Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 103

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 103 av 114 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 ... SisteSiste
Viser resultater 2,041 til 2,060 av 2261
    Newcomer Larsemann sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Samme skjedde her og. Stilte tilbake til fabrikkoppsett på dekoder, da virket det igjen. Kode er Rød fargetast, 3, 5, 3, teletext.

Man beholder det som er på harddisk, men favoritter og programmerte opptak slettes.

Da har det virket her ihvertfall!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av ghabbe
    Har samme problem etter sommertidsoppdatering. Først flyttet opptakene seg en time. Så slettet jeg alle og la inn på nytt. Første startet, andre startet ikke. Slettet alle og prøvde igjen. Når jeg da sjekket opptakslista i går, hadde boksen forandret dato og tid til neste episode, uten at den dagens opptak hadde gått.. Og i går hang boksen seg flere ganger. Har hatt en boks som har fungert greit over lengre tid, men den tok jo helt av etter sommertid!?

Har ikke forsøkt CD-support, men jeg skjønner at det ikke er mye hjelp å hente?
    Nå ser det ut til at det har løst seg selv. Har ikke tatt fabrikkreset eller gjort noe annet enn å slette serieopptak, og lagt de inn på nytt samme dagen som de går, altså ikke i programoversikten fram i tid. Nå ser det ut til å fungere greit.

Er litt skeptisk til løsningene hos support hos CD. Ofte har ikke 1. linjesupport helt oversikt, og da er det ofte de enkle løsningene som blir foreslått..

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne uken løsnet det helt av seg selv her og. Aner ikke hva som har skjedd, men "if it works - don't fix it" :-P

Fikk også en tlf fra cd i går, hvor de undersøkte kundetilfredshet... Fikk tømt meg litt, og svaret fra hun som ringte var at det ikke var ukjente problemer jeg kom med. Og hun så vel behovet for litt mer teknisk kompetanse på kundeservice...

Det jeg understreket mest, og som hun noterte, var at det bør være en innbytteordning når den nye pvr-en kommer i slutten av året. Oppfordrer alle som er i kontakt med dem om å gjøre det samme ;-)

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulle kjørt rettsak mot Canal Digital og fått med oss Forbrukerportalen og kjørt en ny omgang med tv2 hjelper deg! Og i samme slengen fått med rikstv kundene, å vise at det er kunden som har rett.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=76016&cat=18

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er min boks igjen på bærtur

1. "Det er programmert to opptak på samme tid...."
    - nei, det er det for svarte ikke!
    2. Serieopptak tar også opp repriser
    - makan til idioter
    3. Opptak starter ikke hele tiden
    - gjelder serieopptak, manuelt programmerte og enkelt-opptak fra EPG
    4. Sinnsykt irriterende støynivå innimellom fra boksen
    5. Gamle serieopptak forsvinner ikke, og dette hindrer innlegging av nye serieopptak (gammel sak, som CD ennå ikke har fått fikset...)

Har kjørt både reset og format HD i det siste, to ganger. Hvis ikke CD gir oss de nye boksene kostnadsfritt så blir det lurveleven. Igjen.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun en vanlig HD dekoder fra CD og merker ingen problemer, tydeligvis PVR saken deres er noe skikkelig ræl. Dere har ikke vurdert en tv med opptaksfunksjon via HD på USB porten? Vil tro det kan løse deres problemer for all tid, riktignok så koster en ny tv ekstra med kroner men tanken er vel ikke helt værst. Virker som de ikke klarer å gjøre noe med dette problemet sitt, men jeg ville nok tatt kontakt med TV2 Hjelper deg for da pleier pipen og få en annen lyd. Kan ikke bare sitte og vente, ut og sloss med dere.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billigste måte å få opptak på, er å kjøpe en Samsung BD/opptaker ala BD-C8X00 serien. Problemet oppstår når du vil se et program og ta opp på et annet, da må du ha en tuner til også (og to kort). Dvs, du kan kjøpe Dreambox e.l. men da må du inn på "gutterommet" noen timer for å få det til å fungere.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner jeg å bli nervøs.

Jeg har 2 HD-PVR bokser og ingen av dem har klikket, hengt seg eller annet tull på flere uker.

Hva er det som skjer?

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Nå begynner jeg å bli nervøs.

Jeg har 2 HD-PVR bokser og ingen av dem har klikket, hengt seg eller annet tull på flere uker.

Hva er det som skjer?
    Ja, Arendal, jeg lurer også :shock:

Min HD-PVR har funka eksemplarisk i snart et år, OK der var en liten "hick up" når vi gikk over til sommertid, men det løste seg med en gang jeg lasta ned software på ny.

Faktisk så funker den så bra nå at jeg venter ikke utålmodig på den nye ADB boksen. Men AV-entusiast som jeg er så kommer jeg nok og kjøpe den når den blir tilgjengelig

Så får jeg heller låne ut denne HD-PVR'en til en av naboene, så kanskje de også finner ut det geniale med opptak, pause, chase-play osv. :-D

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen med grunnpakken, som har fått bilde på Nickelodeon siste dagene?

Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    noen med grunnpakken, som har fått bilde på Nickelodeon siste dagene?
    Ikke bilde på denne kanalen her i kveld heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bilde på Nickelodeon nå.

Newcomer Chris_ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det man laster ned siste software? Gjøres dette automatisk etter en reset eller er det ett "triks" ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chris_
    Hvordan er det man laster ned siste software? Gjøres dette automatisk etter en reset eller er det ett "triks" ?
    Ja,der er et "triks"

Hold av/på knappen på dekoderen inne i 5 sekunder og slipp.

Når 8888 vises i displayet trykk på OK deretter MENY på fjernkontrollen.

00 --vil vises i displayet, den vil så telle opp til 04 -- (dette kan ta alt fra 5 til 10 minutter) så vil dekoderen starte på ny, eller i noen tilfeller slå seg av. Men når du starter på ny så har du lasta inn software på ny. Dette løser ofte problemer som dukker opp underveis, så hvis du får problemer så svarer det seg ofte og laste ned software på ny

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Har byttet til ny boks nå. Men når jeg fikk den var fronten løs..

Jeg tok bare å dyttet den på plass, til det sa klikk, og da ble den sittende fast skikkelig.

Men nå som jeg har fått den på riktig plass der den skal stå. (Der den gamle sto.) Så er det dødvinkel på fjernkontrollen. Den fungerer bare når den pekes 100% rett mot boksen.

Tenkte først det var svakt batteri, eller noe feil med ny fjernkontroll.

Så lånte mamma sin Canal Digital boks, og hennes fjernkontroll.

Og den fungerer helt fint! I alle mulig vinkler, selv bort i fra boksen. Bakover altså! ..

Testet også med mamma sin fjernkontroll på min. (Da de fungerer om hverandre.) Og den får samme "dødvinkelen" som min.. Så er garantert ikke fjernkontrollen min det er noe galt med.. (Testet også å bare bytte batteriene.)

Det lyser ikke grønt av den lys dioden.. Så jeg er 99,9% sikker på at noen har brekt opp boksen, for å ødelegge det lyset. Og så i samme slengen har ødelagt fjernkontroll mottakeren eller skadet plasten foran Ir porten.

Så har CD bare vasket og testet boksen med fjernkontrollen rett foran rett mot, og pakket den ned og sendt den til meg..

Hva skal jeg gjøre nå for å få en boks som fungerer? Blir jeg nødt til å sitte uten boks igjen og vente?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner der endelig og skje noe, håper bare kabelversjonen av boksen følger tett på lanseringen av satelittboksen :-D

http://www.broadbandtvnews.com/2011/...ox-to-run-mhp/

Canal digital: Her er Canal Digitals nye dekoder - DinSide Bolig

Ny opptaker fra Canal Digital - Audiovisuelt.no

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Nå begynner der endelig og skje noe, håper bare kabelversjonen av boksen følger tett på lanseringen av satelittboksen :-D

New Canal Digital Box to run MHP | Broadband TV News

Canal digital: Her er Canal Digitals nye dekoder - DinSide Bolig

Ny opptaker fra Canal Digital - Audiovisuelt.no
    Ja, hvis satellittversjonen kommer 1.september, og alt er normalt ellers, så burde vel vi få den før mai. :grin:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force
    Ja, hvis satellittversjonen kommer 1.september, og alt er normalt ellers, så burde vel vi få den før mai. :grin:
    Vi får håpe at satellittversjonen funker som den skal, da tror jeg ikke det tar lang tid før de ruller ut kabelversjonen. Stikkord: Cashflow, money, $$$

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sommertilbud fra Canal Digital

Ta opp, spol og sett på pause! - Canal Digital NO

Skal de tømme lageret for denne møkka før de introduserer den nye dekoderen nå??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    Ta opp, spol og sett på pause! - Canal Digital NO

Skal de tømme lageret for denne møkka før de introduserer den nye dekoderen nå??
    Skjønner at denne ikke står høyt i kurs men jeg vurderer likevel å kjøpe den nå som den er såpass billig. Jeg kommer nok ikke til å bruke PVR funksjonen mye men jeg trenger en ekstra dekoder uansett og det kan jo være kjekt å hva PVR nå og da.

Er det hovedsaklig PVR funksjonene som skaper problemer? Støyer den også når man ikke bruker PVR? Skjønner at den er litt treg også...er den tregere enn den vanlig Canal Digital HD dekoderen...den uten PVR?

Side 103 av 114 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •