Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 101

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 101 av 114 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 97 98 99 100 101 102 103 104 105 111 ... SisteSiste
Viser resultater 2,001 til 2,020 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Noe OT, men dette er utelukkende gode nyheter og et godt plaster på såret for skitboksen de prakker på oss
    WiMP signerer kjempekontrakt - Meninger - Lund - Aftenposten.no
    Det er vel ikke BARE gode nyheter: Canal Digital betaler masse penger til WIMP slik at vi kunder "får det gratis"? Neppe. Nå blir jeg egentlig en betalende WIMP-kunde, de er jo nødt til å sope inn disse pengene fra.... la meg gjette.... kundene sine?

Øverst på listen til CD burde det stått: NY BOKS, IGÅR!

Jeg vil ha TIVO jeg. Kommer vel til parabolkundene først, så til oss.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan en aktiveres wimp på CD boksen?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Noen som vet hvordan en aktiveres wimp på CD boksen?
    Jeg tror dette er en pcløsning bare, regner med at vi som kunder får et brukernavn og passord fra cd til bruken av dette. Det holder lenge nok for meg.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står foreløpig ikke noe på nettsidene til CD hvertfall.

Hvis dette bare er en løsning for pc er det jo ikke spesielt interesant imho.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står foreløpig ikke noe på nettsidene til CD hvertfall.

Det kan jo hende de får integrert noe i boksene også, men det er bare å vente til april så får vi se hva som skjer.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PaulHarald
    Det er vel ikke BARE gode nyheter: Canal Digital betaler masse penger til WIMP slik at vi kunder "får det gratis"? Neppe. Nå blir jeg egentlig en betalende WIMP-kunde, de er jo nødt til å sope inn disse pengene fra.... la meg gjette.... kundene sine?

Øverst på listen til CD burde det stått: NY BOKS, IGÅR!

Jeg vil ha TIVO jeg. Kommer vel til parabolkundene først, så til oss.
    Skjønner ikke hvor du har den logikken fra.
    Prisen skal jo ikke øke, som betyr at du ikke betaler mer for det.

Jeg tror det de vil, er:
    1. Få flere inn på Wimp
    2. Bygge ut sitt "produkt", slik at de har en konkurransefordel

Telenor eier vel både CD og Wimp, så det koster de sånn sett indirekte ingen ting.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg er det omvendt:

Om dette er noe man bare kan bruke med dekoder og TV, er det tvilsomt om jeg gidder.

Jeg har pr idag flere muligheter til å streame musikk: Radio, Blu-ray-spiller og TV har alle slike funksjoner, med ulike grensesnitt og varierende displayer (fra radioens bittelille tekst-display, til TV-skjermen).

Det er bare så utrolig mye enklere å styre all musikk direkte fra Mac'en -- evt fra iPod/iPhone/iPad.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Skjønner ikke hvor du har den logikken fra.
    Prisen skal jo ikke øke, som betyr at du ikke betaler mer for det.

Jeg tror det de vil, er:
    1. Få flere inn på Wimp
    2. Bygge ut sitt "produkt", slik at de har en konkurransefordel

Telenor eier vel både CD og Wimp, så det koster de sånn sett indirekte ingen ting.
    There's no such thing as a free lunch. Selvsagt vil abonnementsavgiften øke en eller annen gang, det vil den uansett, bare ikke akkurat samtidig med WIMP-tilbudets tilgjengelighet. Når prisen før eller siden øker, vet hverken du eller jeg hor mye den ville økt UTEN WIMP versus MED WIMP.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    There's no such thing as a free lunch. Selvsagt vil abonnementsavgiften øke en eller annen gang, det vil den uansett, bare ikke akkurat samtidig med WIMP-tilbudets tilgjengelighet. Når prisen før eller siden øker, vet hverken du eller jeg hor mye den ville økt UTEN WIMP versus MED WIMP.
    Feil tankegang.

Poenget her er at Canal Digital tror at Wimp på kjøpet skal skaffe dem flere kunder, på bekostning av konkurrentene som ikke tilbyr musikkstreaming.

Flere kunder betyr at de ikke behøver å tjene like mye på hver kunde for å tjene det samme eller (forhåpentligvis) mer enn før. Den lille merutgiften streamingtilbudet innebærer, forventes dekket inn ved hjelp av høyere totalinntekter pga flere kunder.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Feil tankegang.

Poenget her er at Canal Digital tror at Wimp på kjøpet skal skaffe dem flere kunder, på bekostning av konkurrentene som ikke tilbyr musikkstreaming.

Flere kunder betyr at de ikke behøver å tjene like mye på hver kunde for å tjene det samme eller (forhåpentligvis) mer enn før. Den lille merutgiften streamingtilbudet innebærer, forventes dekket inn ved hjelp av høyere totalinntekter pga flere kunder.
    OK.

...og hvis de ikke får flere kunder på grunn av WIMP så blir det vi som betaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK.

...og hvis de ikke får flere kunder på grunn av WIMP så blir det vi som betaler.
    Det beste man kan gjøre, er å beholde eksisterende kunder.
    Å skaffe nye er mye vanskeligere enn å beholde de gamle kundene.

Om Telenor bygger opp både Wimp og Canal Digital på en gang, er dette et lurt trekk. Jo flere de har på Wimp, jo bedre grunnlag er det for å selge andre tjenester som er relatert til tjenesten.

Det de vil med Wimp er også å få inn de eldre på streaming (nå er det jo primært yngre generasjonen som streamer musikk).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Det beste man kan gjøre, er å beholde eksisterende kunder.
    Å skaffe nye er mye vanskeligere enn å beholde de gamle kundene.

Om Telenor bygger opp både Wimp og Canal Digital på en gang, er dette et lurt trekk. Jo flere de har på Wimp, jo bedre grunnlag er det for å selge andre tjenester som er relatert til tjenesten.

Det de vil med Wimp er også å få inn de eldre på streaming (nå er det jo primært yngre generasjonen som streamer musikk).
    Godt sagt. Det lukter endelig litt mer fremtidsrettet enn før, og ikke minst multiplattform. Det var deilig å lese at det sitter TIVO-folk allerede på Fornebu, hadde de sagt ElGato-folk hadde jeg blitt like glad. Det viktigste er at de skroter SAGEM-søppelet for godt og går "all the way" med noe som virkelig funker.

Når det gjelder disse betraktningene:
    HD PVR: Canal Digital får enerett på TiVo - DinSide Bolig

...er det jeg aldri har forstått hvorfor det er så *$%*"&% vanskelig å tillate overføring av opptak mellom enheter i Norge mens det er veldig rett frem i andre land. Det skyldes alltid på "innholdsleverandørene" men disse har tydeligvis ikke noe problem med at jeg kjøper produkter fra Elgato og lagrer TV-innhold på min Mac, i andre land også kryptert - som blir til ukryptert på Macens harddisk, så også i Norge med en "ikke støttet" CAM. Gud så fjollete.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har problemer med klokka på de nye NRK HD kanalene (999, 998 og 997). ??

Hvis jeg slår av dekoderen på en av disse kanalene, så "nullstiller" klokka seg til 16:05!!

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring
    På min (sattelitt) forandrer HD logoen under Info knappen fra grått til hvit. Men er kanskje ikke slik på Kabel?
    Jo det er samme på kabel.

Men den forteller bare at det er HD signal, som det jo kontinuerlig er på HD kanalene, ikke hvorvidt det er HD materiale eller oppskalert SD.

Egentlig skulle vel 5.1 logoen også skifte til hvitt, men det gjør den aldri.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    Noen som har problemer med klokka på de nye NRK HD kanalene (999, 998 og 997). ??

Hvis jeg slår av dekoderen på en av disse kanalene, så "nullstiller" klokka seg til 16:05!!
    Jeg får ikke dette nå, men har sett det tidligere... Kanskje dette forklarer opptak som ikke skjer?

Hvor bor du?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elverum

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TiVO først i 2012?

Snakket med en kundebehandler hos CD via chat nå.

Fikk gravd ut litt info om ny HD-PVR dekoder og TiVO. Han kunne vel ikke bekrefte noe, men nevnte at ny softwareoppdatering til HD-PVR for kabelkunder sannsynligvis kommer i løpet av våren, men ikke noen dato. Altså et diffust svar som vanlig..hehe.

Samtidig kommer trolig ny HD-PVR dekoder for både parabol og kabel i løpet av sommeren. Da fra ny leverandør og naturlig nok ny software. Er vel den som ble annonsert/nevnt i diverse medium tidligere i fjor høst.
    Han visste ikke om eventuell pris på disse.

TiVO kommer først til parabolkunder, men ikke før i slutten av 2011 eller i 2012.
    Det betyr nok at det ihvertfall tar ett år før vi som har kabel-tv får TiVO. Litt nedtur det egentlig. Trodde det skulle komme i løpet av 2011 ihvertfall.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD sliter noe alvorlig med softwaren på parabolmottakerene, og har heldigvis holdt igjen på kabel.

De sliter såpass at de tilbyr kundene sine å få pengene tilbake for HD-PVR'en eller en ekstra HD tuner.

De anerkjenner i det minste problemet nå, og det er jo ett steg i riktig retning.

Ny tuner kommer antakelig i august. ( ABB tror jeg).

Da blir det nok ett himla spetakkel å avgjøre hvem som må betale for den nye tuneren og hvem som evt. skal få den gratis.

Tivo skal visstnok komme også på dagens tunere og ikke kun på de nye, altså kun en software oppgradering.
    Den var planlagt å komme snart, men når de ikke får boksene til å virke med dagens software er ikke en gang CD dumme nok til å implementere Tivo før den er i orden.

Mine to bokser fungerer ganske bra.
    De tar opp når de skal og bildet er bra.

Men, de henger seg flere ganger i uka når man blar i opptakene, noe som er sinnsykt irriterende og EPG'en er ofte blank eller mangler mye informasjon.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontrakt med sveitsiske ADB om levering av HD PVR bokser ble undertegnet 1. desember 2010. Valget av boks ble ADB 5720SX.

http://avforum.no/forum/satellitt/10...ml#post1583133

Søster plattformen for kabel er 5723CX. Men bygget for CD sine spesifikasjoner, vil vel den ha 2 tunere.

http://avforum.no/forum/digitalt-bak...-kabel-tv.html

CANAL DIGITAL PRESSEKONFERANSE 2011:

http://avforum.no/forum/satellitt/11...ml#post1625297

Ingen leverandør av TIVO er valgt ennå. Derfor blir ADB først ut. Og det med en HD PVR BOKS med bransje AWARDS både for hardware og software. ( Den nye Carbo User Interface)

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir rett å slett gal av denne boksen. sliter så sinnsykt med å ta opp. serie opptak fungerer ca aldri. og bla nedover i opptakslista så henger dekoderen seg opp. pluss at den henger igjen når man blar på kanaler og opptak. utrolig treig

***update***

sa nettopp opp Canal Digital nå. Siden vi skal flytte og ikke får kabel-tv der. Og må over på parabol.
    De sender meg en ny kabel-tv boks pga alle problemene, men dessverre så orker jeg ikke den problemboksen mer, 3 boksen her nå.
    Kan boksen selges? Er det noe vits i det hele tatt? Tar forresten CD pant ?

Side 101 av 114 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 97 98 99 100 101 102 103 104 105 111 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •