Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 100 av 114 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 96 97 98 99 100 101 102 103 104 110 ... SisteSiste
Viser resultater 1,981 til 2,000 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    I bruksanvisningen til CD's HD-PVR står det ingenting om bruk av galvanisk skille. Bruker dere det alikevell ?
    Nei, du trenger ikke det hvis du ikke har antenneledning rett i tv'n og jordet stikkontakt.

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Galvanisk skille har man vel fordi det er forskjellig jordingspotensiale mellom husets jordete stikkontakter, og jordingen i kabel-tv ledningen.

PVRèn er u-jordet. Dermed vil det ikke være behov for galvanisk skille her.
    Dersom du ikke har jordet kontakt i stuen har du aldri behov for galvanisk skille.

Dersom du har jordet kontakt til TV`n, ville jeg hatt et galvansik skille mellom PVR og TV for antenneledningen. Er dog litt i tvil om dette punktet...

Superman

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått NRK1 HD, NRK2 HD og NRK3 HD med Dolby 5.1 lyd på plass.

MEN, EPG viser bare nåværende + neste program, samme problem har skjedd med TV2 HD.

Er der flere som opplever det samme?

Får håpe det går seg til, ellers vil det bli store problemer med og legge inn serieopptak grunnet buggen med "tidligere opptak ...."

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Nå har jeg fått NRK1 HD, NRK2 HD og NRK3 HD med Dolby 5.1 lyd på plass.

MEN, EPG viser bare nåværende + neste program, samme problem har skjedd med TV2 HD.

Er der flere som opplever det samme?

Får håpe det går seg til, ellers vil det bli store problemer med og legge inn serieopptak grunnet buggen med "tidligere opptak ...."
    Ja, får ikke inn noen programmer her faktisk................

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD er nok ikke kommet i gang med taggingen av EPG'en.
    Den er jo lik til SD kanalene, men du vet hvordan det er med CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy, som jeg gruer meg til å gå inn i dette selskapet med åpne øyne og bestille noe jeg oppfatter som et dyrt og dårlig produkt uten å ha mulighet til å velge en annen. Her er et eksempel der pengene rår, ikke kvalitet, kombinert med monopol. Det er en DÅRLIG kombinasjon i mine øyne, når vi må finne oss i et dårlig produkt, fordi alternativet er INGENTING.

Newcomer sif sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Taurus84
    Fy, som jeg gruer meg til å gå inn i dette selskapet med åpne øyne og bestille noe jeg oppfatter som et dyrt og dårlig produkt uten å ha mulighet til å velge en annen. Her er et eksempel der pengene rår, ikke kvalitet, kombinert med monopol. Det er en DÅRLIG kombinasjon i mine øyne, når vi må finne oss i et dårlig produkt, fordi alternativet er INGENTING.
    Hvis du er litt tålmodig så får du muligheten til å bestille et bedre produkt enn Sagem:

Canal digital: Canal Digitals 2011-nyheter - DinSide Bolig

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    CD er nok ikke kommet i gang med taggingen av EPG'en.
    Den er jo lik til SD kanalene, men du vet hvordan det er med CD.
    Ja det var nok sånn, nå funker EPG som den skal :-D

Men forbannet irriterende at NRK ikke lenger viser HD logoen når de sender programmer som er innspilt i HD. Nå må man inn på texttv for og finne ut siden det ikke alltid oppgis i EPG heller. Jeg får betydelig bedre bilde på min LX5090 når jeg stiller om HD-PVR til 720p når det sendes HD materiale. På oppskalert SD ser jeg ingen forskjell, så jeg gidder ikke bytte output hver gang jeg ser på NRK siden det er nok så tungvindt, skulle ønske der var en tast for oppløsning på fjernkontrollen :roll:

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var nok sånn, nå funker EPG som den skal :-D

Men forbannet irriterende at NRK ikke lenger viser HD logoen når de sender programmer som er innspilt i HD. Nå må man inn på texttv for og finne ut siden det ikke alltid oppgis i EPG heller.
    Mange TV'er lar deg trykke på en info-knapp e.l. som da ofte viser oppløsningen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mooze
    Mange TV'er lar deg trykke på en info-knapp e.l. som da ofte viser oppløsningen.
    Den knappen viser bare oppløsningen som TV'en mottar fra dekoderen :wink:

NRK sender alltid i 720p, det som er interessant og vite er om programmet er HD eller oppskalert SD.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NRK sender alltid i 720p, det som er interessant og vite er om programmet er HD eller oppskalert SD.
    Ååååh.. sånn... :-D

Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får ikke bilde på de nye HD-kanalene fra NRK

De nye kanelene som kom 9/2 (NRK1 HD, NRK2 HD og NRK3 HD) viser bilde i ca 1 sek før de fryser og skjermen viser "Problemer med signalet". Alle de andre HD-kanalene fungerer.

Noen som har samme problem eller har forslag til løsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "
    Skal du se NRKs sendinger med optimal kvalitet på CanalDigitals Sagem HD-mottakere, MÅ de stilles inn på 720p i setupmenyen . Det er tydeligvis en bug i softwaren i boksene som medfører at skaleringen fra 720 til 1080 blir katastrofalt dårlig. I realiteten får du halvert den vertikale oppløsningen.
    Du har da to valg:
    1. Still inn på 720p i setupmenyen. Enkelt, men det medfører at alle de andre kanalene i 1080 blir skalert ned av boksen.
    2. Kast HDMI-kabelen og kjøp en komponentkabel. Ta en factory reset, og IKKE still inn oppløsningen i setup menyen. Da vil boksen gå i tilnærmet “free-run” . dvs 576 blir skalert opp til 1080, mens 720 og 1080 slipper gjennom boksen uten skalering
    "

Oppskriften over fant jeg i et kommentarfelt på nrkbeta.no.
    Noen som har testet ut dette?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    "
    Skal du se NRKs sendinger med optimal kvalitet på CanalDigitals Sagem HD-mottakere, MÅ de stilles inn på 720p i setupmenyen . Det er tydeligvis en bug i softwaren i boksene som medfører at skaleringen fra 720 til 1080 blir katastrofalt dårlig. I realiteten får du halvert den vertikale oppløsningen.
    Du har da to valg:
    1. Still inn på 720p i setupmenyen. Enkelt, men det medfører at alle de andre kanalene i 1080 blir skalert ned av boksen.
    2. Kast HDMI-kabelen og kjøp en komponentkabel. Ta en factory reset, og IKKE still inn oppløsningen i setup menyen. Da vil boksen gå i tilnærmet “free-run” . dvs 576 blir skalert opp til 1080, mens 720 og 1080 slipper gjennom boksen uten skalering"

Oppskriften over fant jeg i et kommentarfelt på nrkbeta.no.
    Noen som har testet ut dette?
    Ja, jeg har testet det, og det er en særdeles dårlig løsning

Hvis du bruker den så konverteres det digitale signalet til analog så konverteres det tilbake til digital i TV eller Projektor og resultatet blir langt fra det du får via HDMI.

Jeg sitter akkurat nå og ser på film fra Canal+Film HD, de sender i 1080i med en bitrate på ca:15-16Mb og jeg opplever nærmest Blu-ray kvalitet. Når jeg skifter over til komponent kabel så degraderes bildekvaliteten enormt, så er det bare.

Som jeg har sagt tidligere så er det greit og ha boksen på 1080i output, da får du topp kvalitet på alle SD kanaler og alle HD kanaler unntatt NRK HD og SVT HD som sender i 720p.

Men merk deg at det svarer seg kun og skifte boksen til 720p når NRK eller SVT sender materiale som er produsert i HD, for oppskalert materiale som det meste fremdeles er så svarer det seg ikke.

Et lite tips foran VM i kollen er, hvis du har Sagem boks, og ser på NRK, still over til 720p, NRK produserer og de har visstnok 70 HD kameraer på plass.

MEN, hvis du vil ha full HD 1080 så skifter du over til Eurosport HD, det gjelder forøvrig også langrenn, skiskyting og ikke minst alpin VM i Garmich Partenkirchen som går akkurat nå, der sender Eurosport i full HD hver dag. Prøv og skifte mellom NRK og Eurosport på live sending, så vil du se en enorm forskjell på detaljer og skarphet :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-)
    Ja, jeg har testet det, og det er en særdeles dårlig løsning

Hvis du bruker den så konverteres det digitale signalet til analog så konverteres det tilbake til digital i TV eller Projektor og resultatet blir langt fra det du får via HDMI.

Jeg sitter akkurat nå og ser på film fra Canal+Film HD, de sender i 1080i med en bitrate på ca:15-16Mb og jeg opplever nærmest Blu-ray kvalitet. Når jeg skifter over til komponent kabel så degraderes bildekvaliteten enormt, så er det bare.

Som jeg har sagt tidligere så er det greit og ha boksen på 1080i output, da får du topp kvalitet på alle SD kanaler og alle HD kanaler unntatt NRK HD og SVT HD som sender i 720p.

Men merk deg at det svarer seg kun og skifte boksen til 720p når NRK eller SVT sender materiale som er produsert i HD, for oppskalert materiale som det meste fremdeles er så svarer det seg ikke.

Et lite tips foran VM i kollen er, hvis du har Sagem boks, og ser på NRK, still over til 720p, NRK produserer og de har visstnok 70 HD kameraer på plass.

MEN, hvis du vil ha full HD 1080 så skifter du over til Eurosport HD, det gjelder forøvrig også langrenn, skiskyting og ikke minst alpin VM i Garmich Partenkirchen som går akkurat nå, der sender Eurosport i full HD hver dag. Prøv og skifte mellom NRK og Eurosport på live sending, så vil du se en enorm forskjell på detaljer og skarphet :-D

Jeg er ikke HELT enig med deg i dette... (det var jeg som skrev den kommentaren på nrkbeta, etter et tips herfra ) Jeg var også skeptisk da jeg plugget inn den billige komponentkabelen i TVen.. men ble positivt overrasket over hvor godt det fungerte, jeg klarer ikke med beste vilje å se forskjell.. En D/A>A/D forbindelse er selvsagt, teoretisk, ikke å foretrekke over en direkte digital forbindelse, men hvis konverterne og kabelen har en høy nok kvalitetsmargin i forhold til signalet vil det ikke tape seg.
    I denne saken kan man løse problemet med dårlig oppkonvertering i CD-boksen på flere måter:
    1. Bruke HDMI kabel og la boksen ordne resten.
    (Dette er nok det de aller fleste gjør. Kvaliteten på NRK og TV2 PL kanalene blir kraftig forringet, men så lenge man ikke blir plaget av det gjør det vel ingenting..? Man sitter sansynligvis så langt fra TVen at man knapt ser forskjell på HD og SD uansett.)'

2. Man oppdager at kvaliteten på NRK og TV2 PL er dårlig, og setter boksen til 720.
    (Dette er enkelt og greit hvis man sitter så langt fra TVen at man ikke ser særlig forskjell på 720 og 1080)

3. Man går inn i setup-menyen hver gang man skifter til en kanal med annen oppløsning.
    (Dette for er dem ønsker å få optimal bildekvalitet, også fra SD kanaler, men krever MYE bruk av fjernkontrollen..)

4. Bytter ut HDMI med komponentkabel.
    (Hvis du har god kvalitet på kabel og komponentinngang på TVen vil dette gi deg mulighet til å se HD kanalene i optimal kvalitet, SD kanaler skaleres fortsatt opp til HD (1080) i en ikke optimal kvalitet.)

Hvor stor kvalitetsforskjell du vil oppleve mellom disse forskjellige metodene avhenger av mange faktorer.
    -Kvaliteten på oppskaleringen i TVen, dyrere TVer med "Intelligent Frame Creation" el.l. har så mye DSP-kraft at de oftest gjør en god jobb med skalering og deinterlacing.På billigere TVer er kanskje ikke forskjellen like synlig...
    -Seeravstand Sitter du mer en 2m unna en 50" skal du ha godt syn for å se forskjell på 720 og 1080. Sitter du 3m unna ser du sansynligvis heller ikke feilen i oppskaleringen i CD-boksen.
    -KvalitetsbevissthetHvis du ikke vet/bryr deg om hvordan bildet skulle/burde sett ut..

Derfor er det mange måter å løse dette problemet på, hvis man opplever det som et problem..

Jeg er ikke enig i at
    -feilen ikke er synlig på SD materiale sendt i 720. Det er den, om enn ikke like mye som i HD.
    - SD i 1080i gir optimal kvalitet. På en god TV blir bildet adskillig bedre ved å sette boksen til 576i
    -1080i er bedre enn 720p i alle tilfeller. TVen din må deinterlace 1080i-signalet, og det avhenger hvor god TVen din er til å gjøre den jobben. På en billig TV, vil mest sansynligvis 720p gi et bedre bilde, særlig ved bevegelser. I tillegg er det avhengig av at bitraten er høy nok. Ved lave bitrater vil et 720p signal gi mindre kompresjonsartifakter og et skarpere bilde enn 1080i.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Postet feil!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt HD-PVR dekoderen for kabel-tv, og etter hva jeg har skjønt er det vel den samme dekoderen som for satelitt/parabol?
    Men er det sånn at det er mindre tull og problemer med kabel-tv dekoderen enn parabol dekoderen? Hva er det i så fall som gjør det?

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Perkris
    Jeg har bestilt HD-PVR dekoderen for kabel-tv, og etter hva jeg har skjønt er det vel den samme dekoderen som for satelitt/parabol?
    Men er det sånn at det er mindre tull og problemer med kabel-tv dekoderen enn parabol dekoderen? Hva er det i så fall som gjør det?

Det er mere tull med parabol fordi nye oppdateringer "testes" på de boksene først..

Vi med kabel-TV boks, får disse oppdateringene først etter at de fleste feil og bugs er luket ut.. Det betyr jo ikke at vi får en feilfri boks, men vi får nye feil i stede for de gamle som parabol kundene har måtte slite med.. ;p

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På min (sattelitt) forandrer HD logoen under Info knappen fra grått til hvit. Men er kanskje ikke slik på Kabel?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe OT, men dette er utelukkende gode nyheter og et godt plaster på såret for skitboksen de prakker på oss
    WiMP signerer kjempekontrakt - Meninger - Lund - Aftenposten.no
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Side 100 av 114 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 96 97 98 99 100 101 102 103 104 110 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •