abfibernett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: abfibernett

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

abfibernett

I nabolaget har nå noen satt opp store plakater med reklame for abfibernett, og selgere går fra dør til dør. Med informasjon som ikke besvarer det vesentlige spørsmålet: Når skal området bygges ut? Og hva koster det?
    Så jeg sendte en mail, men fikk kun et standardsvar tilbake med beskjed om å melde meg på en liste. Men jeg gir meg ikke så lett - jeg ringte dem.
    En hyggelig dame tok telefonen, og fortalte meg at hun ikke kunne svare på disse enkle spørsmål. Jeg kunne legge igjen nummer, så ville jeg bli oppringt. Men jeg legger ikke igjen nummer hos selgere - det har jeg brendt meg på før. Hun sa at da burde jeg snakke med Henning, men han var ikke inne - jo han var inne - men der gikk han på toilettet. Men jeg kunne legge igjen nummer... Jeg ble enig med damen om å ringe igjen etter 5 minutter.
    Jeg ringte etter 5 minutter. Men da satt ikke Henning og ventet på min telefon - han satt i en annen telefon. Og det kunne ta lang tid, sa damen. Men jeg kunne legge igjen et nummer....
    Jeg spurte da om når jeg kunne ringe igjen for å treffe Henning. Vi ble enige om at jeg skulle ringe igjen en time senere.
    Men da jeg ringte en time senere fikk jeg beskjed om at Henning satt i møte med selgere, og ikke under noen omstendighet kunne forstyrres. Selv om jeg hadde ringt to ganger før og hadde avtale om å ringe igjen. Og hun hadde ikke fullmakt til å svare på mine to enkle spørsmål. Hva Henning gjorde i møtet med selgerne, vet jeg ikke. Underviste i dårlig kundebehandling, kanskje? Men jeg fikk tilbud om å legge igjen nummer....
    Min konklusjon var imidlertid klar, uten å ha snakket med Henning. Et firma som behandler potensielle kunder på denne måten vil umulig komme til å gi meg god support om jeg noen gang skulle trenge det.
    Så abfibernett mistet minst to potensielle kunder. Mens jeg har en god historie til nabolaget.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du hadde lagt igjen nummer hadde kanskje "Henning" ringt deg når han hadde tid. Kanskje Henning er en opptatt mann som tilfeldigvis ikke var ledig de tre gangene du ringte? Kanskje han var travelt opptatt med å informere potensielle kunder som hadde vært så høflige og lagt igjen nummer?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, hvis jeg har noe å selge, sørger jeg for at jeg eller noen andre er tilgjengelige for kunden - ikke at kunden skal være tilgjengelig for meg. Og jeg sørger for at den jeg ansetter for å ta telefonen kan svare på noen enkle spørsmål - eller finne svaret til kunden ringer igjen. Det er lenge siden vi måtte stå pent og høflig med luen i hånden og vente på å få telefon.
    Poenget er vel heller at de ikke vil flagge prisen før de har fått anledning til å fortelle meg hvor sterkt jeg trenger en fibertilknytning. Etter mye leting fant jeg ut at den blir rundt 20.000. Og så kommer tjenestene i tillegg...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

abfibernett - nå med dørsalg

Nå går de på dørene. De forsøkte å overtale min gamle far i 80-årene til å bruke 18.000 pluss pluss på å få inn en fiber. I følge den pågående selger ville min gamle far spare 6.000 i året på å få lagt inn fiberen, slik at det hele skulle være spart inn i løpet av tre år. Det vil jeg i beste fall kalle kreativ regning - etter som min far bruker under 7.000 kroner året på to telefonlinjer og 32 tv-kanaler (to som han ser på og 30 andre).

Det er ikke lenge siden agressive selgere forsøkte å presse / lure gamle mennesker til å legge stein i innkjørselen. Eller legge om taket. Nå er det en kabel de lurer på dem. En kabel som ikke gir dem noe som helst.

Jeg rådet min far til å kjøpe 30. kasser god vin i stedet. Det har han mer glede av. Og det gir ikke en slik vond smak i munnen....

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doc
    Nå går de på dørene. De forsøkte å overtale min gamle far i 80-årene til å bruke 18.000 pluss pluss på å få inn en fiber. I følge den pågående selger ville min gamle far spare 6.000 i året på å få lagt inn fiberen, slik at det hele skulle være spart inn i løpet av tre år. Det vil jeg i beste fall kalle kreativ regning - etter som min far bruker under 7.000 kroner året på to telefonlinjer og 32 tv-kanaler (to som han ser på og 30 andre).

Det er ikke lenge siden agressive selgere forsøkte å presse / lure gamle mennesker til å legge stein i innkjørselen. Eller legge om taket. Nå er det en kabel de lurer på dem. En kabel som ikke gir dem noe som helst.

Jeg rådet min far til å kjøpe 15. kasser god vin i stedet. Det har han mer glede av. Og det gir ikke en slik vond smak i munnen....

Synes du er litt vel kritisk til gamle menneskers vurderingsevne og utbytte av ny teknologi her, jeg kjenner flere mellom 70 og 80 som har fiber og har stor glede av det. De jeg kjenner ville aldri byttet tilbake til de gamle kobberkablene fra Stjelenor. Selgerne gjør jo bare jobbes sin, og de fleste mennesker gamle som unge burde klare å vurdere om dette er noe de trenger eller ikke.

Å sammenligne dette med omreisende utlendinger som legger stein og nye tak svart synes jeg er å ta vel hardt i...

PS. Kanskje din far tenker på deg som skal arve boligen og som vil få en fin liten verdiøkning den dagen boligen selges når det ligger fiber inn..

C

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    Synes du er litt vel kritisk til gamle menneskers vurderingsevne og utbytte av ny teknologi her, jeg kjenner flere mellom 70 og 80 som har fiber og har stor glede av det. De jeg kjenner ville aldri byttet tilbake til de gamle kobberkablene fra Stjelenor. Selgerne gjør jo bare jobbes sin, og de fleste mennesker gamle som unge burde klare å vurdere om dette er noe de trenger eller ikke.

Å sammenligne dette med omreisende utlendinger som legger stein og nye tak svart synes jeg er å ta vel hardt i...

PS. Kanskje din far tenker på deg som skal arve boligen og som vil få en fin liten verdiøkning den dagen boligen selges når det ligger fiber inn..

C
    Helt enig med Doc her og ikke det Cyberdog her skriver.
    Verdiøkning.... vås.

Synes vel Doc er noe kravstor hvis en person skal sitte parat til å ta i mot telefon fra han fordi han ikke vil gi sitt nummer bort.
    Ikke rart du har "Ny dag - nye nederlag." som underskrift, må bli mange nederlag med en slik holdning.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Helt enig med Doc her og ikke det Cyberdog her skriver.
    Verdiøkning.... vås.

Synes vel Doc er noe kravstor hvis en person skal sitte parat til å ta i mot telefon fra han fordi han ikke vil gi sitt nummer bort.
    Ikke rart du har "Ny dag - nye nederlag." som underskrift, må bli mange nederlag med en slik holdning.
    Takk skal du ha.
    Poenget var selvsagt ikke hvor raskt de svarte, men hvordan de vred seg unna å svare på det enkle spørsmålet om hva det ville koste uten først å få holde et langt salgsforedrag. Borsjyrene deres inneholder heller ingen ting om prisen. Og grunnen? 20.000 for en kabel uten innhold er meningsløst. Men når du kan lure gamle mennesker til å brolegge oppkjørselen...
    Innsparinger på 6.000 når en har årlige utgifter på under 7.000 er jo bare vås, og neppe et utslag av regnefeil. Selv om jeg må innrømme at jeg selv regnet feil - far min kan kjøpe 30 kasser vin for 20.000, ikke 15 som jeg skrev over. Nå har jeg rettet det.
    Jeg la ut historien i tilfelle noen av dere har gamle foreldre eller besteforeldre i området. Så har dere en ekstra grunn for å ringe dem og gjøre noe nyttig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •