digital tv fra get på pc?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

digital tv fra get på pc?

halla har kunn analoge singnaler på tv min idag fordi jeg ikke gidder å leie en decoder ( foreldrene mine har det i stua).
    fordi jeg ikke gidder å betale 50-100 kr hver månde.. så lurte jeg på om jeg kunne få digitale singaler på pc`n min.. hva må jeg kjøpe vis det funker?

har kobla pc`n til tv`n så det er et fett om det er en boks eller tv kort..

mhv eirik

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ingen god løsning for og få digitaltv fra get på pcen i dag. Jeg anbefaler at du benytter en dekoder.

Dvb-c tuner kort vil ikke virke siden du ikke får dekryptert signalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om status på dette fortsatt er det samme ? ikke mulig å bruke et DVB-C kort + en kortleser i pc for å kunne bygge sin egen pvr ?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Get har et system hvor kort og mottaker hører sammen, hvis du tar kortet ditt over til naboen (som har samme dekoder) så mangler det mange kanaler.
    Jeg tolker det slik at Get har et system som blir vanskelig å få til å fungere med andre dekodere, selv om man skulle finne en NDS CAM (og det tror jeg også kan bli vanskelig).

Det er nok ikke nok å "ikke gidde å betale" 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å jeg betaler, både for en hdpvr i stua og en på soverommet, og det hadde jeg fortsatt tenkt å gjøre..(for kortenes skyld).. jeg har bare lyst å bruke samme boks til alt... altså stuepcen min.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dagognatt
    Noen som vet om status på dette fortsatt er det samme ? ikke mulig å bruke et DVB-C kort + en kortleser i pc for å kunne bygge sin egen pvr ?
    Status er fortsatt den samme, men etter at Canal Digital lanserte CAM-løsning, så har Get sagt: "Vi ser på muligheten for å tilby en slik kortleser, og jobber med å få testet en tilsvarende løsning. Vi har dog ingen konkret dato for når dette vil komme."

Se digital-TV uten dekoder - teknofil.no

Jeg leser dette som at de prøver å finne ut hvor populært dette vil bli, og hvor skadelig det vil være for Get om de lar være å tilby det samme. Hvis det viser seg at dette er noe markedet vil ha, og de taper kunder på å ikke innføre det, så vil de bli nødt til å sette av tid til å få det på plass. Hvor mye tid og hvor mange utviklere som settes på saken, avhenger av hvor fort de i så fall mister kunder.

Et problem for Get er forresten at de tjener svært godt på utleie av dekodere (det vil i hvert fall overraske meg om de ikke gjør det). Men jeg tror det vil være vanskelig å få aksept for at man skal leie en CAM. Så jeg tror ikke de er spesielt interessert i å migrere kundene sine fra dekodere til CAMer.

Men, det skal også sies at det vil komme en dag der de analoge kanalene slukkes helt. Både NRK og TV2 har gitt uttrykk for at de ikke ønsker at kabel-TV-selskaper skal konvertere de digitale sendingene deres til analog. Hvis de får lov til å nekte analog distribusjon av kanalene, vil det være relativt lite poeng i å opprettholde en analog grunnpakke i det hele tatt for kabelselskapene. Den dagen dette skjer, vil jeg tro at mange flere vil være interessert i løsninger for å se på TV uten bruk av dekoder.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •