Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 114 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 2261
    Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Men hvorfor opplever ikke jeg at SD er r*vva? Er min TH42PV60 for dårlig til at jeg kan se det?

Jeg trenger forøvrig ikke Nytt på Nytt eller Dagsrevyen i HD, så det plager meg ikke nevneverdig, men det meste av film er vel 576i da eller? Hvis det ikke er HD altså? Jeg får trikse litt med signalet og se om jeg kan se forskjeller. Noen tips på hva jeg skal kikke etter?
    Det er jo ikke rævva, men det er for "soft" bilde - detaljer og konturer i bilde blir litt borte og det fremstår ikke så skarpt og klart som det bør være. For de som ikke har fått det med seg: For å "lure" dekoderen til å sende 576i over HDMI (uskalert bilde fra alle SD-kanaler) så finnes det en oppskrift på det her. Det er også diskutert ganske mye angående dårlig bildekvalitet på SD-kanaler i løpet av de første 4-5 sidene i denne tråden, for de som ikke har fulgt med fra starten... Men om man har en forholdvis grei TV så bør trikset med 576i over HDMI gi best bilde på SD-kanaler. Dog, som "force" også påpeker, så er det ikke direkte brukervennlig i og med at man ikke har noe direkte valg for det i menyen... (jeg har lært meg å stille tilbake i blinde, de gangene jeg glemmer å skifte format før jeg slår av dekoderen... )

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Har akkurat samme følelse. Elendig oppskaleringsjobb av dekoderen på 576p/720p/1080i

det være seg SD (576i) eller HD (720p eller 1080i). Veldig dårlig at man er låst til èn fast innstilling på videoformatet ut av dekoderen, siden man da må skifte mellom 720p og 1080i alt etter hva HD-kanalene sende

VÆRSÅSNILL !

Forklar for en staurdum bonde 576i 720 p 1080 i
    hva menes med i og p en ????

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i=interlaced. Da brukes overlappende bilder. Jeg er ingen guru på området, men enkelt forklart blir halvparten av tv-bildet oppdatert på hver klokking. p=progressivt. Da oppdateres hele bildet på hver klokking. Nå husker ikke jeg klokkingen på TV, men på en standard PC-monitor er det vel 60hz? Altså 60 oppdateringer i sekundet?

Andre er velkomne til å forklare dette bedre! Hehe...

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke rævva, men det er for "soft" bilde - detaljer og konturer i bilde blir litt borte og det fremstår ikke så skarpt og klart som det bør være. For de som ikke har fått det med seg: For å "lure" dekoderen til å sende 576i over HDMI (uskalert bilde fra alle SD-kanaler) så finnes det en oppskrift på det her. Det er også diskutert ganske mye angående dårlig bildekvalitet på SD-kanaler i løpet av de første 4-5 sidene i denne tråden, for de som ikke har fulgt med fra starten... Men om man har en forholdvis grei TV så bør trikset med 576i over HDMI gi best bilde på SD-kanaler. Dog, som "force" også påpeker, så er det ikke direkte brukervennlig i og med at man ikke har noe direkte valg for det i menyen... (jeg har lært meg å stille tilbake i blinde, de gangene jeg glemmer å skifte format før jeg slår av dekoderen... )
    Merkelig at det ikke bare er å velge 576i i menyen? Heldigvis er jeg fornøyd med SD-bildet, så dette kan jeg leve med!

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått mottakeren min. Sålangt ser alt greit ut. Støyen var ikke så ille som jeg fryktet og HD-sendingene er nydelig

Angående SD-sendinger ser de grei ut foreløpig, men jeg har dårlig sammenligningsgrunnlag. Hva står dekoderen på hos dere når dere ser vanlig SD? 576, 720 eller 1080?

Et spørsmål til. Skal det være sånn at EPG bare viser de to kommende programmene? Dettes synes jeg virker svakt.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det riktig at den nye hd pvr-dekoderen ikke har "passthrough" av signalet slik at den alltid oppskalerer om man har stilt inn bildet på 1080i? Dette er det kjipeste med RiksTV-Sagem som jeg har nå. Vurderer å bytte til kabel siden det er innlagt og gir meg Canal Digital Sport HD.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel jeg neppe rett mann til å svare, ettersom jeg langt fra er den mest kompetente. Men jeg forstår det sånn at man "må" bytte på innstilningene mellom når man ser hd og sd for å få best mulig bilde. Tungvint.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Hei!

Jeg har en Pioneer TV, og SD-bildene synes jeg som sagt er dårligere enn med den gamle dekoderen som sender 576i. Det er rett og slett det som er problemet. HD PVR-en sender ikke 576i. Hadde den gjort det hadde jeg vært fornøyd.

Noe annet som irriterte meg litt var at når en trykker på "info" for å lese om programmet, så går det ikke an å bla manuelt til neste side, men en må vente noen sekunder før en dekoderen blar automatisk før en får lese "slutten." Håper dere skjønner hva jeg mener. ;-)
    Har dette blitt rettet med update? Trykker man rød knapp, så får man i alle fall bladd sånn tingene er nå. Positivt om det faktisk kommer en update iblant som fikser på ting

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Et spørsmål til. Skal det være sånn at EPG bare viser de to kommende programmene? Dettes synes jeg virker svakt.
    Ja selvfølgelig skal det være sånn:-D
    Seriøst: EPG'en suger max! Delvis mangler det programinfo og dessuten er det maks for 2 dager fram. Nei, her har CD en jobb å gjøre. Men har noen hørt om et Telenor-selskap som gjør som kundene ønsker?

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er altså ikke noe man kan trykke på, for å se programmet for resten av dagen? :P Veldig synd må jeg si. Her har jeg kun oppdaget animal planet som viser noe lengre enn dette.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem produserer denne tuneren forresten?

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av e-h
    Hvem produserer denne tuneren forresten?
    Sagem Communications står det i brukermanualen.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dette blitt rettet med update? Trykker man rød knapp, så får man i alle fall bladd sånn tingene er nå. Positivt om det faktisk kommer en update iblant som fikser på ting
    Sorry, dette kan jeg rett og slett ikke svare på. Jeg har sendt tilbake denne dekoderen for flere måneder siden. Kjøpte den vanlige PVR-en i stedet siden den sender 576i. Da får jeg bedre bilde i SD, og sparer 2000 kroner også. Det er jo knapt noe å se i HD uansett...:sad:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ikke flerkanals lyd ut av min boks via HDMI. Er dette kun mulig via egen lydkabel? Det blir et problem for meg da receiveren min sender HDMI rett gjennom til tv'n.

Ellers er jeg veldig fornøyd med boksen og gleder meg over at det stadig kommer flere HD-kanaler i digital grunnpakke. Fikk nettopp Discovery HD og Nat-Geo HD, mens TVnorge HD kommer snart.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har rett i at det ikke er så mye HD. Likevel veier Canal+ sport og film HD såpass tungt for meg, at det ikke var snakk om annet enn å kjøpe HD. At du gikk for PVR er i alle fall forståelig. Virkelig herlig! Harddisken fylles nå opp med filmer i HD-kvalitet :

Angående EPG som jeg nevte at kun viste de to neste programmene, så har dette plutselig endret seg. Nå viser det til og med 2 neste dager, så det er jo en latterlig stor forbedring Alt i alt må jeg vel si meg veldig fornøyd med boksen. Jeg har lite sammenligningsgrunnlag på SD-signaler, og det kan nok hende at de kunne vært enda bedre. På enkelt sendinger oppfatter jeg det som veldig bra, mens på andre skjønner jeg hva som menes med "slør".

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force
    Jeg sitter nå å ser. på tv i 576i over hdmi. :-D
    Joda det er mulig - i hvertfall på mitt tv (Pioneer 4280).
    Det er ikke særlig brukervennlig, men mulig.
    Jeg fant det ut ved ren slump.

Bildekvaliteten er meget bra. Det ser ut til å være en anelse skarpere enn fra den gamle pvr'en. Men det er marginalt.

Som sagt så er det ikke særlig brukervennlig og egner seg best for testing - ikke daglig bruk. Det er også mulig at det ikke fungerer på andre tv'er.

Det kan være lurt å ha en scart-ledning klar, så du kan stille den tilbake hvis du får svart skjerm.

Oppskrift:

1. Gå inn på "videoinnstillinger"
    2. Sett "Aktivering av HD-signal" til NEI
    3. Sett "Scart kabel for TV" til RGB (er ikke sikker på om dette er nødvendig)
    4. Trykk OK (skjermen blir nå svart)
    5. Skift til en annen HDMI- inngang på tv'et . På Pioneer f.eks. inngang 4 evt. inngang 3, hvis den er satt opp til hdmi. (Forutsetter at hd-pvr er koblet til inngang 1).
    6. Skift så tilbake til den inngangen hd-pvr'en er tilkoblet. (Du burde da få et bilde med samme oppløsning som før du startet)
    7. Gå ut av menyen (Trykk TV)
    8. Skift til en annen kanal på HD-pvr'en.

Du burde nå få et bilde som er i 576i.

Det store problemet med dette er at hvis du nå slår av pvr'en og på igjen, så blir bildet svart. Det hjelper ikke lenger å skifte hdmi-inngang. (her kommer scart-kabelen inn i bildet. ). Så husk å still den tilbake til HD-tv igjen før du slår den av.

Jeg garanterer ingen ting av dette, men lykke til hvis du vil forsøke det !

Kanskje noen også slumper over en annen og enklere måte å gjøre dette på.

Edit:
    - For de som bare har 1 HDMI inngang, kan man slå av og på tv'et istedet for punkt 5 og 6 over.

Prøvde meg på denne nå. Jeg fikk det dessverre ikke til (Pioneer 5080XA) Jeg får bare svart skjerm når jeg switcher tilbake til rett HDMI-inngang. Jeg trengte heldigvis ikke scart likevel. Stilte meg bare i blinde tilbake til HD - ja.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde meg på denne nå. Jeg fikk det dessverre ikke til (Pioneer 5080XA) Jeg får bare svart skjerm når jeg switcher tilbake til rett HDMI-inngang. Jeg trengte heldigvis ikke scart likevel. Stilte meg bare i blinde tilbake til HD - ja.
    Merkelig, fungerer utmerket på min 508XD, er jo forholdvis like TV'er (ingen ulikheter som skulle tilsi at dette virket på den ene og ikke den andre ihvertfall). Kan det være ulike versjoner av HD PVR'en?

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sarotti
    Jeg fikk min i går og sliter med det samme problemet når
    jeg kobler via Denon 2307. Hverken lyd eller bilde.
    Får opp menyene fra receiveren på skjermen så der er det kontakt.
    HDMI fra dekoder til 2307 og videre til TV.
    jeg har nå fått koblet opp dekoderen via Denonen, oppdaterte firmware på forsterkeren.
    Eneste som irriterer meg litt nå er at HD PVRen ikke sender 5.1 lyd via HDMI

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi fikk våres igår (pvr 102-ct). Syns den bråker noe forferdelig, ringte CD og de sa den skulle være lydløs og at hvis den bråkte så var det feil på den, så de skulle sende en ny. Etter å ha lest denne tråden høres det jo ikke ut som om det var ett ukjent fenomen :-?

Vi har en Hitachi 26LD6600 tv og en sony rdr-hx950. Hvordan koble dette best mulig? Kan jeg få skarpt bilde på dvd opptakeren?
    Nå er det koblet med antelle fra vegg til dekoder og fra dekoder til dvd opptaker. Syns signalet da blir dårlig...

Ellers så syns jeg den virket ok bortsett fra når man skal sette på opptak, noen ganger kan jeg bytte kanal imens, andre ganger ikke, timeropptaket kommer ikke opp med navn på opptaket før ETTER at det er tatt opp (altså ikke på timelisten), det gjør det på sonyopptakeren.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig, fungerer utmerket på min 508XD, er jo forholdvis like TV'er (ingen ulikheter som skulle tilsi at dette virket på den ene og ikke den andre ihvertfall). Kan det være ulike versjoner av HD PVR'en?
    Ja, det hørtes jo litt merkelig ut. Kan jo selvsagt være jeg gjorde noe feil da. Jeg bruker HDMI nummer 3, den ligger på input 4 på fjernkontrollen. Da jeg byttet HDMI-kontakt trykte jeg på 5, som jeg mener skal være en hdmi-kontakt. Mulig jeg surrer på dette? Ser der står at det forutsettes at HD-PVR er koblet til inngang 1. Hva menes egentlig med det?

Er forresten noe du bruker daglig? Forskjellen er stor?

Side 10 av 114 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •