Opptaksdekoder fra Get

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Opptaksdekoder fra Get

Hei

Er det noen som kan hjelpe meg med følgende:

Jeg har tatt opp et program som ligger på harddisken på Get dekoderen og som jeg ønsker å få over på datamaskinen.

Er dette mulig?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingen muligheter for å overføre digitalt. Ved analog overføring betyr det lite om signalet kommer fra en Get boks eller noe annet. Så da er problemet mer generisk det å ta analog video inn på en PC.
    Det trengs hardware til slikt. Sjekk Pinnacle, de har mye utstyr.

En alternativ måte å gjøre det på er å bruke en DVD opptaker som 'mellommann'. Det finnes mange program som kan lese en DVD inn på PC.

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går nok dessverre ikke hvis jeg har forstått det rett. Mener at ved avspilling av opptak så brukes kodekortet i PVR'en til å vise opptak på skjermen. Mener også at fil formatet var et nokså ukjent format. Hvis du leser denne tråden, så står det en del der.
    http://avforum.no/forum/digitalt-bak...-hdtv-get.html

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer et nytt spm, som tildels har sammenheng med trådstarter sitt spm.

Hva om man tar opp et program i stuen, og finner ut at man f.eks vil se det på tv'n på soverommet senere. Har jeg forstått det riktig at dette ikke er mulig?

Må man ha to pvr-bokser? Og sette begge til å ta opp samme program for å kunne ha friheten til å velge hvor man vil se programmet?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lavik
    Her kommer et nytt spm, som tildels har sammenheng med trådstarter sitt spm.

Hva om man tar opp et program i stuen, og finner ut at man f.eks vil se det på tv'n på soverommet senere. Har jeg forstått det riktig at dette ikke er mulig?

Må man ha to pvr-bokser? Og sette begge til å ta opp samme program for å kunne ha friheten til å velge hvor man vil se programmet?
    Det er ingen måte å overføre programmer fra Gets PVR til andre enheter, nei.

Men, før lanseringen skrøt faktisk Get av at PVRen deres hadde denne funksjonaliteten, så det kunne jo ha vært interessant å sende noen klagemailer til supportavdelingen og spørre hvor dette blir av.

Get tar tak

Get viste i går også noen flere av mulighetene som kommer i tredje kvartal [2007]. I tillegg til mellom en og fem HD-kanaler, kommer da også klikkefilm (video on demand) for fullt. UPC håper å ha 500 filmer tilgjengelig i en videobutikk fra starten av. Trolig kan også en rekke populære TV-serier tilbys som klikkevideo. Kabelnettet skal også brukes til en slags fildeling, slik at du kan sende dine TV-opptak til venner som også har Get.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av malmar
    Hei

Er det noen som kan hjelpe meg med følgende:

Jeg har tatt opp et program som ligger på harddisken på Get dekoderen og som jeg ønsker å få over på datamaskinen.

Er dette mulig?
    Ja og nei.

Dvs sett at GET boksen har et normalt filsystem så kan du kopiere selve filen.

Videre må du ukryptere fila ved hjelp av Programkortet og en del 3 part verktøy.

Det er mye enklere å "laste ned" programmet, du har jo betalt for den uansett og du har norsk lov på din side.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det er ingen måte å overføre programmer fra Gets PVR til andre enheter, nei.
    Nåja ;D

HTPC gutta jobber med saken..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal det vel også sies at av de tre tingene Get lovte til 3. kvartal 2007, så er det bare HD de har klart å lansere, og dette kom helt på tampen av 1. kvartal 2008. Altså godt og vel 6 måneder senere enn antatt. Jeg vil også tro at VOD har langt høyere prioritet enn deling av opptak, så jeg har ingen tro på at denne funksjonaliteten dukker opp i løpet av året.

Egentlig tviler jeg litt på at den noensinne vil komme, men dersom den faktisk gjør det, så tror jeg det vil ta sin tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Nåja ;D

HTPC gutta jobber med saken..
    Jojo, men i forhold det han spurte om, altså en måte å se opptak fra dekoderen i stua på en dekoder på soverommet, sånn helt uten å pelle ting fra hverandre, så finnes det ingen enkel metode for å få til dette ennå. Man kan selvfølgelig strekke lang kabel, eller benytte en trådløs videosender, men da vil de som sitter i stua være nødt til å finne seg i å se på det samme som det de ser på på soverommet, og det er ikke sikkert det er så aktuelt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jojo, men i forhold det han spurte om, altså en måte å se opptak fra dekoderen i stua på en dekoder på soverommet, sånn helt uten å pelle ting fra hverandre, så finnes det ingen enkel metode for å få til dette ennå. Man kan selvfølgelig strekke lang kabel, eller benytte en trådløs videosender, men da vil de som sitter i stua være nødt til å finne seg i å se på det samme som det de ser på på soverommet, og det er ikke sikkert det er så aktuelt.
    Sant.

Det måtte evt blitt en klassik HTPC Backend/Frontend løsning da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •