parer CanalDigital programkortene sine?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

parer CanalDigital programkortene sine?

Hei
    Jeg har bestilt en canaldigital tuner med kort for bruk i en dreambox.
    Vet noen om canaldigital parer kortene sine? Jeg søkte og fant bare saker fra 2006, og det er vel litt gammelt.

Risikerer jeg å bare måtte bruke den originale tuneren hvis jeg putter kortet inni den? Eller kan jeg bytte kortet mellom de to tunerene fra tid til annen?
    Den originale tuneren jeg får er den nye HD PVR tuneren.

Newcomer sif sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har forstått det er ikke kortene låst til mottageren selv om CD offisielt påstår det.

Men det jeg har hørt er at man må passe på at kortet blir "aktivert" i den orginale boksen før man setter det i en annen boks..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt kort fra CD-kabelTV og Parabol om hverandre uten problem. I dag har jeg kortet i en CA-modul rett i tven og det funker helt utmerket. Så ser ingen grunn til at det ikke skal funke i DreamBoxen din.

way_

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig og bare få kjøpt kortet?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Nei det er ikke mulig å bare kjøpe kortet. Det vil ikke canaldigital godta. Det var defor jeg bestilte med den tuneren fordi den var på tilbud akkurat nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har to dekodere og har byttet om kortene som fulgte med i dem (Satte canal plus kortet i HD-dekoderen når jeg fikk den). Det var kundeservice som sa at jeg kunne gjøre det. Det var vistnok helt umulig å flytte canal plus og mine favoritter over fra borettslagkortet mitt til det nye...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av way_
    Jeg har brukt kort fra CD-kabelTV og Parabol om hverandre uten problem. I dag har jeg kortet i en CA-modul rett i tven og det funker helt utmerket. Så ser ingen grunn til at det ikke skal funke i DreamBoxen din.

way_
    Jøss, dette var interessant. Jeg har digital grunnpakke (borettslag avtale) med tuner fra Canal Digital. Har nylig kjøpt (ikke montert enda) parabol med norgespakke fra Canal digital til hytten. Vil dette si at jeg da kan ta kortet hjemmefra og ut på hytten og få tilgang til hele grunnpakken der? I så fall kan jeg da om et år si opp hytteavtalen og bruke kortet hjemmefra på parabolen?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barrabas
    Jøss, dette var interessant. Jeg har digital grunnpakke (borettslag avtale) med tuner fra Canal Digital. Har nylig kjøpt (ikke montert enda) parabol med norgespakke fra Canal digital til hytten. Vil dette si at jeg da kan ta kortet hjemmefra og ut på hytten og få tilgang til hele grunnpakken der? I så fall kan jeg da om et år si opp hytteavtalen og bruke kortet hjemmefra på parabolen?
    Yes Indeed! :-D

Det var slik jeg gjorde når jeg jobbet i Sverige. Fungerer fint begge veier. Er litt forskjellig kanaler i grunnpakka, men i all hovedsak det samme.

way_

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av way_
    Yes Indeed! :-D

Det var slik jeg gjorde når jeg jobbet i Sverige. Fungerer fint begge veier. Er litt forskjellig kanaler i grunnpakka, men i all hovedsak det samme.

way_
    he he kult, thank you!
    Best å ikke snakke for høyt om dette....hysj kanskje det er CD spioner her

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barrabas
    Men det er visse sjær i sjøen her. Canal Digital satelitt parer noen av kortene sine så det ikke skal være mulig å bruke kortet i andre tunnere, Men når det gjelder CD Kabel har de ikke aktivert pairing men det er noe som kan aktiveres på minuter når de bestemer seg, siden alle kundene er registrert med kort og "boxid". Men på det nåværende tidspunkt har det ikke vært vits, Men det kan jo altids skje senere

Men et annet tiltak som ble aktivert tidligere i år er at EMM meldinger til CD kabelkort ikke lenger blir sendt i CD Satelitt nett, Noe som betyr at visst du tar et CD Kabelkort og bruker det i en Satelitt tunner vil det ikke virke mer en toppen 40 dager før det trenger å bli oppdatert i en kabeltunner. Grunen til dette ble gjort er for at folk ikke skal kunne abonnere på digitaltv igjenom CD kabel uten å fysisk ha tilgang til kabeltv. Det er jo tross alt en liten prisforskjeld på kabel og satelitt

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av newyorker
    Men det er visse sjær i sjøen her. Canal Digital satelitt parer noen av kortene sine så det ikke skal være mulig å bruke kortet i andre tunnere, Men når det gjelder CD Kabel har de ikke aktivert pairing men det er noe som kan aktiveres på minuter når de bestemer seg, siden alle kundene er registrert med kort og "boxid". Men på det nåværende tidspunkt har det ikke vært vits, Men det kan jo altids skje senere

Men et annet tiltak som ble aktivert tidligere i år er at EMM meldinger til CD kabelkort ikke lenger blir sendt i CD Satelitt nett, Noe som betyr at visst du tar et CD Kabelkort og bruker det i en Satelitt tunner vil det ikke virke mer en toppen 40 dager før det trenger å bli oppdatert i en kabeltunner. Grunen til dette ble gjort er for at folk ikke skal kunne abonnere på digitaltv igjenom CD kabel uten å fysisk ha tilgang til kabeltv. Det er jo tross alt en liten prisforskjeld på kabel og satelitt
    Detter er ikke riktig. Har 2 stk digitale kort for kabeltv. Det ene bruker jeg i campingvognen med en parabol og det andre bruker hjemme med kabeltv. Kortet som sitter i parabol tuneren opdaterer seg uten problemer.

morten

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    Detter er ikke riktig. Har 2 stk digitale kort for kabeltv. Det ene bruker jeg i campingvognen med en parabol og det andre bruker hjemme med kabeltv. Kortet som sitter i parabol tuneren opdaterer seg uten problemer.

morten
    merkelig.
    Har no vært og testet på nytt. Å når eg kobler til min dm500S mottar kortet ingen emm meldinger. Men med 500C'en min får jeg emm ca hvert 15 min. Er du sikker på at kortetnummeret ditt begynner med 01163 ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •