Jeg må ha det merkligste problemet noen sinne (Panasonic TH-42PZ85 + RiksTV Sagem)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg må ha det merkligste problemet noen sinne (Panasonic TH-42PZ85 + RiksTV Sagem)

Heisann.

Idag fikk jeg den nye tvn min. Altså en Panasonic TH-42PZ85. Jeg kobler til PS3 min og får bildet og lyd med engang. Alt fungerer som en drøm.

Men så skal jeg koble på Sagem tunern jeg fikk fra Riks-TV. Først får jeg ikke bildet i det hele tatt. Men etter jeg har switcha ett par ganger mellom HDMI2 inngangen og HDMI1 inngangen får jeg plutselig bildet fra sagem tunern. Men da er tunern noe så fryktelig treg. Det tar flere sec å bytte kanal. Ikke ett par sec, men kanskje 10-15 sec. Trykker jeg fire ganger på neste kanal så tar det 10-15 sec så bytter den fire kanaler. Jeg drar så ut strømmen på sagem tunern. Når tunern da kommer på igjen så kan jeg skifte kanal fort igjen. Den reagerer med engang. Men igjen får jeg ingen bildet. Jeg switcher så mellom HDMI2 og HDMI1 igjen til jeg får igjen bildet. Men da igjen blir tunern super treg. Så restarter den seg selv hele tiden. Og jeg må switche mellom inngangene på tven igjen for å få igjen bildet. Men da seff er den treg igjen.

Når den er sånn treg og jeg får opp bildet trykker jeg på meny knappen. Så fort jeg kommer inn i menyen som tar 10-15 sec så fungerer den slik den skal. Da kan jeg trykke meg rundt der og alt går veldig kjapt. Jeg prøver da å fabrikkgjenopprette hele tunern.

Etter jeg har gjort dette har jeg ikke fått igjen noe bildet uansett hva jeg gjør.

Jeg har nå prøvd å bytte HDMI kabelen. Prøver den som går fra PS3 til TVen og setter inn i sagem tunern. Fortsatt ingen bildet.

Prøvde å ringe RIKS tv support, men de hadde ikke peiling på hva det kunne være. Sa bare at jeg sku ta ut strømmen å la den være av i ca 5min. Har vært ute i en halv time nå, uten at det skjer noe mer.

Hva kan dette være?? Den fungerte jo utmerket på min gamle Panasonic TH-42PV500 før i dag.

Den gamle tven har jeg nå bært ned i kjellerstua med en kompis, så det er veeldig tiltakt og bære den opp igjen for å sjekke om den fungerer på den nå.

Men om ingen her har vært borti det samme, eller vet hva dette kan være så tror jeg nesten jeg må gjøre det. Eller ta med tunern til Elkjøp og håpe jeg kan få en ny og sjekke om den fungerer bedre.

Marius

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo teste boksen med scart.
    Blir nok til at du må bytte boks til f.eks Grundig.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er litt rart, for den boksen fungerer utmerket på min gamle plasma tv når jeg kobler den på den igjen...det er en th-42pv500 fra panasonic.

jeg har kjøpt den nye tven gjennom en hjemmepc ordning..også ringte jeg dem nå...og dem hadde vært borti det samme..så dem hadde ett par triks..men da måtte jeg ringe tilbake når jeg var hjemme..så jeg skal ringe dem etter jobb i dag og sjekke om de triksa fungerer...ellers må jeg nok prøve å bytte tuner først..fungerer ikke det så blir det ny tv..

marius

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ringte tilbake til hjemmepc support nr nå..kom seff ikke til samme duden som i dag tidelig...og han hadde ikke logga noe på saken..også husker jeg ikke hva han heter...og han andre nissen jeg snakka med nå ante ikke hva jeg prata om...han sa jeg måtte ringe panasonic... prøvde å ringe dem nå, men dem har ikke hørt om dette problemet og ba meg ta med boksen til forhandler.

tusla nedpå elkjøp og dem testa den mot en tv der..og da fungerer den jo utmerket...dem kunne ikke bytte boksen ettersom dem ikke mener det er noe feil på denne..

begynner å bli veldig fortvila her nå...noen ideer på hva jeg skal gjøre?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marjusen
    ringte tilbake til hjemmepc support nr nå..kom seff ikke til samme duden som i dag tidelig...og han hadde ikke logga noe på saken..også husker jeg ikke hva han heter...og han andre nissen jeg snakka med nå ante ikke hva jeg prata om...han sa jeg måtte ringe panasonic... prøvde å ringe dem nå, men dem har ikke hørt om dette problemet og ba meg ta med boksen til forhandler.

tusla nedpå elkjøp og dem testa den mot en tv der..og da fungerer den jo utmerket...dem kunne ikke bytte boksen ettersom dem ikke mener det er noe feil på denne..

begynner å bli veldig fortvila her nå...noen ideer på hva jeg skal gjøre?
    Bruk boksen med scart til Sagem kommer med ny software.
    Husk å slå av HD utgangen for å få RGB ut av scart, det gir best bilde.

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Panasonic TH-42PA50, og når jeg kobler min Sagem rikstv tuner til den så fungerer ikke fjernkontrollen. Det vil si, hvis jeg trykker hundre ganger på bytt kanal knappen så bytter den til slutt og da kan man trykke seg videre(om man ikke stopper). Har prøvd tuneren på en LCD tv jeg har (jalla merke, Hisense), og der fungerer den både med scart og hdmi uten problemer.

Har prøvd både med scart og komponent mot 42PA50, men samme problem. Utroooolig rart.

Den fungerte også bra på en Sony bakprojeksjonstv jeg hadde(hdmi og scart).

Har kjørt oppdatering av firmware uten at det hjalp.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg var på elkjøp i dag og fikk bytta tunern min med en grundig tuner..når jeg fikk kobla på den fungerer alt helt utmerket igjen...virker som det er noe bugs mellom panasonics nye modeller og sagem tunern..

er litt glad det skjedde og jeg nå, for jeg synes grundig tunern fungerer mye bedre...nå fikk jeg fult på signaler også..har ligge på mellom 40-60% på sagemtunern..

menyene er også mye bedre på grundig tunern..

så da blei det værtfall en hæppig ending på visa for min del...

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg var på elkjøp i dag og fikk bytta tunern min med en grundig tuner..når jeg fikk kobla på den fungerer alt helt utmerket igjen...virker som det er noe bugs mellom panasonics nye modeller og sagem tunern..

er litt glad det skjedde og jeg nå, for jeg synes grundig tunern fungerer mye bedre...nå fikk jeg fult på signaler også..har ligge på mellom 40-60% på sagemtunern..

menyene er også mye bedre på grundig tunern..

så da blei det værtfall en hæppig ending på visa for min del...
    Har vært ute for lignende problem. Årsaken hos meg var at "stråling" fra TV'en forstyrret fjernkontroll signalene til Sagem boksen. Dette kan sjekkes ved å slå av TV'en og se om kanalskifte på Sagem boksen går kvikkere.

Det ble bedre hos meg ved å flytte Sagem boksen lengre vekk fra TV'en. Har også sett i andre tråder her på forumet at det hjelper å legge isolering (f.eks. sølvpapir) mellom Sagem boksen og TV'en, men dette vil vel se litt "harry" ut.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk akkruat fått meg ny tv, Pioneer kuro 428XD og jeg opplever det samme som deg, med playstation 3'en går d helt fint, mens sagem boksen oppfører seg helt merkelig, jeg får bilde via scart men med hdmi kommer det å går med engang eg feks går fra et input til et annet og skal tilbake igjen på den inputen sagem står på, i tilegg blir den treg og får et sykt ettersleng etter jeg har brukt fjernkontrollen, så plutselig bare rebooter sagem dekoderen seg uten at eg har trykket noe. har prøvd å oppdatere og gjennoprette boksen osv,, men skjer forstsatt.
    Hadde ikke disse problemene med min Sony 32" S3000 med hdmi... hm rart.
    Jeg kan switche mellom pc og ps3 uten problemer på fjernkontrollen, så det må jo da være noe bugs i den sagem dekoderen.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har hatt samme problem ombord med BOSE anlegg og panasonic plasma..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Panasonic TH-50PZ850U fungere ikke på bakkenett boksene!!

Hei der

Lurte på om noen har ett forslag til å få dette til å fungere, kjøpte meg en usa tv. Siden hdmi skulle være så universal, så var det bare til å koble den opp på bakke nettet. Men Grundig boksen fungerte ikke, så jeg kjøpte meg en sagem boks for å sjekke med den. Samme greia. Får lyd men ikke bilde.
    Noen som vet eller har en løsning på det!

En annen ting også, sagem boksen har jo component ut også, men det fungerte heller ikke på tven. Er det ntsc og pal greier på component signalet?

Testet pcen min her som har hdmi utgang, da var alt oppe og kjørte med engang. Samt xboxen i huset på composit med ntsc signal.

Kan eg kjøpe en hdmi fordeler ellerno sånt, som fungere med bakkenett boksene, som igjen gir "rett" hdmi signal til tven....

Litt bad med ny tv og ingenting fungere :shock:

Auki

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baukland
    Hei der

Lurte på om noen har ett forslag til å få dette til å fungere, kjøpte meg en usa tv. Siden hdmi skulle være så universal, så var det bare til å koble den opp på bakke nettet. Men Grundig boksen fungerte ikke, så jeg kjøpte meg en sagem boks for å sjekke med den. Samme greia. Får lyd men ikke bilde.
    Noen som vet eller har en løsning på det!

En annen ting også, sagem boksen har jo component ut også, men det fungerte heller ikke på tven. Er det ntsc og pal greier på component signalet?

Testet pcen min her som har hdmi utgang, da var alt oppe og kjørte med engang. Samt xboxen i huset på composit med ntsc signal.

Kan eg kjøpe en hdmi fordeler ellerno sånt, som fungere med bakkenett boksene, som igjen gir "rett" hdmi signal til tven....

Litt bad med ny tv og ingenting fungere :shock:

Auki
    Det er ikke PAL&NTSC greier siden PAL & NTSC standarder for å sende farger i analoge TV signaler (f.eks. composite video).

Problemet er nok at USA TV'en din forventer Amerikanske TV signaler , dvs. 59/60Hz med 30 frames pr. sekund og det får den ikke fra Europeiske TV og HDTV sendinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det er ikke PAL&NTSC greier siden PAL & NTSC standarder for å sende farger i analoge TV signaler (f.eks. composite video).

Problemet er nok at USA TV'en din forventer Amerikanske TV signaler , dvs. 59/60Hz med 30 frames pr. sekund og det får den ikke fra Europeiske TV og HDTV sendinger.

Hei igjen

Ja, på vanlige analoge signaler så må den ha ntsc. Men hdmi'en skal jo være standard. Så jeg skjønner ikke hvorfor dette ikke skal fungere her.
    Men jeg lurer på om hvis jeg handler meg en hdmi converter, om det da vil fungere. For jeg har en sony 32 her, og den fungere helt fint med hdmi.
    Men denne nye tven her er jo en full hd, om det kan være noe med saken å gjøre.

Men component signal, er ikke den en worldwide standard, eller har vi en i eu og en annen i us? Noen som vet..

Auki

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baukland
    Hei igjen

Ja, på vanlige analoge signaler så må den ha ntsc. Men hdmi'en skal jo være standard. Så jeg skjønner ikke hvorfor dette ikke skal fungere her.
    Men jeg lurer på om hvis jeg handler meg en hdmi converter, om det da vil fungere. For jeg har en sony 32 her, og den fungere helt fint med hdmi.
    Men denne nye tven her er jo en full hd, om det kan være noe med saken å gjøre.

Men component signal, er ikke den en worldwide standard, eller har vi en i eu og en annen i us? Noen som vet..

Auki
    HDMI er en standard ja men det betyr ikke at TV'n din nødvendigvis støtter Europeiske 50Hz TV signaler. Om en konverter vil fungere vet jeg ikke men uansett vil det trolig gi veldig hakkete panoreringer når TV'n ikke støtter 50Hz/25fps ( konvertering fra 50Hz->60Hz med billig konverter blir trolig veldig dårlig).

Siden TV'n din heller ikke fungerer med component fra Sagem så er trolig ikke hovedproblemet HDMI linken.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har kjøpt den nye tven gjennom en hjemmepc ordning..
    Skattefuten kommer på besøk på onsdag :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    HDMI er en standard ja men det betyr ikke at TV'n din nødvendigvis støtter Europeiske 50Hz TV signaler. Om en konverter vil fungere vet jeg ikke men uansett vil det trolig gi veldig hakkete panoreringer når TV'n ikke støtter 50Hz/25fps ( konvertering fra 50Hz->60Hz med billig konverter blir trolig veldig dårlig).

Siden TV'n din heller ikke fungerer med component fra Sagem så er trolig ikke hovedproblemet HDMI linken.

Oki, det er såpass ja. Får finne meg en boks som kan ordne dette da.
    Må vel finnes noe til dette også.

Auki

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

Idag fikk jeg den nye tvn min. Altså en Panasonic TH-42PZ85. Jeg kobler til PS3 min og får bildet og lyd med engang. Alt fungerer som en drøm.

Men så skal jeg koble på Sagem tunern jeg fikk fra Riks-TV. Først får jeg ikke bildet i det hele tatt. Men etter jeg har switcha ett par ganger mellom HDMI2 inngangen og HDMI1 inngangen får jeg plutselig bildet fra sagem tunern. Men da er tunern noe så fryktelig treg. Det tar flere sec å bytte kanal. Ikke ett par sec, men kanskje 10-15 sec. Trykker jeg fire ganger på neste kanal så tar det 10-15 sec så bytter den fire kanaler. Jeg drar så ut strømmen på sagem tunern. Når tunern da kommer på igjen så kan jeg skifte kanal fort igjen. Den reagerer med engang. Men igjen får jeg ingen bildet. Jeg switcher så mellom HDMI2 og HDMI1 igjen til jeg får igjen bildet. Men da igjen blir tunern super treg. Så restarter den seg selv hele tiden. Og jeg må switche mellom inngangene på tven igjen for å få igjen bildet. Men da seff er den treg igjen.

Når den er sånn treg og jeg får opp bildet trykker jeg på meny knappen. Så fort jeg kommer inn i menyen som tar 10-15 sec så fungerer den slik den skal. Da kan jeg trykke meg rundt der og alt går veldig kjapt. Jeg prøver da å fabrikkgjenopprette hele tunern.

Etter jeg har gjort dette har jeg ikke fått igjen noe bildet uansett hva jeg gjør.

Jeg har nå prøvd å bytte HDMI kabelen. Prøver den som går fra PS3 til TVen og setter inn i sagem tunern. Fortsatt ingen bildet.

Prøvde å ringe RIKS tv support, men de hadde ikke peiling på hva det kunne være. Sa bare at jeg sku ta ut strømmen å la den være av i ca 5min. Har vært ute i en halv time nå, uten at det skjer noe mer.

Hva kan dette være?? Den fungerte jo utmerket på min gamle Panasonic TH-42PV500 før i dag.

Den gamle tven har jeg nå bært ned i kjellerstua med en kompis, så det er veeldig tiltakt og bære den opp igjen for å sjekke om den fungerer på den nå.

Men om ingen her har vært borti det samme, eller vet hva dette kan være så tror jeg nesten jeg må gjøre det. Eller ta med tunern til Elkjøp og håpe jeg kan få en ny og sjekke om den fungerer bedre.

Marius

Det samme problemet får du med alle sagem-bokser kombinert med enkelte plasma-skjermer (slev har jeg pioneer 5080ax). Jeg hadde riks-tv før, har nå cd sin sagem pvr. Min løsning på problemet er rett og slett at jeg har satt boksen med den ene siden fram i stereobenken. Ser ikke displayet, men det er ikke veldig nødvendig heller. Fjernkontrollen fungerer kjempebra.
    Hdmi-tilkoblingen på cd-tuneren fungerer helt som den skal. Den fungerte aldri skikkelig på boksen fra riks-tv.
    Det som er merkelig er at ingen, uansett hvem forhandler og kundeservice osv du spør, vet noe om dette. Ellers vil jeg anbefale alle som har riks-tv til å bytte til parabol. Opplever alt som mye bedre med parabol enn riks-tv. Ikke er det dyrere heller. Venter nå på at de skal bytte ut sagem som leverandør, evt at sagem kommer med noe bedre. Er jo litt merkelig at de har valgt et merke som ikke takler alle slags tv'er- Typisk billigprodukt vil jeg si.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Skattefuten kommer på besøk på onsdag :-)
    hehe, er nok ikke bruttotrekk på den nei

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ssle
    Ellers vil jeg anbefale alle som har riks-tv til å bytte til parabol. Opplever alt som mye bedre med parabol enn riks-tv. Ikke er det dyrere heller. .
    bortsett fra at du må ha en støgg tallerken midt på veggen da

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0