CD-kabel-tv, Harddiskopptaker og to tver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD-kabel-tv, Harddiskopptaker og to tver

Heisann

Har lyst å skaffe meg en HD-dekoder fra Canal Digital i anledning det nært forestående EM-sluttspillet. Tenker da på denne

Nå har jeg en harddiskopptaker og to tver koblet opp. Det er koblet slik:
    Vedlegg 33514

Det funker bra, kan jeg i teorien se to forskjellige ting og ta opp det tredje (hørtes ut som den tv-slaven nå men.....) Det er noe jeg også ønsker i fremtiden, så spørsmålet er om det går å koble det opp slik da?

Vedlegg 33515

Eller vil signalene være såpass svekket at det ikke blir noe bra løsning? Har i dag bare en billig antennekabel fra biltema, regner vel med at det lønner seg å investere i noe bedre for å få så bra signal som mulig.

Gidder nemlig ikke å kjøpe flere enn en boks, holder med vanlige signaler til tv nr. 2 og til harddiskopptakeren.

Har prøvd å kontakte kundeservice med samme spørsmål, men tok ukesvis og fikk et uklart svar tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antenneledningen skal ALLTID gå direkte fra vegguttak og direkte til ANT-IN på digitaldekoder først!

Bak på dekoderen er det gjennomgangsmulighet for de analoge signalene "ANT-UT" hvor neste dekoder / annet utstyr skal koples til.

Det er ingen grunn til å beregne RF-antenneledning inn på TV lenger, da alle kanalene du er vant til å se kommer på skjermen via dekoderens scart-kabel (og/eller HDMI-kabel)

PS. Om signalet splittes med T-ledd så tapes signalet med ca. 4 dB

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, takk for svar.

Så de analoge signalene forsvinner ikke etter en tur gjennom boksen altså. Det var det jeg "fryktet" nemlig.

Så da blir det med andre ord noe slik som dette: (Evt. med en scart mellom dekoder og harddiskopptakeren)

Vedlegg 33521

Da er det bare å slenge inn en bestilling så fort som mulig, sikkert flere som har tenkt til å oppgradere med tanke på EM....

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, etter å ha lest gjennom en del tråder om denne dekoderen ble jeg litt i tvil om jeg i det hele tatt gidder å kjøpe denne da det tydeligvis er mye tull og tøys med den. Kan vel tenkes at det kommer en ny etterhvert...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wessey
    Hmmm, etter å ha lest gjennom en del tråder om denne dekoderen ble jeg litt i tvil om jeg i det hele tatt gidder å kjøpe denne da det tydeligvis er mye tull og tøys med den. Kan vel tenkes at det kommer en ny etterhvert...
    Du er ikke den første som har tenkt akkurat det nei:???:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •