Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 108

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 108 av 114 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 104 105 106 107 108 109 110 111 112 ... SisteSiste
Viser resultater 2,141 til 2,160 av 2261
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Montører har måleapparat, så da burde de kunne dokumentere hvor signaltapet foregår. Hvis jeg ikke husker feil garanterer CD for signalkvaliteten frem til første punkt, hvis det ikke er noen foringelse videre, så er det CD-sitt ansvar å bedre kvaliteten. Vanligvis ender det vel med at du får signalforsterker.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Montører har måleapparat, så da burde de kunne dokumentere hvor signaltapet foregår. Hvis jeg ikke husker feil garanterer CD for signalkvaliteten frem til første punkt, hvis det ikke er noen foringelse videre, så er det CD-sitt ansvar å bedre kvaliteten. Vanligvis ender det vel med at du får signalforsterker.
    Jeg måtte ha punkt inn i huset når jeg først kjøpte Sagem boks av CD .. De sendte montør og greier. Satte opp boks. Og nå lang tid etter, kommer de å sier jeg må flytte den boksen, for egen regning..

Det henger ikke helt på greip..

De kunne jo bare sendt meg en signal forsterker, om det var signalstyrken som var problemet her.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, finn frem dokumentasjonen fra innstallasjonen og reklamer på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Og nå lang tid etter, kommer de å sier jeg må flytte den boksen, for egen regning.
    De kunne jo bare sendt meg en signal forsterker, om det var signalstyrken som var problemet her.
    Jeg har også Sagem HD-PVR fra Canal Digital. Dekoderen må stå i den enden av huset som er nærmest gata. Installatøren fra Canal Digital målte signalstyrken, og fortalte meg at det ikke er mulig å forlenge kabelen hjemme hos meg. Jeg bor nemlig så langt fra forsterkeren lenger nede i gata, at signalet er veldig svakt idet det kommer inn i huset. Signalforsterker hjelper ikke når signalet er svakt idet det kommer inn i huset, i følge installatøren. En signalforsterker vil forsterke opp støy og signal like mye, og dermed får man ikke bedre signal.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen av kabel kundene til Canal digital klart å heve kjøpet slik som satelitt kundene har?

Når kom siste software oppdatering ut?

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av DagHenrik
    Jeg har også Sagem HD-PVR fra Canal Digital. Dekoderen må stå i den enden av huset som er nærmest gata. Installatøren fra Canal Digital målte signalstyrken, og fortalte meg at det ikke er mulig å forlenge kabelen hjemme hos meg. Jeg bor nemlig så langt fra forsterkeren lenger nede i gata, at signalet er veldig svakt idet det kommer inn i huset. Signalforsterker hjelper ikke når signalet er svakt idet det kommer inn i huset, i følge installatøren. En signalforsterker vil forsterke opp støy og signal like mye, og dermed får man ikke bedre signal.
    Han som var her pratet noe om at om det var 8 som var installert, men at det kunne byttes ut med noe 10, så kunne jeg ha 8 på inntak boks nummer 2.. Men skulle jo ha flere tusen for dette da.

Men jeg får gjøre som vedkommende over foreslår, finne frem dokumentasjon og reklamer på det. (Om jeg har hjemmel for slikt da.) Så får de bare komme hit å gjøre det skikkelig, helt gratis! ..

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Har noen av kabel kundene til Canal digital klart å heve kjøpet slik som satelitt kundene har?

Når kom siste software oppdatering ut?
    Leste om en som fikk hevet kjøpet på den gamle, og fikk igjen 3000kr.. For så å kjøpe den nye (ADB) til 2500, og faktisk da fikk 500 kr for å bytte..

Siste software oppdatering kommer ut nå i disse dager.. Men flere som har fått f.eks. 21 november lovet, har nå fått mail om at de ikke får før 5-6 dager senere..

Så det kan nesten virke som om de har tatt tak i det treghet problemet så mange opplever ved oppdateringen.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som har fått oppdateringen til Sagem i dag?

Har ikke turt å teste den, da min boks fungerer helt knirkefritt om dagen. ..men min ADB hikker litt til tider..

Så kan noen som har fått i dag, si noe om åssen Sagem boksen oppleves etter denne oppdateringen? (Mulig jeg tar helt feil, men virker som om de ikke bare sender ut oppdateringen i ulik tid, men også gjør små forandringer underveis. Noe jeg forøvrig kanskje også har lest at de selv sier de gjør.)

PS: Hørt om folk som ikke hadde problem etter oppdateringen, men først fikk de kjente problemene med treghet etter å ha testet film leie tjenestene.. Så mulig det er en god ADVARSEL, og ett godt tips, å ikke teste ut det, før det er absolutt nødvendig.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye oppgraderingen til Sagem dekoderen kom inn i dag. Hadde valgt nei til denne, men spørsmålet hadde kommet igjen og da hadde en annen i huset valgt alternativet "senere" som kom neste gang boksen ble skrudd på

Vel, ikke noe mer å gjøre med det...........

Det første jeg legger merke til er at spolingen i opptak er blitt veldig mye vanskeligere, før var det 4x,10x,60x,300x og 600x nå er det en, to eller tre piler som alle går for sakte til rask spoling dessverre var ikke dette uventet.

Boksen virker også tregere og jeg synes det ser ut som bildet er blitt litt uskarpt, med et slags hvitt slør over bildet. Må se nærmere på dette etter mer bruk, men inntrykket er fra et opptak som jeg hadde startet å se før oppgradering og så ferdig etter.

Noen funksjoner er blitt mer oversiktlige, men opptakslista er nå ikke sidenummerert så en må bare bla nedover for å se hvor mye en har.

EPG virker å være mer oppdatert, dette har vært et stort problem hos oss i det siste og vi har hatt mye manuelle opptak. Nå kunne alt legges inn i EPGen. Dette var jo et lyspunkt.

En ny vri er jo venteikonet jeg er vant til fra Apple. Den lille sirkelen med streker oppe i høyre hjørne spinner nå rett som det er.... Tydelig at ny software krever mer enn prosessoren liker/klarer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos oss låste PVRen seg på NRK1, og hverken fjernkontrollen eller knappene frempå boksen hadde noen virkning. Slik stod det i 20 minutter før jeg måtte dra på jobb. Hvis det ikke har løst seg til jeg kommer hjem blir det vel å dra ut kontakten. Neste steg deretter er vel å sende den tilbake der den kom fra.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Del 2 spoling
    Viser seg at rød og grønn knapp gir et ti minutter hopp i spoling frem og tilbake. Ikke like bra som tidligere spolingsalternativ men bedre enn ikke noe.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Del 2 spoling
    Viser seg at rød og grønn knapp gir et ti minutter hopp i spoling frem og tilbake. Ikke like bra som tidligere spolingsalternativ men bedre enn ikke noe.
    På ADB'n kan man hoppe frem i opptak ved hjelp av nummertastene, 36 hopper frem til 36 minutter inn osv.

Finnes den muligheten i den nye softwaren for Sagem?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet mye med det jeg har merket meg er at det nå tar mye lengre tid (3-4 sekunder) å få frem programguiden. Tidligere var det tilnærmet instant. Det faktum at de har sett seg nødt til å legge til 'vente animasjon' burde vel gitt dem en indikasjon på at dette ikke var en bra løsning.

Scrollingen i programguiden er også dårligere en den tidligere 'flick screen' metoden de brukte før. Ingen av løsningene var bra men...

Spolingen er også blitt forferdelig dårlig; det fungerte bra før men nå er den tilnærmet ubrukelig.

Det eneste jeg har merket som er bedre er GUI for å legge opp 'kanallistene'...det hjelper ikke så mye for det er noe jeg gjør _svært_ sjelden, men programguide og spoling er noe jeg bruker ofte. Dvs. jeg kommer nok ikke til å bruke det så ofte lengre siden funksjonene er såpass mye dårligere.

Det første jeg legger merke til er at spolingen i opptak er blitt veldig mye vanskeligere, før var det 4x,10x,60x,300x og 600x nå er det en, to eller tre piler som alle går for sakte til rask spoling dessverre var ikke dette uventet.
    Hvorfor var det ikke uventet? Jeg har ikke mye erfaring med disse boksene så jeg gikk ut i fra at den nye softwaren ville være en forbedring.

Har de laget en dårligere firmware med vilje for å motivere oss til å kjøpe den nye dekoderen kanskje? :-?

Jeg går ut fra at det ikke er mulig å få 'nedgradert' igjen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle gjerne nedgradert, den filmleietjenesten er helt uinteressant for meg.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av byton

Hvorfor var det ikke uventet? Jeg har ikke mye erfaring med disse boksene så jeg gikk ut i fra at den nye softwaren ville være en forbedring.

Har de laget en dårligere firmware med vilje for å motivere oss til å kjøpe den nye dekoderen kanskje? :-?

Jeg går ut fra at det ikke er mulig å få 'nedgradert' igjen?
    Fordi det er samme softwaren som ble lansert til satelitt, og det har vært like mye "bråk" rundt den.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    På ADB'n kan man hoppe frem i opptak ved hjelp av nummertastene, 36 hopper frem til 36 minutter inn osv.

Dessverre, hadde håpet på dette siden jeg viste ADB har dette, men nummertastene gjør ingenting ikke pil heller.

Det er vanskelig å finne ut nye trykkemuligheter da reaksjonsiden er blitt lang på mange funksjoner. F.eks My tv var umiddelbar før, nå tar det flere sekunder før den kommer

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Den nye oppgraderingen til Sagem dekoderen kom inn i dag. Hadde valgt nei til denne, men spørsmålet hadde kommet igjen og da hadde en annen i huset valgt alternativet "senere" som kom neste gang boksen ble skrudd på

Vel, ikke noe mer å gjøre med det...........

Boksen virker også tregere og jeg synes det ser ut som bildet er blitt litt uskarpt, med et slags hvitt slør over bildet. Må se nærmere på dette etter mer bruk, men inntrykket er fra et opptak som jeg hadde startet å se før oppgradering og så ferdig etter.

Noen funksjoner er blitt mer oversiktlige, men opptakslista er nå ikke sidenummerert så en må bare bla nedover for å se hvor mye en har.

EPG virker å være mer oppdatert, dette har vært et stort problem hos oss i det siste og vi har hatt mye manuelle opptak. Nå kunne alt legges inn i EPGen. Dette var jo et lyspunkt.

En ny vri er jo venteikonet jeg er vant til fra Apple. Den lille sirkelen med streker oppe i høyre hjørne spinner nå rett som det er.... Tydelig at ny software krever mer enn prosessoren liker/klarer.
    Er det feil av meg å påstå at CD gjør dette med vilje? For å presse ut den nye ADB dekoderen? Tross at den også er full av mangler?! ..

Skjønner ikke åssen Canal Digital slipper unna med dette..

Ho"s"vindel"t .. Hark!

Det er jo skremmende..

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle

En kan også programmere frem og tilbake pil tastene, til å hoppe.. Jeg har min satt på 5 minutter frem, og 30 sekunder tilbake..

Savner dog 300x og 600x spoling som vi har på Sagem boksen.. (De få heldige av oss som ikke har rørt den "ok" knappen enda..) ...

Håper bare de ikke presser oppdateringen på meg .. For nå får jeg 3 alternativer.. Og har klart å styre unna den nye oppdateringen til sagem enn så lenge!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Er det feil av meg å påstå at CD gjør dette med vilje? For å presse ut den nye ADB dekoderen? Tross at den også er full av mangler?! ..
    FY **** jeg er så glad jeg har fått den nye boksen.
    Den ble jo helt UBRUKELIG den gamle :-(

Jeg spyr på CD:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg oppfatter dekoderen som tilnærmet ubrukelig etter oppgraderingen tok jeg kontakt med kundeservice...her er den viktigste delen av chatten; det i bold er fra svarene fra support-personen.

--snip--

Det har kommet tilbakemelding om at noen kan oppleve dekoderen som litt "treger" etter oppdateringen. Spesielt de som har mye opptak liggende på den. Det er slik at Linux softwaren også må omkonfigurers til alle opptak osv, og det kan ta litt tid. Det vil anbefaler og gjøre er og ta strømmen par min på dekoderen, så ta en fabrikkreset av den når du skrur den på. Så skal det normalt "gå" seg til i løpet av en dag eller to.

15:24 Det tviler jeg sterkt på, den har vært av uten at det har hatt noen virking. Jeg har også snakket med flere andre som opplever det samme. Kan heller ikke se noen grunn til at EPG og bytte av kanaler skal bli raskere hvis opptakene blir borte. Så er det noe dere virkelig mener skal virke eller bare BS i et håp om at jeg skal gi opp å klage?

15:28 Man behøver ikke slette opptakene, men det kan ta lenger tid når man har mye opptak på din dekoder. Dekoderen skal i utgangspunktet bli raskere på f.eks kanalbytte osv som du skriver der. Så vi anbefaler kunder som opplever disse problemene og forsøke med en reset osv.

15:28 Mister jeg ikke opptakene hvis jeg resetter? Factory reset mener jeg?

15:30 Nei, da mister du ikke opptak. Det er kun med formatering som du sletter harddisken også. Med fabrikkreset, så blir opptakene på harddisken, men evt favorittlister osv må man som regel legge inn på nytt.

15:30 Ok, og da skal den bli like 'rask' som den var med forrige versjon mener du?

15:32 Ja, det er ikke snakk om noen superforskjell, men den skal bli litt raskere i utgangspunktet, og mer stabilt. Så hvis tar en reset og gir det en dag eller to for å sjekke.

--snip--

Noen som aner om dette har noe for seg? At en factory-reset og 1-2 dagers venting vil gi meg samme ytelse som før?

Side 108 av 114 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 104 105 106 107 108 109 110 111 112 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •