematisk. Jeg har flyttet boksen til et mer "luftig" sted, satt tilbake til fabrikkinnstillinger, men ingen bedring. Ser at harddisktemp ligger mellom 50-60 grader. Først får jeg noen varsel på skjerm og deretter slår den seg av automatisk. Jeg vet ikke hva tempen var tidligere, men boksen har alltid vært veldig varm - såpass varm at jeg holdt "fingrene fra fatet"... Antar ny software er mer kraftkrevende og derav behov for mer luft, men jeg oppfatter min plassering som i en ganske normal hylle. Er den så fintfølende, må mange ha/få dette problemet... Stønn! Lei nå... Noen flere som har opplevd overoppheting?

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av byton
    Da jeg oppfatter dekoderen som tilnærmet ubrukelig etter oppgraderingen tok jeg kontakt med kundeservice...her er den viktigste delen av chatten; det i bold er fra svarene fra support-personen.

--snip--

Det har kommet tilbakemelding om at noen kan oppleve dekoderen som litt "treger" etter oppdateringen. Spesielt de som har mye opptak liggende på den. Det er slik at Linux softwaren også må omkonfigurers til alle opptak osv, og det kan ta litt tid. Det vil anbefaler og gjøre er og ta strømmen par min på dekoderen, så ta en fabrikkreset av den når du skrur den på. Så skal det normalt "gå" seg til i løpet av en dag eller to.

15:24 Det tviler jeg sterkt på, den har vært av uten at det har hatt noen virking. Jeg har også snakket med flere andre som opplever det samme. Kan heller ikke se noen grunn til at EPG og bytte av kanaler skal bli raskere hvis opptakene blir borte. Så er det noe dere virkelig mener skal virke eller bare BS i et håp om at jeg skal gi opp å klage?

15:28 Man behøver ikke slette opptakene, men det kan ta lenger tid når man har mye opptak på din dekoder. Dekoderen skal i utgangspunktet bli raskere på f.eks kanalbytte osv som du skriver der. Så vi anbefaler kunder som opplever disse problemene og forsøke med en reset osv.

15:28 Mister jeg ikke opptakene hvis jeg resetter? Factory reset mener jeg?

15:30 Nei, da mister du ikke opptak. Det er kun med formatering som du sletter harddisken også. Med fabrikkreset, så blir opptakene på harddisken, men evt favorittlister osv må man som regel legge inn på nytt.

15:30 Ok, og da skal den bli like 'rask' som den var med forrige versjon mener du?

15:32 Ja, det er ikke snakk om noen superforskjell, men den skal bli litt raskere i utgangspunktet, og mer stabilt. Så hvis tar en reset og gir det en dag eller to for å sjekke.

--snip--

Noen som aner om dette har noe for seg? At en factory-reset og 1-2 dagers venting vil gi meg samme ytelse som før?
    LOL

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at kundeservice snakker sant, når det gjelder konvertering av opptak til Linux-format. Min boks var veldig treg de første timene den var i bruk, fordelt over noen dager.

Nå er den rask og stabil. Den slår seg på raskt, og er klar til bruk (responderer på fjernkontrollen). Når den slås av, så går det 10 ganger raskere enn med gammel software.

Det eneste jeg har å utsette på denne dekoderen nå, er at vifta går med en høyere hastighet kontinuerlig........dvs. noe mer støy.

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk oppgraderingen i dag, og hadde tom hdd (ingen konvertering altså), og lot den stå på nrk1 i flere timer etter en kjapp r-e-s-e-t (som de fleste uansett så ut til å måtte ta). Har da et par punkter jeg lurer på om fler har:
    - Når jeg trykker info og blar opp eller ned i kanalene, tar det ca. 3 sekunder før den nye kanalen vises.
    - Jeg satte på opptak på både csi-miami og cougar town på tvn-hd i dag, og begynte å se csi etter ca. 20-25 minutter. Da opptaket av csi var ferdig og den startet opptak av CT, så spratt den rett ut av avspillingsmodus, og var over på live-tv igjen. Jeg ringte CD, og kom gjennom 22:59, og fikk til svar at dette var et ukjent fenomen. Om andre har opplevd dette, så er det fint om dere deler erfaringene...

En siste ting som irriterer meg grenseløst er at når man nå zapper med info og opp/ned, for så å trykke ok for å se på noe, så forsvinner ikke info-baren av seg selv lenger!! Spurte han på CD om dette også, og det er visstnok sånn det skal være nå, fordi noen ønsker å se litt mer på info før de trykker den bort... :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johanbj
    Jeg har oppdatert dekoderen, men er ikke fornøyd. Menyene er tregere, spesielt rett etter oppstarten, men jeg sliter først og fremst med overoppheting.
    Sjekket min etter at den hadde stått på hele kvelden...tok opp en fra en kanal samtidig som vi så på en annen. Den var ikke spesielt varm å ta på og HD temp stod oppført om 31 grader.

Min dekoder står inni en stereo benk og har det ikke spesielt luftig der.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shooter
    - Jeg satte på opptak på både csi-miami og cougar town på tvn-hd i dag, og begynte å se csi etter ca. 20-25 minutter. Da opptaket av csi var ferdig og den startet opptak av CT, så spratt den rett ut av avspillingsmodus, og var over på live-tv igjen. Jeg ringte CD, og kom gjennom 22:59, og fikk til svar at dette var et ukjent fenomen. Om andre har opplevd dette, så er det fint om dere deler erfaringene...
    Dette er et velkjent fenomen, sånn har det vært lenge.
    Pussig at dette er nytt for CD:shock: :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er blant en av de som var så dum å takke ja til den nye software oppgraderingen og nå er boksen min tilnærmet ubrukelig. EPG'en er ikke til å bruke, bruker lang tid på å respondere og lang tid på å starte opp.

Fikk i tillegg et brev i posten om at månedavgiften øker med 35,- !

Jeg er også blant en av de som ikke kommer til å bruke filmleien...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppdaterte i går. Lite med opptak på boksen. Kjørte reset før oppdatering. Var treig de første par minuttene. Etterpå virker den like "rask" som tidligere, muligens litt mer responsiv faktisk.

I dag hang den seg mens vi så på opptak (serieopptak som funket helt fint). Receiver "flashet" mht lyd-kobling, og skjerm ble grå med brune tynne vertikale striper. Måtte trykke og holde inne power-knapp på PVR for å starte på nytt. Resten av opptaket gikk fint å se på.

Er kjappere i oppstart og slå av.

Liker ikke de nye spolemulighetene - kunne trengt et par hastigheter ekstra. Må re-kalibrere TV da jeg synes bildet virker "blassere" nå. Må også venne meg til ny GUI før jeg kan si noe om den. Liker heller ikke at det virker som at jeg må trykke TV for å få den skalering jeg liker for hver reboot (husker ikke fra gang til gang).

Virker mer stille, er vel mye bedre viftestyring i ny SW. Så nå synes jeg at jeg har en ganske stille boks.

Jeg har ikke koblet opp mot Go-tjenesten da jeg har en mistanke om at det er bruk av ethernet-porten som lager de fleste problemer mht lagging

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe annet som er borte nå er muligheten for å slette deler av et opptak, eller å dele et opptak i to. Siden enkelte kanaler er notorisk unøyaktige i sendeskjemaet sitt, pleide jeg ofte å sette 5-10 min ekstra opptak før og etter, men det er jo ikke noe særlig nå når dette overflødige er umulig å ta bort.

Eller har jeg bare ikke funnet funksjonen?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Da kan jeg konstatere at dekoderen "glemmer" å ta opp programmerte opptak dagen etter månedsskifte også med den nye softwaren. Dette fikk jeg beskjed om skulle bli fikset for over ett år siden:
    Sitat Opprinnelig postet av CD kundeservice 4. okt 2010
    Hei

Takk for henvendelsen.

Dette er desverre en feil vi har oppdaget nå i senere tid. Feilen vil bli rettet ved neste software oppgradering.

Med vennlig hilsen
    Canal Digital
    TV - BREDBÅND - TELEFONI
    Celine Martinsen
    Kundebehandler
    Er det noen som vet om dette fungerer som det skal på den nye ADB-dekoderen? Vurderer å kreve innbytte i ADB. :twisted:

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, min dekoder har aldri glemt å ta opp noe den 1. i måneden så dette gjelder ikke alle.

Bortsett fra mangelen på dobbeltopptak så er ADB boksen bedre på alle viktige punkter og jeg angrer ikke på oppgraderingen.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hmm, min dekoder har aldri glemt å ta opp noe den 1. i måneden så dette gjelder ikke alle.

Bortsett fra mangelen på dobbeltopptak så er ADB boksen bedre på alle viktige punkter og jeg angrer ikke på oppgraderingen.
    Jeg som reiser mye har opplevd problemer hvis dekoderen står på stand by, da får den ikke med seg den månedlige oppdateringen av kortet. Derfor lar jeg alltid boksen stå og svive når jeg er vekke, dermed var det problemet løst.

Åssen det funker med den nye boksen vet jeg ikke, men for sikkerhets skyld så blir den også stående på når jeg reiser vekk :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har to sagembokser og begge har trøbbel med opptak etter månedsskifte. Lot den ene bli oppgradert med ny software, og har programmert begge boksene til å ta opp de samme programmene for sikkerhets skyld. Da jeg kom hjem i dag hadde selvsagt ingen av boksene tatt opp noe som helst.

Har klaget til CD på dette flere ganger siden 2008, og først i fjor fikk jeg lovnader om det skulle fikses (i neste oppdatering). Den oppdateringa kom jo først nå, og feilen er selvfølgelig ikke rettet nå heller.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boksene våre står alltid på.
    Det kan være som Rolle sier at det har noe med oppdateringen av kodene i standby?

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av McSteen
    Da kan jeg konstatere at dekoderen "glemmer" å ta opp programmerte opptak dagen etter månedsskifte også med den nye softwaren. Dette fikk jeg beskjed om skulle bli fikset for over ett år siden:

Er det noen som vet om dette fungerer som det skal på den nye ADB-dekoderen? Vurderer å kreve innbytte i ADB. :twisted:
    Sagem har en kjent feil, og en må bare passe på å programmere alt på nytt hver månedskifte..

ADB boksen har en kjent feil, men det er totalt uforutsigbart. Den bare hopper over opptak, når den selv ønsker.. (Eneste jeg har merket, er at den blir bedre på å ta opp alt som er programmert, om den restartes.)

Så ikke finn på å bytte inn Sagem enda.. Det er bare lureri..

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det gjeller ikke 1 .. Det skjer hvert månedskifte. Og gjeller bare serieopptak på min boks..

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jeg som reiser mye har opplevd problemer hvis dekoderen står på stand by, da får den ikke med seg den månedlige oppdateringen av kortet. Derfor lar jeg alltid boksen stå og svive når jeg er vekke, dermed var det problemet løst.

Åssen det funker med den nye boksen vet jeg ikke, men for sikkerhets skyld så blir den også stående på når jeg reiser vekk :-D
    Samme her.. Opplevd problemer med Sagem når den står i standby, men når jeg bare lar den stå på, så misser den ALDRI ett opptak! Men den bråker jo som ett jetfly. Jeg lar ADB stå på også, døgnet rundt.. Bare i standby av og til.

Og jeg opplever faktisk at ADB blir dårligere, jo lengre den står på.. (Om det er derfor da, tester fortsatt, men synes å se en klar sammenheng.)

Seinest her i går eller dagen før, så satt jeg å så på opptak etter opptak bli hoppet over.. Men så restartet jeg.. (TOK STRØMMEN!) .. Og når den da omsider startet opp igjen, så tok den opp alt, og var raskere, og at var bare fryd og gammen..

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte ta strømmen i dag jeg også. Fikk HDCP-feil uansett hva jeg gjorde. Fikk beskjed om å sette inn scart.. særlig, scartkablene ligger i søpla. Funket etter hard-restart.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff.. denne oppdateringen er det mye rart med. Dekoderen er som dere nevner blitt håpløst treg ved oppstart. Får ikke bytta kanal eller noe som helst.

En enda større problem er at min Harmony 600 fjernkontroll ikke takler Sagem boksen lenger. Noen andre som har Harmony fjernkontroll og sliter med samme problem?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har mulighet til å sjekke om opptakene ligger ukryptert på disken nå etter den nyeste oppdateringen? Snakkes jo om Linux format (ext3/4) - hvis dette betyr at jeg kan bruke den til å ta opp de få tingene jeg ønsker å lagre permanent, er det grunn nok til å pakke den ut igjen og oppgradere slik at den er klar til bruk neste gang noe på TV må lagres permanent (har et DVB kort som funker sånn passe, men den nye tuneren funker så bra her at jeg har skrotet HTPC).

Side 109 av 114 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •