Canal Digitals HD PVR for kabel-TV er klar! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 60
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Leste Aftenpostens anmeldelse av denne igår, og må si jeg virkelig blir skremt
    av hvor dårlig den virker å være. Den fikk terningkast 2, og ingressen var;
    "Norges største kabel og parabolselskap har lansert en hd-boks av sjokkerende dårlig kvalitet". Tror jeg venter litt jeg altså..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aftenpostens anmeldelse virket vel "surmaget" og gikk vel mest på software (som forhåpentligvis vil forbedres etterhvert) Jeg er iallefall glad for at jeg har mulighet til å få et "halvferdig produkt" enn ingen produkt og ser med glede frem mot ankomsten. Brukervennlighet og serieopptak klarer jeg meg godt uten. bare jeg får HD-kvalitet og en harddisk som er stille så skal jeg nok fikle meg igjennom HD-PVR funksjonaliteten

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jho
    Aftenpostens anmeldelse virket vel "surmaget" og gikk vel mest på software (som forhåpentligvis vil forbedres etterhvert) Jeg er iallefall glad for at jeg har mulighet til å få et "halvferdig produkt" enn ingen produkt og ser med glede frem mot ankomsten. Brukervennlighet og serieopptak klarer jeg meg godt uten. bare jeg får HD-kvalitet og en harddisk som er stille så skal jeg nok fikle meg igjennom HD-PVR funksjonaliteten
    Leste også artikkelen i aftenposten - og ble litt skeptisk...
    En kollega sendte akkurat sms om at han hadde fått sin i dag - så det blir spennende å høre hans mening i morgen (stoler mer på folk jeg vet jeg er på bølgelengde med rent teknisk og mhp krav til kvalitet enn på aftenposten )...

Har jo alltids angrerett. Til 3000 spenn bør boksen være ganske bra egentlig..

Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snodig dette... at Dingz skamroser produktet (riktignok paraobol-utgaven, men den skal være helt lik), mens Forbruker slakter det. Hvem skal man stole på?

Forbruker.no har utsagn som: "Norges største kabel- og parabolselskap har lansert en HD-boks av sjokkerende dårlig kvalitet", "...etterlater likevel inntrykk av et uferdig produkt", "...lav vekt på brukervennlighet og komfort" og i tillegg slakter samspillet mellom fjernkontroll og dekoder...

Mens Dingz.no har utsagn som: "Suveren HD-PVR fra Canal Digital", "Alle opptakene dine finner du forøvrig enkelt", "...lett å holde oversikt", "vi er så langt svært begeistret over Canal Digitals nye HD-PVR", "...langt mer stabil enn sin forgjenger, dette er et tegn på at mange småfeil allerede er luket bort", og de nevner til slutt at fjernkontrollen er intuitiv, har rask respons og kommer med praktiske hurtigtaster! Og konkluderer med "...den er så enkel i bruk at hele familien kan bruke den".

Jaja, avventer litt jeg... til jeg ser reaksjonen til folk som får den på forumet her.

Btw.. Cozmo.. du som hadde ei Seinfeld-side på nett for mange herrens år siden?

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emphezis
    Snodig dette... at Dingz skamroser produktet (riktignok paraobol-utgaven, men den skal være helt lik), mens Forbruker slakter det. Hvem skal man stole på?

Forbruker.no har utsagn som: "Norges største kabel- og parabolselskap har lansert en HD-boks av sjokkerende dårlig kvalitet", "...etterlater likevel inntrykk av et uferdig produkt", "...lav vekt på brukervennlighet og komfort" og i tillegg slakter samspillet mellom fjernkontroll og dekoder...

Mens Dingz.no har utsagn som: "Suveren HD-PVR fra Canal Digital", "Alle opptakene dine finner du forøvrig enkelt", "...lett å holde oversikt", "vi er så langt svært begeistret over Canal Digitals nye HD-PVR", "...langt mer stabil enn sin forgjenger, dette er et tegn på at mange småfeil allerede er luket bort", og de nevner til slutt at fjernkontrollen er intuitiv, har rask respons og kommer med praktiske hurtigtaster! Og konkluderer med "...den er så enkel i bruk at hele familien kan bruke den".

Jaja, avventer litt jeg... til jeg ser reaksjonen til folk som får den på forumet her.

Btw.. Cozmo.. du som hadde ei Seinfeld-side på nett for mange herrens år siden?
    Veldig pussig at det var så ulik oppfatning ja..Skulle tro man snakket om 2 ulike produkter...

Snakket så vidt med kollega som hadde fått sin boks i går. Han syns ting virket bra - men hadde ikke gjort noen utførlige tester. Han nevnte noe om EPG'en som ikke viste hele programmet for dagen - kun neste program eller noe sånt... Tror jeg har lest noe om dette tidligere også. Antar at dette blir fikset ganske raskt med en firmware oppdatering.
    Ellers virket det som menyene var greie osv.

Tror jeg kommer til å beholde den når jeg får den - etter at jeg kastet ut VHS'en har samboeren klaget fært på manglende opptaksmuligheter :neutral:

BTW - var nok ikke jeg som hadde noen Seinfeld side gitt... Bare en stor Kramer fan :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fornøyd

Nå har jeg hatt den i 1 døgn. Skrev her tidligere at jeg hadde problemer med å få inn TV2 Sport HD, men etter at jeg brukte den medfølgende antennekabelen, forsvant alle problemene. Synes fjernkontrollen funker bra, reagerer ikke på noen ulogiske knapper etc. Menyoppbygningen var veldig lett å forstå, tok meg 2 min, så satt alle funksjonene inne. Eneste jeg har å utsette på den, er at jeg ikke fikk levert med riktig strømkabel, men heldigvis hadde jeg en 12v liggende. Alt i alt, meget fornøyd!

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neeewbie
    Nå har jeg hatt den i 1 døgn. Skrev her tidligere at jeg hadde problemer med å få inn TV2 Sport HD, men etter at jeg brukte den medfølgende antennekabelen, forsvant alle problemene. Synes fjernkontrollen funker bra, reagerer ikke på noen ulogiske knapper etc. Menyoppbygningen var veldig lett å forstå, tok meg 2 min, så satt alle funksjonene inne. Eneste jeg har å utsette på den, er at jeg ikke fikk levert med riktig strømkabel, men heldigvis hadde jeg en 12v liggende. Alt i alt, meget fornøyd!

Henta min boks i sta, men skuffelsen var stor når jeg prøvde å aksessere TV2 Sport HD1 for å se fotball EM i sta...."Ikke tilgang til kanalen".

WTF ?

CD reklamerte jo i det vide og det brede for at dersom man hadde digital grunnpakke, samt HD-dekoder ville man kunne se fotball EM i HD. Jeg spurte også eksplisitt om dette da jeg bestilte - og fikk bekreftet at det var slik det var. Ringer kundeservice i kveld, venter 30 min på å komme gjennom, og får nå beskjed om at man må ha abonnement på tv2 sport til 159kr pr mnd for å kunne se fotball EM i hd :evil:

Må si jeg er skuffet over CD.

Men angående boksen virker det helt grei. Menyene forholdsvis greie, det samme med fjernkontrollen...Har dog ikke fått testet så grundig enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cozmo
    Ringer kundeservice i kveld, venter 30 min på å komme gjennom, og får nå beskjed om at man må ha abonnement på tv2 sport til 159kr pr mnd for å kunne se fotball EM i hd :evil:

Må si jeg er skuffet over CD.
    Det der er jo helt latterlig! Det står på hjemmesidene deres, se her
    Så da er det bare å mase, for du SKAL ha EM i HD, så lenge det er båndbredde i nettet der du bor, noe jeg regner med det er?

Venter på boks selv, og må si jeg er skeptisk til dette firmaet allerede (har akkurat blitt kunde, var ingen andre alternativ dit jeg flytter).

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dag Erik
    Det der er jo helt latterlig! Det står på hjemmesidene deres, se her
    Så da er det bare å mase, for du SKAL ha EM i HD, så lenge det er båndbredde i nettet der du bor, noe jeg regner med det er?

Venter på boks selv, og må si jeg er skeptisk til dette firmaet allerede (har akkurat blitt kunde, var ingen andre alternativ dit jeg flytter).
    Ikke sant, akkurat den URL'en jeg også så på. Kan da ikke misforståes ??

Svenske nissen i support'en gjentok bare hele tiden "man måste abbonnera på tv2 sport for at kunne se hd kanalorna".
    Sa han kunne gi meg 2 mnd gratis. Jeg sa greit, men når han begynte å skulle ta opp samtalen for å bekrefte det hele sa han underveis at "kunden forplikter seg til 12mnd binding på TV2 sport"....

HOLD YOUR HORSES. Jeg skal da for F ikke binde meg til noen ting. Så da gjentok han hele driten og sa blabla "kunden kjøper tv2 sport uten binding".

Skal ringe igjen i morgen tidlig og klage min nød. Dette er bare for dårlig.

I tillegg manglet det informasjon i esken om at boksen måtte slåes på og stå på kanal 50 i minst en time før alle kanalene var ferdig konfigurert. Jeg sleit jo som en mann lenge - skjønte ikke hvorfor jeg ikke hadde noen kanaler tilgjengelig.... :twisted:

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En må IKKE abonnere på TV 2 Sport for å se fotball-EM i HD! Det inngår i den digitale grunnpakken! Jeg har ikke TV 2 Sport, og ser fotball-EM i HD i dette øyeblikk! Tull fra Canal Digital!

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    En må IKKE abonnere på TV 2 Sport for å se fotball-EM i HD! Det inngår i den digitale grunnpakken! Jeg har ikke TV 2 Sport, og ser fotball-EM i HD i dette øyeblikk! Tull fra Canal Digital!
    Ikke sant..Bare tull ...Dog rart at jeg ikke får det inn da, hvis det ikke krever noen spesiell konfig av kortet utover grunnpakkekonfig.....

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er muligens en dårlig orientert person på kundeservice....?

TV 2 SPORT UEFA 2008 kanalen krever TV 2 SPORT abbonement men det gjør ikke TV 2 SPORT HD 1 og TV 2 SPORT HD 2 slik jeg har forstått det.

På kabel står det jo at TV 2 SPORT HD 1 og TV 2 SPORT HD 2 inngår i Grunnpakken, Family og Entertain. Via parabol inngår TV 2 SPORT HD 1 og TV 2 SPORT HD 2 i Family og i Entertain.

Det er faktisk slik at dersom man har HD dekoder så behøver man ikke TV2 Sport abbonement for å få sett alle kampene live.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk meldingsboksen om at jeg ikke hadde tilgang til disse 2 Sport EM HD-kanalene (samme også på Discovery HD. VoomHD og SilverHD). Etter den 3.samtalen med 06090 og nok engang 1 time på kanal50 så funket alt sammen. Siste personen beklaget alt bryderiet

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    TV 2 SPORT UEFA 2008 kanalen krever TV 2 SPORT abbonement men det gjør ikke TV 2 SPORT HD 1 og TV 2 SPORT HD 2 slik jeg har forstått det.
    Dette er helt riktig. ;-)

Cozmo, kanskje du må la dekoderen stå på NRK 1 i en time eller noe? Hun jeg snakket med på kundeservice i går sa at alle kanalene ville bli tilgjengelig raskere hvis jeg lot dekoderen stå på NRK 1 en time. Håper det løser seg. ;-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Jeg fikk meldingsboksen om at jeg ikke hadde tilgang til disse 2 Sport EM HD-kanalene (samme også på Discovery HD. VoomHD og SilverHD). Etter den 3.samtalen med 06090 og nok engang 1 time på kanal50 så funket alt sammen. Siste personen beklaget alt bryderiet
    Hmm, Discovery HD virker ikke her. Jeg fikk beskjed om at den kanalen ikke ville bli tilgjengelig før i september. Voom HD og Silver HD virker heller ikke, men EM HD 1 og 2 virker. Blir helt forvirra.:?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, Discovery HD virker ikke her. Jeg fikk beskjed om at den kanalen ikke ville bli tilgjengelig før i september. Voom HD og Silver HD virker heller ikke, men EM HD 1 og 2 virker. Blir helt forvirra.:?
    Alt funker her ihvertfall.... jeg tar til og med opp Cube HD nå på SilverHD...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cozmo
    Ikke sant..Bare tull ...Dog rart at jeg ikke får det inn da, hvis det ikke krever noen spesiell konfig av kortet utover grunnpakkekonfig.....
    Du MÅ bruke det nye kortet som fulgte med boksen for at du skal få alle HD kanalene. Jeg hadde også dette problemet til jeg byttet til det nye kortet, mitt gamle kort har ikke "HD sonen" mens det nye har det.
    Dette kan sjekkes i Meny - Smartkort - abonnementstatus, HD ligger bakerst etter Avidi 1.

Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer som en helt det... Jeg abonnerer ikke på TV2 Sport, men ser like fullt TV2 Sport sine 2 HD EM-kanaler (kanal 37 og 38 ). Jeg har den gamle HD-dekoderen da... (Når det er sagt ser man jo alle kamper gratis på svensk TV4, men ikke i HD da.)

Får man med et nytt kort med HD-dekoderen selv om man har en HD-dekoder fra før av? Jeg ønsker jo å benytte den gamle HD-dekoderen på en annen TV - får jeg lov til det...?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk nytt kort sammen med min HD-PVR, samt at det var med nytt kort da det ble installert standard HD-dekoder i forbindelse med borettslagets oppgradering av anlegget. Den standard-dekoderen skal følge leiligheten, og HD-PVR er jo min.

Jeg tenkte min far skulle få nyte godt av en HD-dekoder hjemme hos seg, for jeg kommer bare til å bruke HD-PVR'en i stua hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken dekoder anbefales for HD (kabel) om man ikke har behov for PVR-funksjon ?

Ser CD nå har komt med ett tilbud på ca 495,- Kr på HD-dekoderen uten PVR.
    HD-PVR koster vell 3000,- etter hva jeg har sett.

Er veldig i tvil hva jeg skal gå for... Noen som kan gi en anbefaling ?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •