Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 104

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 104 av 114 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 ... SisteSiste
Viser resultater 2,061 til 2,080 av 2261
    Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av byton
    Skjønner at denne ikke står høyt i kurs men jeg vurderer likevel å kjøpe den nå som den er såpass billig. Jeg kommer nok ikke til å bruke PVR funksjonen mye men jeg trenger en ekstra dekoder uansett og det kan jo være kjekt å hva PVR nå og da.

Er det hovedsaklig PVR funksjonene som skaper problemer? Støyer den også når man ikke bruker PVR? Skjønner at den er litt treg også...er den tregere enn den vanlig Canal Digital HD dekoderen...den uten PVR?
    Slenger meg på denne...

Og er det noen som har snakket med CD om en innlevering av gamle PVR-er mot redusert pris på ny?

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennis1982
    Slenger meg på denne...

Og er det noen som har snakket med CD om en innlevering av gamle PVR-er mot redusert pris på ny?
    Keep on dreaming brother

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    Ta opp, spol og sett på pause! - Canal Digital NO

Skal de tømme lageret for denne møkka før de introduserer den nye dekoderen nå??

Ja..

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at denne ikke står høyt i kurs men jeg vurderer likevel å kjøpe den nå som den er såpass billig. Jeg kommer nok ikke til å bruke PVR funksjonen mye men jeg trenger en ekstra dekoder uansett og det kan jo være kjekt å hva PVR nå og da.

Er det hovedsaklig PVR funksjonene som skaper problemer? Støyer den også når man ikke bruker PVR? Skjønner at den er litt treg også...er den tregere enn den vanlig Canal Digital HD dekoderen...den uten PVR?
    Må ha flaks.. Jeg har hatt en boks som nesten ikke bråket. Men lånte den bare.. Så fikk jeg ny når jeg leverte den tilbake. Den støyet nesten ikke heller. Men IR til fjernkontrollen var ødelagt. Så fikk jeg ny.. Hvor alt ser ut til å fungere, men vfta skraper borti noe når den starter opp. Også støyer den som en støvsuger..

Så ikke finn på å kjøp denne søplla her.

Om du ikke da har genrelt sett god flaks!

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Keep on dreaming brother
    Er vel aldri farlig å drømme... Men kanskje litt vel optimistisk. Hadde egentlig tenkt å vente til neste generasjon før jeg gikk til innkjøp av HD-PVR fra CD. Har mest lyst på TIVO versjonen, men den får vel ikke vi se før i neste århundre her i landet.
    Får heller vente på å se når vi som sitter med kabel får den nye PVR-en.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt første-generasjons PVR i noen år nå. De første ukene var jeg plaget av støy. Men så roet den seg. Nå kan støynivået sammenlignes med en over gjennomsnittet bråkete laptop-PC. Det er OK til TV-titting. Men jeg ville ikke hatt den på soverommet med viften på. Og jeg slår den alltid av når jeg skal høre musikk på stereoanlegget. Men støynivået er til å leve med. Mitt eksemplar har heldigvis en harddisk som ikke roterer når PVR står i standby. Jeg forstår at noen CD-kunder har fått harddisk som alltid surrer og går.

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt CD si att di som har hatt veldig mye problemer med den gamle dekoder skal få ett "tilbud" på den nye som kommer snart.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neo8
    Har hørt CD si att di som har hatt veldig mye problemer med den gamle dekoder skal få ett "tilbud" på den nye som kommer snart.
    Jeg fikk også intrykket av det. Var en selger her for en studn siden når ejg byttet. Han sa vi skulle få redusert pris. Men er mye "kankje" og "synsing" her..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sync lyd og bilde PVR-dekoder

Jeg sliter med å få bilde og lyd i sync fra PVR-dekoderen min.
    Noen som sliter eller har slitt med dette?
    Jeg kjører digitalt bildesignal med hdmi ut fra PVR til Samsung LED-TV også kjører jeg analogt phono/RCA-signal inn i forsterkeren Harman Kardon 980. Får ikke kjørt digital lyd fra PVR da forsterkeren er analog. Med dette oppsettet så henger lyden noe etter. Dette problemet har jeg ikke med dvd-spilleren hvor jeg også har brukt digitalt (hdmi) og analogt (phono/RCA) om hverandre på akkurat samme måte.

Innstillingene på PVR:
    Dolby Digital: aktivert (deaktivert utgjør ingen forskjell på delay)
    Lydforsinkelse: 20ms (dette er minimum og hvorfor går ikke denne ned til 0 (null) ms mon tro?)

Noen som vet hvordan jeg løser denne lille floken?

Get support og Supportia (som Get henviser til) skjønner ingenting.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde feilmeldingen pb03 i displayet i går kveld. Sendte mail til support og fikk et høflig svar om å ringe support under åpningstid hvis status ikke var endret. Status var endret, i dag så "funker" boksen igjen, men jeg ringer support uansett.

Jeg forklarer at dette er 2. gang jeg har fått denne feilmeldingen på denne boksen (min boks nummer 3). Fikk beskjed om at hvis dette skjedde igjen så må jeg ringe tilbake for å få ny boks. Jeg spør om det er tilfelle at kundene må ha fått feilmeldingen 3 ganger før man får ny boks. Eneste respons jeg fikk på dette spørsmålet var *klikk*...

Hadde det ikke vært for borettslagsavtalene så hadde Canal Digital vært konkurs for lenge siden. Fin måte å "tvinge" enkeltkunder til å forbli kunder. Som medlem av TOBB har jeg og 12.300 andre boliger Canal Digital sin regning innbakt i fellesutgiftene.

Oppdatering: Jeg tok i bruk chat support. De sender meg min boks nummer 4...

Newcomer Elektronet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feil: kan ikke lese smartkort - pb03 - er07

Boksen feilet i varmen etter 2 års bruk.
    Først klaget den på lesing av smartkort deretter hørte jeg at disken ikke spant opp.

Ringte support som mente det var powersupply'et og ba meg prøve supply'et fra min vanlige HD-dekoder. Vel, det gikk jo ikke siden det kun leverer 0.4A og ikke 3A som PVR boksen trenger (og vel så det!).

Heldigvis hadde jeg et supply fra en NAS boks som leverte 12V og 6A. Da funket boksen igjen:-)

Så da får jeg vente på et nytt supply - marginalt dimensjonert tydeligvis som det meste med denne elendige boksen.

Jeg var redd disken var død og at jeg måtte kjøpe ny drittboks så alt i alt er jeg reddet for denne gangen. Håper dette kan hjelpe noen andre i å få liv i boksen sin igjen om de skulle få denne feilen ...

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.!

Har et spørsmål til dere ang min dekoder.

Kontrollen er gåen, hvor kan jeg evt skaffe meg en ny kontroll?
    Bare noen taster som virker, men ikke alle.
    Kan jeg ringe til Canal Digital? og spørre om ny?

Kristian

Takk på forhånd!

Edit: Bilde under er av den dekoder som jeg nå har!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Kan jeg ringe til Canal Digital? og spørre om ny?
    Det kan du og du vil få en ny hvis du er kunde.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elektronet
    Boksen feilet i varmen etter 2 års bruk.
    Først klaget den på lesing av smartkort deretter hørte jeg at disken ikke spant opp.

Ringte support som mente det var powersupply'et og ba meg prøve supply'et fra min vanlige HD-dekoder. Vel, det gikk jo ikke siden det kun leverer 0.4A og ikke 3A som PVR boksen trenger (og vel så det!).

Heldigvis hadde jeg et supply fra en NAS boks som leverte 12V og 6A. Da funket boksen igjen:-)

Så da får jeg vente på et nytt supply - marginalt dimensjonert tydeligvis som det meste med denne elendige boksen.

Jeg var redd disken var død og at jeg måtte kjøpe ny drittboks så alt i alt er jeg reddet for denne gangen. Håper dette kan hjelpe noen andre i å få liv i boksen sin igjen om de skulle få denne feilen ...
    Tusen takk for at du tok deg tid til å dele dette!

Har virkelig ikke klart å forstå at det liksom skal kunne være PS'et som feilet.. Men som du sier har de vel klart å drite seg ut der også..

Men var det ett som var levert med av på knapp på ledningen, eller ett som var uten? Og hva har du nå?

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Gjeller dette også om en en unge har klippet i stykker knappene med en saks?

Eller må en kjøpe ny selv da? Og hvordan går en frem i så fall?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Vi er kunde, men måtte betale 300.- kr for en ny kontroll. Kan det stemme? :neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er kunde, men måtte betale 300.- kr for en ny kontroll. Kan det stemme? :neutral:
    Stemmer nok desverre det, min bror måtte ha ny kontroll og fikk regning på 300 kronasjer fra CD

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hwlund
    Stemmer nok desverre det, min bror måtte ha ny kontroll og fikk regning på 300 kronasjer fra CD
    Sykt! syntes at vi som er medlem burde får gratis, de små plastikk kontrollene kan vell ikke være allverdens dyre å lage. :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Får det av og til jeg også. Stopp avspilling og start igjen har som regel hjulpet for meg

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sykt! syntes at vi som er medlem burde får gratis, de små plastikk kontrollene kan vell ikke være allverdens dyre å lage. :grin:
    Selvfølgelig må du betale når du ødelegger kontrollen! Tror du ting er gratis?

Side 104 av 114 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •