Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 106

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 106 av 114 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 102 103 104 105 106 107 108 109 110 ... SisteSiste
Viser resultater 2,101 til 2,120 av 2261
    Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    Noen som har oppgradert software som kom i går?
    (fikk både brev og sms med info om "lanseringen"... men fikk ikke tid til å oppdatere i går)
    For kabel TV kunder?

Ikke fått noe her..

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av Shooter

Fint om dere kommer med innspill, da jeg for tiden sjekker alternativer for borettslaget jeg sitter i styret i :evil:
    Den gamle står i stua, og den nye er på soverommet.

Er rapportert sykt mye feil med den nye boksen. Utrolig skuffende.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eh....sykt mye er vel å ta i....

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    For kabel TV kunder?

Ikke fått noe her..
    SMS:
    "Servicemelding: Tirsdag 01.11 oppgraderes programvaren i din HD PVR-dekoder (102 CT) for bedre funksjonalitet. For mer info se Ny software til HD PVR - Canal Digital NO. Ønsker du ikke info via SMS, send CDSTOP til 2010. Mvh Canal Digital Kabel TV"

Kikka på linken selv nå, og ser ut som menysystemet som parabolkundene fikk sist vinter...

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SMS:
    "Servicemelding: Tirsdag 01.11 oppgraderes programvaren i din HD PVR-dekoder (102 CT) for bedre funksjonalitet. For mer info se Ny software til HD PVR - Canal Digital NO. Ønsker du ikke info via SMS, send CDSTOP til 2010. Mvh Canal Digital Kabel TV"

Kikka på linken selv nå, og ser ut som menysystemet som parabolkundene fikk sist vinter...
    Ser ikke ut som de har lagt ut den på nettet ennå, jeg prøvde nettopp å laste ned software og det var fremdeles den gamle som kom inn.

Fra 16:00 og utover kvelden har jeg så mange opptak på gang at jeg må nok drøye den litt.

Håper denne softwaren funker bedre enn satellitt-versjonen, den klarte jo som kjent å ødelegge det meste. Jeg håper også at de har fikset serieopptaksbuggen så det blir mulig og legge inn nye serieopptak selv om et av de eksisterende ikke har plukket opp neste episode.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shooter
    Da var vintertiden i gang, og nok en gang er pvr'en på trynet her... I går tok den faktisk opp Alt for Norge riktig, men etter midnatt ble alt forskjøvet... Og i dag tok den ikke opp noenting (hadde satt på chuck på viasat4, og fulgte nøye med). Noen andre som har oppdaget tilsvarende problemer, eller har alle sparket ut denne nå som den nye har kommet?

Fint om dere kommer med innspill, da jeg for tiden sjekker alternativer for borettslaget jeg sitter i styret i :evil:
    Ingen opptak her heller, verken mandag eller tirsdag. Søndagens opptak fungerte derimot som det skulle. Boksen sliter jo med manedsskifter også, så med bytte til vintertid og ny måned nesten samtidig så må det jo gå galt. :?

Venter i spenning på den nye softwareoppdateringa, for et år siden ble jeg lovt at disse problemene skulle fikses i neste oppdatering, så jeg krysser fingrene men ikke med alt for høye forhåpninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Ser ikke ut som de har lagt ut den på nettet ennå, jeg prøvde nettopp å laste ned software og det var fremdeles den gamle som kom inn.

Fra 16:00 og utover kvelden har jeg så mange opptak på gang at jeg må nok drøye den litt.

Håper denne softwaren funker bedre enn satellitt-versjonen, den klarte jo som kjent å ødelegge det meste. Jeg håper også at de har fikset serieopptaksbuggen så det blir mulig og legge inn nye serieopptak selv om et av de eksisterende ikke har plukket opp neste episode.

Hvordan laster du ned software?

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    Hvordan laster du ned software?
    Det jeg gjorde nå i ettermiddag;
    Slo den av (og venta til den var HELT av... slutter å blinke i lyset)
    Slo den på
    Etter 5 sek kom det beskjed om at oppdatering var klar
    OK
    Vente...
    Oppstart
    -> ny software på plass.

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakket med en hos CD i dag, bl.a. om softwareoppdateringen, og fikk til svar at dette ble rullet ut i bolker. Regner med at Zemtex bor i nord, da disse skulle få ca. nå. Molde var pilotområde, og jeg mener at de sa Oslo-området skulle få om ca. 3 uker. Et lite forbehold om at jeg oppfattet dato korrekt her, men altså en stund til for oss på østlandet...

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    eh....sykt mye er vel å ta i....
    Huff, nei.. Det er dessverre så alt for korrekt beskrevet.

Skal lage en liste, når boks nummer 2 er installert her.

Latterlig mye feil, og noen av dem er feil som vi også sleit med på den game boksen.. Er helt utrolig!

De fleste feil finner en i denne tråden: http://avforum.no/forum/digitalt-bak...-kabel-tv.html ..

Men det er også en gruppe på facebook hvor det er rapportert enda flere feil.

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg gjorde nå i ettermiddag;
    Slo den av (og venta til den var HELT av... slutter å blinke i lyset)
    Slo den på
    Etter 5 sek kom det beskjed om at oppdatering var klar
    OK
    Vente...
    Oppstart
    -> ny software på plass.
    FYI, ny software funka fint.. Ble ikke noe raskere men men.. det får så være. Iom at den nye ikke er feilfri som man skulle håpe, er jeg fornøyd med at jeg ikke har bestilt den. Venter heller en stund, og ser om det graves ned fiber i nabolaget (da blir det altibox).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FYI, ny software funka fint.. Ble ikke noe raskere men men.. det får så være. Iom at den nye ikke er feilfri som man skulle håpe, er jeg fornøyd med at jeg ikke har bestilt den. Venter heller en stund, og ser om det graves ned fiber i nabolaget (da blir det altibox).
    Flott at du har fått inn den siste softwaren, du er dermed vår sjefstester :-D

Vi er mange som har eller får den nye ADB boksen. Siden den er ustabil på opptak så vil mange av oss bruke den gamle Sagemboksen som primær opptaks dekoder, siden den virker utmerket med nåværende software versjon V2.3.8

Du må kjøre stresstest på den nye softwaren, så vi er rimelig sikre på at alt fungerer før vi aksepterer oppgraderingen, for med en gang den ligger inne så er der ingen vei tilbake.

Hvis du kan kjøre på med serieopptak, overlappende opptak osv. og så melde tilbake at alt funker som det skal så er vi takknemmelige

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Slettet pga ikke lenger relevant

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer etter oppdatering

Har oppdatert idag og har opplevd følgende:

Mye bedre menyer og EPG. Førsteinntrykket var veldig bra.

Men: Timeshift-funksjonen virker dårligere enn før. Du kan ikke spole så langt tilbake. Og hvis du tar opp to programmer er det ikke mulig å spille av et av opptakene fra starten. Du kan heller ikke spille av et annet opptak. Dette gikk fint før. Tester de ikke programvaren før de slipper den?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FAL9000
    Har oppdatert idag og har opplevd følgende:

Mye bedre menyer og EPG. Førsteinntrykket var veldig bra.

Men: Timeshift-funksjonen virker dårligere enn før. Du kan ikke spole så langt tilbake. Og hvis du tar opp to programmer er det ikke mulig å spille av et av opptakene fra starten. Du kan heller ikke spille av et annet opptak. Dette gikk fint før. Tester de ikke programvaren før de slipper den?
    Fint at du kommer med tilbakemeldinger på den nye softwaren.

Jeg er litt skeptisk til og oppdatere, min Sagemboks har funket 100% det siste året. Siden jeg venter på den nye ADB boksen som kun klarer 1 opptak og i tillegg er ustabil på det ene opptaket, så kommer jeg bruke Sagem som opptaksdekoder #1

Men det frister og oppdatere siden GUI er så mye bedre med den nye softwaren, men hvis den introduserer nye bugs, så holder jeg meg langt vekke.

Kan du kjøre litt stresstesting på opptak, tenker da på overlappende, serie opptak kombinert med manuelle opptak osv.

Vi setter pris på flere erfaringer i venten på og prøve selv

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke stresstesta den så hardt enda, men "normal bruk" ser alt ok ut. Den ble som sagt en smule treigere, men det får jeg overleve.
    Men kan kjøre litt testing på den i helga... får ikke tid til sånt før da.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD oppdaterte visstnok min boks i går, og etter det fungerer det ikke lenger å ta opp. Jeg lurer på om det var siste dråpen min med CD - problemet er bare at jeg ikke får byttet leverandør, da borettslaget har avtale med de.

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de som ikke orker CD sin PVR så finnes det faktisk alternativer. Jeg kjøpte en cam fra CD og satte den i en samsung-PVR/bluray-spiller og den funker den.

CD har en liste over TVer som funker med deres CAM. Min PVR står ikke på den listen, men den funker allikevel. Det kan jo være en idé å kjøpe en slik cam og kjøpe drømmepvren og se om det funker. Hvis ikke så er det jo bare å sende de tilbake jmf returrett på postordrekjøp.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snopp
    CD oppdaterte visstnok min boks i går, og etter det fungerer det ikke lenger å ta opp. Jeg lurer på om det var siste dråpen min med CD - problemet er bare at jeg ikke får byttet leverandør, da borettslaget har avtale med de.
    Nå gjelder det å hive seg på tilbudet med på nye ADB boksen. Kr 1490,- frem til 30. november. Sagem boksen har gått ut på dato. Ingen grunn til å slite mer med den...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Nå gjelder det å hive seg på tilbudet med på nye ADB boksen. Kr 1490,- frem til 30. november. Sagem boksen har gått ut på dato. Ingen grunn til å slite mer med den...
    En bør tenke seg godt godt om før en gjør det. Det er ikke noen selvfølge at ADB boksen er noe fremskritt. Den har ikke dobbelt opptak enda og det raporteres om flere feil (ikke på alle men ....)
    - vond lukt fra elektronikk som varer en lang stund
    - hardisk "tikking"
    - hopper over serieopptak
    - generelle opptaksvansker
    - EPG forsvinner
    - dårlig signalstyrke

I tillegg sier de fleste som har sammenlignet at Sagem faktisk har skarpere og bedre bilde enn ADB!

Side 106 av 114 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 102 103 104 105 106 107 108 109 110 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •