NRK i DVB Viewer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NRK i DVB Viewer

Har kjopt en billig usb dvb-t dongle fra hong kong med e169-chipset og etter litt strev faatt den gjenkjent i DVB Viewer. Etter aa ha scannet etter kanaler faar jeg kun inn 20 krypterte kanaler, altsaa _ingen_ nrk-kanaler.

Hvordan skal jeg faa tilgang paa nrk? Hvilken frekvens ligger nrk paa osv? Har scannet fra 4900000 til 8580000 med 8 Mhz spacing. Har valgt transponder list Terrestrial (EU) og testet med baade Group A og B. I options for hardware i DVB Viewer har jeg haket av (merket at den ikke har) CI.

Takknemmeling for alle svar.

C.
    (Beklager engelsk tastatur)

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carwash
    Har kjopt en billig usb dvb-t dongle fra hong kong med e169-chipset og etter litt strev faatt den gjenkjent i DVB Viewer. Etter aa ha scannet etter kanaler faar jeg kun inn 20 krypterte kanaler, altsaa _ingen_ nrk-kanaler.

Hvordan skal jeg faa tilgang paa nrk? Hvilken frekvens ligger nrk paa osv? Har scannet fra 4900000 til 8580000 med 8 Mhz spacing. Har valgt transponder list Terrestrial (EU) og testet med baade Group A og B. I options for hardware i DVB Viewer har jeg haket av (merket at den ikke har) CI.

Takknemmeling for alle svar.

C.
    (Beklager engelsk tastatur)
    Tidligere så lå frekvensoversikten til bakkenettet ute på http://www.norkring.no/upload/Kanalp...uni%202007.xls men nå ser det ut til at den er fjernet.

Jeg tror jeg har en kopi liggende på en av PC'ene mine.
    For å finne den riktige NRK frekvensen så er det en fordel å vite sånn ca. hvor du bor.

Går ut fra at du ser kanalnavnene på kanalene som er søkt inn og at NRK mangler?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor du i Oslo eller Akershus eller tar inn fra en sender der, er frekvensen 722000 MHz.

En kanaloversikt for bakkenettet ligger på Kanaloversikt for det digitale bakkenettet i Norge - Norkring

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker TransEdit til å skanne, synes den er bedre. Noen ganger må jeg skanne flere ganger før den finner alle. Hos meg er signalstyrke/kvalitet forskjellig for de ulike muxene/frekvensene. Still antenen til maks signalstyrke og rescann så kommer de sikkert hvis signalstyrken er god nok.
    rgds

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tevgyrt
    Bor du i Oslo eller Akershus eller tar inn fra en sender der, er frekvensen 722000 MHz.

En kanaloversikt for bakkenettet ligger på Kanaloversikt for det digitale bakkenettet i Norge - Norkring
    Takk for denne. Befinner meg i Trondheim sentrum og tar inn Melhus. NRK sine kanaler ligger på kanal 55 mens resten ligger på en mye lavere frekvens (kanal 25,27). Følgelig fikk jeg inn de mer lavfrekvente signalene godt, men ikke noe som helst på kanal 55. Dette bedret seg da jeg testet en mil nærmere senderen. Jeg fikk da både lyd og bilde med dvbviewer.

Nå må jeg bare finne en dongel som faktisk fungerer i linux.

Simen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •