Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 107

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 107 av 114 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 103 104 105 106 107 108 109 110 111 ... SisteSiste
Viser resultater 2,121 til 2,140 av 2261
    Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Nå gjelder det å hive seg på tilbudet med på nye ADB boksen. Kr 1490,- frem til 30. november. Sagem boksen har gått ut på dato. Ingen grunn til å slite mer med den...
    Har min andre ADB boks nå, og den fungerer dårligere en Sagem boksen jeg har.. (Pluss at den kom ferdig ripet opp, selv om emballasjen var uskadet..) Men har ikke orket å klage på det og returnere igjen..

Så punkt 1; Tilbud? Det er rein svindel pris..
    Og punkt 2; Den nye boksen fungerer ikke, så ikke finn på å bytte om du ikke har en defekt Sagem ..

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    En bør tenke seg godt godt om før en gjør det. Det er ikke noen selvfølge at ADB boksen er noe fremskritt. Den har ikke dobbelt opptak enda og det raporteres om flere feil (ikke på alle men ....)
    - vond lukt fra elektronikk som varer en lang stund
    - hardisk "tikking"
    - hopper over serieopptak
    - generelle opptaksvansker
    - EPG forsvinner
    - dårlig signalstyrke

I tillegg sier de fleste som har sammenlignet at Sagem faktisk har skarpere og bedre bilde enn ADB!
    Bildet på den nye var "blest" ja.. Men jeg vil si jeg liker ADB sitt bilde mere enn Sagem boksen, når jeg stilte om på TV'n .. Min erfaring er at Sagem boksen var mørkere..

Newcomer Vidar sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaterte dekoderen her om dagen og kan ikke si at jeg er kjempeimponert.
    Når jo slo den på første gang var det ingenting som fungerte. Tok nesten 1min etter trykk på en knapp før det skjedde noe. Det virker som den sliter veldig hver gang jeg slår den på med veldig sen reaksjon. Når den har stått på en stund går det seg til og den fungerer som normalt, men ikke raskere enn med gammel software. Har enda ikke koblet den til nettet og prøvd GO.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vidar
    Oppdaterte dekoderen her om dagen og kan ikke si at jeg er kjempeimponert.
    Når jo slo den på første gang var det ingenting som fungerte. Tok nesten 1min etter trykk på en knapp før det skjedde noe. Det virker som den sliter veldig hver gang jeg slår den på med veldig sen reaksjon. Når den har stått på en stund går det seg til og den fungerer som normalt, men ikke raskere enn med gammel software. Har enda ikke koblet den til nettet og prøvd GO.
    Det var akkurat det jeg frykta. Siden min Sagemboks har funket knirkefritt i et år nå, så kommer jeg ikke å ta oppdateringen før jeg er helt sikker på at alt virker som det skal. Har bestilt den nye ADB boksen, men siden den ikke er og stole på når det kommer til opptak, så vil jeg bruke Sagem som primær opptaksboks.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått oppdatert mine 2 Sagem bokser, til en enorm skuffelse...Om ikke boksen var treig fra før, så er den ihvertfall det nå. Fra jeg trykker på power så går det rundt 1 min før jeg får brukt boksene. De henger/lagger hvis man skifter kanaler opp og ned. Vet ikke hvordan det funker med opptak enda. Meny er mye bedre, men det hjelper meg ingenting når driften er dårligere. Det værste er lagginga, forferdelig respons!!! UFF!!!

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse beskrivelsene av Sagem etter oppdateringen høres DØNN likt ut som det som skjedde med tilsvarende dekoder for parabol.

Hadde denne frem til jeg flytta for en måned siden, og måtte også skru den på og la den gå "på tomgang" i 1-2 minutter før jeg kunne trykke på noe som helst.

Det var en befrielse å gå over til Sagem-kabeldekoder med gammel firmware.
    Kommer IKKE til å oppgradere denne boksen! Takke meg til gamle menyer og brukbar respons.

Det er helt vannvittig at Canal Digital i det hele tatt VÅGER å gjøre dette mot kabelkundene sine også, etter å ha så og si ødelagt en fullt fungerende tilsvarende boks for parabolkundene sine i fjor!

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE
    Disse beskrivelsene av Sagem etter oppdateringen høres DØNN likt ut som det som skjedde med tilsvarende dekoder for parabol.

Hadde denne frem til jeg flytta for en måned siden, og måtte også skru den på og la den gå "på tomgang" i 1-2 minutter før jeg kunne trykke på noe som helst.

Det var en befrielse å gå over til Sagem-kabeldekoder med gammel firmware.
    Kommer IKKE til å oppgradere denne boksen! Takke meg til gamle menyer og brukbar respons.

Det er helt vannvittig at Canal Digital i det hele tatt VÅGER å gjøre dette mot kabelkundene sine også, etter å ha så og si ødelagt en fullt fungerende tilsvarende boks for parabolkundene sine i fjor!
    Det virker for meg som om de gjør som mircrosoft.. Bruker kunde som ubetalte beta-testere, i stede for å bruker hauger og lass av penger på å betale kompetente folk til den jobben..

Jeg har personlig ikke noe problem med å være beta tester for dem, men de kunne innrømmet at det var slik, og betalt oss litt for det, ved gratis internett og TV ut året, og sånne ting.. I stede for å nekte for at det er faktum! ..

PS: Veit noe få utvalget har fått spesial tilbud fra dem, men det kommer visst med noen store ulemper også..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg, og 3 andre jeg kjenner er også plaget med tuneren etter den nye softwaren som kom. Den er sykelig treg i oppstarten, tar ca 1 minutt før tuneren kan betjenes, og det er rett og slett for dårlig! Etter den har "kommet seg" fungerer den omtrent som før, dog en liten tanke tregere i navigering mellom kanaler.

Ringte kundeservice, og de skulle sende meg en programkortoppdatering iløpet av kvelden. Blir det ikke bedre kommer jeg til å ta kontakt igjen.
    Hørte om en som fikk byttet sin Sagem HD PVR kostnadsfritt mot den nye ADB-tuneren, men dette er kanskje ikke noe å håpe på hvis den også er mye feil på?

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crazyboy
    Jeg, og 3 andre jeg kjenner er også plaget med tuneren etter den nye softwaren som kom. Den er sykelig treg i oppstarten, tar ca 1 minutt før tuneren kan betjenes, og det er rett og slett for dårlig! Etter den har "kommet seg" fungerer den omtrent som før, dog en liten tanke tregere i navigering mellom kanaler.

Ringte kundeservice, og de skulle sende meg en programkortoppdatering iløpet av kvelden. Blir det ikke bedre kommer jeg til å ta kontakt igjen.
    Hørte om en som fikk byttet sin Sagem HD PVR kostnadsfritt mot den nye ADB-tuneren, men dette er kanskje ikke noe å håpe på hvis den også er mye feil på?
    Nei, jeg hadde vert HELT uten fungerende PVR om jeg hadde gått for slikt bytte. Så glad jeg ikke gjorde det.

Hadde teknikker på besøk her i dag. Han sa de byttet ut nesten hele sentralen sin, og at de hadde fikset den EPG feilen som mange har slitt med, på fredag..

Også sa han jeg måtte ha nytt opplegg her, til noen tusen kr, for å få bedre signal.. Men kan ikke kaste så mye penger ut vinduet..

Helt sykt at de ikke kan legge seg flate, og hjelpe oss kunder som sliter så 100% .. Veit aldri om den tar opp det som er programmert eller ikke..

Så jeg er UTROLIG glad jeg har den gamle ikke-OPPDATERTE sagem i stuen!

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der har det uungåelige skjedd.

Ligger og drunter under dyna da jeg hører fra frua i etasjen over:
    "Oj, jeg fikk visst trykka på den oppdateringsgreia!"

Resultatet var akkurat så ille jeg som frykta. Omtrent som min gamle Avensis må den stå på tomgang i 1-2 minutter før den kan operereres. Skulle tro "oppdateringen" bestod av sminke til menyene, noen hundre do-while looper og sirup i tannhjulene.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE
    Og der har det uungåelige skjedd.

Ligger og drunter under dyna da jeg hører fra frua i etasjen over:
    "Oj, jeg fikk visst trykka på den oppdateringsgreia!"
    Der fikk jeg enda en gang bekreftet fordelen med å leve som singel :-D

Damer på besøk har kun lov og operere komfyr, kaffekoker og lignende elektronikk

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Formatere hd

Noen som har funnet ut hvordan man får tilgang til service-menyen i den nyeste firmwaren? Oppgraderingen formaterer ikke disken min(skiftet ut org disk med 500gb 2.5")...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    ?....
    Også sa han jeg måtte ha nytt opplegg her, til noen tusen kr, for å få bedre signal..
    det har jammen alle reperatører som jeg har hatt innom sagt også, selv om problemene løser seg uten dette.

Uttrykket " bukken og havresekken" er vel ganske gyldig her

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det at det kun kan spoles på minste hastighet?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krl69
    Noen som har funnet ut hvordan man får tilgang til service-menyen i den nyeste firmwaren? Oppgraderingen formaterer ikke disken min(skiftet ut org disk med 500gb 2.5")...
    Prøv: Trykk rød - 3 - 5 - 3 - teletext - 2
    2 til slutt skal formatere, 1 til slutt fabrikkresetter uten å formatere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Prøv: Trykk rød - 3 - 5 - 3 - teletext - 2
    2 til slutt skal formatere, 1 til slutt fabrikkresetter uten å formatere.
    Funker ikke for meg. Må man stå i et spesielt valg før man iverksetter sekvensen? Det som skjer hos meg er at jeg får opp en slags progress bar med pauseknapp etter at jeg trykker rød, deretter skifter den kanal eller viser meg info baren og så normal text-tv.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Der fikk jeg enda en gang bekreftet fordelen med å leve som singel :-D

Damer på besøk har kun lov og operere komfyr, kaffekoker og lignende elektronikk
    Hehe. Tenkte litt det samme!

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    det har jammen alle reperatører som jeg har hatt innom sagt også, selv om problemene løser seg uten dette.

Uttrykket " bukken og havresekken" er vel ganske gyldig her
    Det uttrykket har jeg ikke hørt før. Men da skal jeg helt klart drite i å gjøre som han sa.. Har uansett ikke råd til det.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krl69
    Funker ikke for meg. Må man stå i et spesielt valg før man iverksetter sekvensen? Det som skjer hos meg er at jeg får opp en slags progress bar med pauseknapp etter at jeg trykker rød, deretter skifter den kanal eller viser meg info baren og så normal text-tv.
    Den skal reagere slikt etterhvert som man trykker men så skal den gå i sort og starte opp på nytt.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Det uttrykket har jeg ikke hørt før. Men da skal jeg helt klart drite i å gjøre som han sa.. Har uansett ikke råd til det.
    Uttrykket "bukken og havresekken" kommer fra en historie hvor en bukk ble satt til å passe en havresekk, naturligvis spiste bukken havren. Poenget er at når noen selv skal bestemme noe de selv tjener på, så er det mest sannsynlig at de fatter beslutninger som tjener dem selv.
    Det kan hende anlegget ditt trenger oppdatering, men jeg tror ofte håndverkere av alle slag anbefaler utbyttinger uten at de vet 100% sikkert at det hjelper. Det er hvertfall ofte min erfaring....

Nok O.T. fra meg

Side 107 av 114 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 103 104 105 106 107 108 109 110 111 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •