NextTv Sync-problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NextTv Sync-problemer

Hei

Jeg har hatt NextTv fra Nextgentel i snart et år nå, og er stort sett fornøyd. Men i det siste har jeg lagt merke til at lyden er ute av sync med bildet. La spesiellt merke til det på NRK. Det er ikke mye, men nok til at det blir plagsomt når man først legger merke til det. Er det andre som har merket dette?

Jeg har IP STB 1500-serien dekoder.

Steinar

Newcomer janstokk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du tatt kontakt med NGT om problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har tatt kontakt med både NRK og NGT. NRK sier jeg må snakke med NGT, og at de ikke har noe forsinkelser fra sitt system. NGT sier at det mest sannsynlig var en feil i et enkelt program. Jeg vil si jeg stoler mest på NRK sitt svar her.

Jeg har testet mer i dag og oppdaget noe avslørende da jeg hadde lyd både på TV via scart-kabelen og digital lyd på anlegget. Det ble en tydelig ekko-effekt.

Så mistanken nå går i retning av forsinkelse på digital-utgangen på dekoder-boksen til NGT. Jeg tviler på det er noe forsinkelse i forsterkeren min (SONY STR DE-695), da ville jeg jo hatt tilsvarende forsinkelse på DVD og HD-avspilling fra PC. Skal ta kontakt med NGT igjen, kanskje jeg kan få en ny dekoder.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som har IP STB 1500-boks fra Kreatel som kan teste dette. Koble digital lyd til forsterker og Analog-lyd til Tv og høre om det er forskjell på de to signalene?

Jeg har nå testet med lydkortet på PC-en. Digital-lyd til forsterker og analog-lyd i pc-høytalerene. De to signalene er helt like, så forsterkeren legger ikke inn noen forsinkelse.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •