Canal Digitals HD PVR for kabel-TV er klar! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 60 av 60
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg mottok myin mottaker i går og fikk koblet opp. Etter noen minutter var alle kanalene på plass og Nederland vs Frankrike i HD.

Imidlertid så har jeg noe problemer med lyden. koblet opp med HDMI til min TV (Sony Bravida 46W3000). Lyden via TV er svak. Jeg vet ikke hvorfor ennå.

Prøvde også å koble opp S/PDIF utgangen til hjemmekinoen, men har ikke fått det til å virke ennå.

Ellers så synes jeg menyene er raskere og kanaskifte raskere en på den gamel PVR boksen.

Per A.

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Du MÅ bruke det nye kortet som fulgte med boksen for at du skal få alle HD kanalene. Jeg hadde også dette problemet til jeg byttet til det nye kortet, mitt gamle kort har ikke "HD sonen" mens det nye har det.
    Dette kan sjekkes i Meny - Smartkort - abonnementstatus, HD ligger bakerst etter Avidi 1.

hva står det under HD her hos deg ?

Nå virker ikke TV2 sport hd1 og hd2 kanalene hos meg lenger....ARGH. Dette er bare rot og tull. Merker jeg snart mister tålmodigheten med Canal Digital.

Når jeg sjekker under abonnemnetstatus står det :

HD
    13/06/2008-01/07/2008 00000000
    01/06/2007-30/06/2008 01000080

Noe som i seg virker mistenkelig...TV2 sport HD1 og HD2 skal jo være en del av den digitale grunnpakken - men utifra den infoen jeg leser av virker det som det er begrenset på dato ..

Uansett så er det bare svart skjerm på kanal 37 og 38 - grøsselig irriterende.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alligator77
    Ser CD nå har komt med ett tilbud på ca 495,- Kr på HD-dekoderen uten PVR.
    HD-PVR koster vell 3000,- etter hva jeg har sett.
    Hvor ser du dette tilbudet? På canaldigital.no sin side med info om HD-dekoder er prisen oppgitt å være 1.990,- Jeg ville vurdert denne dekoderen hvis prisen er såpass lav som du sier, til fordel for HD-PVRen. Sistnevnte har jeg hatt i noen dager nå, og synes støynivået er alt for høyt. Vurderer seriøst å benytte meg av angrefristen (men først etter EM, fotball i HD er mildt sagt en fryd for øyet).

-Zorb

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tekst-tv

Fikk HD PVR-en på fredag og er veldig fornøyd så langt. Fotball i HD gir livet en ny mening :-D

Er det andre som opplever ved bruk av tekst-tv at siden du har gått til nullstilles dersom man går over i gjennomsiktig modus, altså trykker på tekst-tv-knappen inne i tekst-tv? Dette kan da ikke være riktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min HD pvr på fredag og synes bildet på fotball em i HD gir et veldig bra bilde.Den er også veldig enkel i bruk når det gjelder opptak,men det er vel også det eneste skrytet den får herfra.Bildet på vanlige digitale sendinger blir faktisk bedre med min gamle dekoder.Kjører du med 1080i så blir bildet altfor soft i tillegg til at du får et gulskjær i hudtoner.Men det aller største problemet er at den støyer.Synes det blir feil at man skal sitte og irritere seg over duringa fra dekoderen når man ser på tv med moderat volum.Så etter en halvtime i kø hos kundeservice idag skulle de sende meg en ny en,så får vi se om den er bedre selv om jeg har mine tvil.Synes man kan forlange mere av produktene til CD enn dette den koster jo også noen kroner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zorbitz
    Hvor ser du dette tilbudet? På canaldigital.no sin side med info om HD-dekoder er prisen oppgitt å være 1.990,- Jeg ville vurdert denne dekoderen hvis prisen er såpass lav som du sier, til fordel for HD-PVRen. Sistnevnte har jeg hatt i noen dager nå, og synes støynivået er alt for høyt. Vurderer seriøst å benytte meg av angrefristen (men først etter EM, fotball i HD er mildt sagt en fryd for øyet).

-Zorb
    Denne prisen er oppgitt i siste utgave av "kundenytt" fra canal digital som jeg får i posten....
    495,- + frakt og fakturagebyr.

Er dette en okay HD-dekoder ?
    Jeg ønsker å unngå støy fra vifte som PVR`dekoderen har...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne prisen er oppgitt i siste utgave av "kundenytt" fra canal digital som jeg får i posten....

Dette er den CD tilbyr. Skal du ha en annen HD-dekoder fra CD så må du ta den med PVR-funksjonalitet.

Og nei - denne har ikke harddisk så den støyer ikke.

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei, det er IKKE en ok dekoder. Jeg synes ihvertfall ikke det. Den bruker vanvittig lang tid på å starte opp, henger seg til tider, møkkadårlig text-tv (hvis det er noe du bryr deg om). Kvalitetsinntrykket er helt på bånn, bortsett fra at der er HDMI og at hdtv-bilder er digg. Den støyer riktignok heller ikke. Boksen kan nok fungere greit for deg, men jeg er svært lite imponert over produktet. Hadde jeg betalt mer enn 0,- (kampanjetilbud) hadde jeg returnert den. Bortsett fra hdmi og hdtv var f.eks min gamle force 315c bedre.

Jeg kjøpte meg en DM800c (dreambox), og den fungerer helt utrolig mye bedre. Riktignok en helt annen pris (rundt 4.5k), men denne kan du også dytte inn en harddisk i hvis du vil det senere, evt ta opp via nettverk. Og den fungerer finfint med canal digital-kort.

(SS)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slowscan
    Nei, det er IKKE en ok dekoder. Jeg synes ihvertfall ikke det. Den bruker vanvittig lang tid på å starte opp, henger seg til tider, møkkadårlig text-tv (hvis det er noe du bryr deg om). Kvalitetsinntrykket er helt på bånn, bortsett fra at der er HDMI og at hdtv-bilder er digg. Den støyer riktignok heller ikke. Boksen kan nok fungere greit for deg, men jeg er svært lite imponert over produktet. Hadde jeg betalt mer enn 0,- (kampanjetilbud) hadde jeg returnert den. Bortsett fra hdmi og hdtv var f.eks min gamle force 315c bedre.

Jeg kjøpte meg en DM800c (dreambox), og den fungerer helt utrolig mye bedre. Riktignok en helt annen pris (rundt 4.5k), men denne kan du også dytte inn en harddisk i hvis du vil det senere, evt ta opp via nettverk. Og den fungerer finfint med canal digital-kort.

(SS)
    Ok, hørest jo ikke bra ut dette da .....
    Text-tv er forsåvidt noe jeg ikke bruker så det betyr ikke noe, men om den henger seg innimellom er jo det slitsomt.... er du sikker på at det ikke er komt ny flash på software etter den du hadde ? er det lenge siden ?

treg oppstart betyr ikke noe da jeg lar tuneren stå på 24hr da den jeg hadde gjør program-oppdateringer om natten.
    Jeg har brukt force 315C frem til nå men den sluttet å virke forrige uke:evil:

4,5k er alt for mye for en tuner mener jeg.... men dreambox er gode produkter så tror nok de fungerer bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Dette er den CD tilbyr. Skal du ha en annen HD-dekoder fra CD så må du ta den med PVR-funksjonalitet.

Og nei - denne har ikke harddisk så den støyer ikke.
    PVR med viftestøy er helt uaktuellt å ha i min stue, super irriterende å ha noe slikt i stuen er min mening...:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PVR med viftestøy er helt uaktuellt å ha i min stue, super irriterende å ha noe slikt i stuen er min mening...:evil:
    Hehe, er i utgangspunktet enig. Men alt som utvikler varme må få transportert vekk denne, og såvidt det er meg bekjent finnes det knapt noen HDD-opptagere som ikke har en eller annen form for støy (uten å modifisere selv så klart...).

En del har klart å få vekk mesteparten (dvs. nesten all støy) ved å åpne HD-PVR'en til CD og henge opp harddisken bedre enn factory default.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg finner ikke ut av denne prisen. Jeg har ikke fått kundenytt enda, men ringte Canal digital idag og han jeg snakket med klarte ikke å finne denne prisen noen steder, han snakket med flere.....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

(SS)
    Hvor fikk du tak i DVB-C versjonen av DM800?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 88charlie
    Hvor fikk du tak i DVB-C versjonen av DM800?
    Hos dreambox.no, de byttet ut tuneren med en c-variant. Sendte en mail og spurte når dvb-c-boksene kom, og da fikk jeg som svar at det kunne de fikse med en gang! Fikk en av de siste boksene de hadde inne.

(SS)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barrabas
    Jeg finner ikke ut av denne prisen. Jeg har ikke fått kundenytt enda, men ringte Canal digital idag og han jeg snakket med klarte ikke å finne denne prisen noen steder, han snakket med flere.....
    Dette tilbudet står i april utgaven av magasinet.
    Det står forøvrig at dekoderen kun kan bestilles via SMS eller kundesenter.

Merkelig at de på kundeservice ikke kunne svare på dette da:?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos dreambox.no, de byttet ut tuneren med en c-variant. Sendte en mail og spurte når dvb-c-boksene kom, og da fikk jeg som svar at det kunne de fikse med en gang! Fikk en av de siste boksene de hadde inne.

(SS)
    Og den kostet ??

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og den kostet ??
    Tja, hvor mye var det da, rundt 4,5k med frakt? Ikke noen billig-tuner, men den virker uendelig mye bedre en original-dekoderen. Har ikke testet hd-pvr'en til CD, så den kan jeg ikke sammeligne med. DM800 har bare 1 tuner, så du kan ikke ta opp og se på en annen kanal samtidig. Timeshift og sånne ting fungerer derimot nydelig. DM8000, som ingen vet når kommer, vil ha støtte for flere tunere.

(SS)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, hvor mye var det da, rundt 4,5k med frakt? Ikke noen billig-tuner, men den virker uendelig mye bedre en original-dekoderen. Har ikke testet hd-pvr'en til CD, så den kan jeg ikke sammeligne med. DM800 har bare 1 tuner, så du kan ikke ta opp og se på en annen kanal samtidig. Timeshift og sånne ting fungerer derimot nydelig. DM8000, som ingen vet når kommer, vil ha støtte for flere tunere.

(SS)
    Kan man ikke ta opp fra en annen kanal enn den man ser på? Da faller jo nesten hele poenget med den bort ...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette tilbudet står i april utgaven av magasinet.
    Det står forøvrig at dekoderen kun kan bestilles via SMS eller kundesenter.

Merkelig at de på kundeservice ikke kunne svare på dette da:?
    Ok, det var shit...da har de nok ikke dette tilbudet lenger sikkert

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

(SS)
    Hei,
    Jeg har også skaffet meg en pvr dekoder fra CD. Enig i at det virke som det er dårlig kvalitet på den. Støyen er forferdelig. En annen tin er at den gir et dårlig bilde på SD Jeg ser du skriver at du brukr en Dreambox og er fornøyd med den. Hva med kort? Når jeg returnerer min boks til CD så må jo kortet følge med. Hva med det kortet jeg har brukt til min Force 315c, kan det brukes på en DreamboX? Hva å isåfall gjøres gor å se på HD?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •