skagerak fibernett - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Active kjetilae sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg ser de fordelene du prater om her. noe som virker veldig lokkende. for meg. men tro vi er bare en leilighet til her som er i 20 åra. resten er gode 30 til 95. tror nok skagerak må komme med et mye bedre tilbud før vi får resten her interessert. og den tv pakka de har i tilbudet er ikke mye å rope hurra for, og det er jo det de fleste ser på. der leder nok cd mye pr. idag. og det jeg ser på er tilbudet også, for meg er et rotete tilbud, et rotete selskap. og ikke serlig gjennomtenkt. når jeg må sitte å lese mange ganger for å skjønne hva jeg skal betale og ikke betale, så merker jeg at de skyver meg bort fra hele greia egentlig. hvertfall når cd sitt er bare å lese en gang å så skjønner man alt.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Man kan jo spørre seg hvorfor det er E-verkene som driver med dette - tjener de for godt på strømmen de selger eller hva er det....
    En naturlig grunn til at lokale E-verk driver med bredbåndsutbygging, er pga kostnader. Å bygge ut bare for fiberens skyld, er grisedyrt! Å bygge ut samtidig som man feks oppgradere gamle strømkabler/legge luftnett i bakken, vil fordele kostnadene på en helt annen måte. En av de største kostnadene ved utbygging er nemmelig gravetraseer.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer akkurat fra et møte med en representant fra skagerak fibernett nå. etter dette stiller skagerak i et helt annet lys, hehe, nå har jeg gått over til å jobbe FOR å legge inn fiber. systemet de kan tilby, løsninger de har valgt, muligheter nå og i fremtiden får meg til å bli til en liten guttunge som sitter å ser på godteskåla. men leser om mange som er misfornøyd med dekodere fra disse selskapene. flest problemer med cd ser det ut til. rart siden de har så mye lenger fartstid. selv om lyse har jo lagt fiber i 5 år vistnok. da er det frem med kalkulator og sette seg ned å skrive fordeler/bakdeler med skagerak og cd, både økonomisk og praktisk. jeg er VELDIG åpen for innspill fra dere! kom egentlig på at det ikke er noen her som har sagt go for cd. bare mange som har sagt at vi greier oss med cd. så jeg som er midt i 20 åra bør jobbe for fiber? har jo planer om å bo her en stund å!

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetilae
    kommer akkurat fra et møte med en representant fra skagerak fibernett nå. etter dette stiller skagerak i et helt annet lys, hehe, nå har jeg gått over til å jobbe FOR å legge inn fiber. systemet de kan tilby, løsninger de har valgt, muligheter nå og i fremtiden får meg til å bli til en liten guttunge som sitter å ser på godteskåla. men leser om mange som er misfornøyd med dekodere fra disse selskapene. flest problemer med cd ser det ut til. rart siden de har så mye lenger fartstid. selv om lyse har jo lagt fiber i 5 år vistnok. da er det frem med kalkulator og sette seg ned å skrive fordeler/bakdeler med skagerak og cd, både økonomisk og praktisk. jeg er VELDIG åpen for innspill fra dere! kom egentlig på at det ikke er noen her som har sagt go for cd. bare mange som har sagt at vi greier oss med cd. så jeg som er midt i 20 åra bør jobbe for fiber? har jo planer om å bo her en stund å!
    Ventet bare på at du skulle se lyset selv jeg
    Gå for fiber, ingenting over, ingenting ved siden.

Cyberdog

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    Ventet bare på at du skulle se lyset selv jeg
    Gå for fiber, ingenting over, ingenting ved siden.

Cyberdog
    hehe. ja, men en ting skagerak må lære seg er å reklamere for det de selger. de har jo et kjempeprodukt, men ingenting av det kommer fram i det tilbudet vi fikk! ikke engang hvem kanaler som var med. sto bare hvor mye ting kosta, på en rotete måte, og ingenting om hva man får igjen! men var flink han selgeren da! fikk vendt om skeptikeren i meg ganske bra! hehe.

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke la CD/telenor melke coaxkablene deres mer. Skal dere oppgradere, så OPPGRADER. Gå for fiber. Det er framtia. Glem alt svada som "verdiøkning" osv. Det som gjelder er hvor fremtidsrettet dette er med tanke på at det er en relativt stiv invistering for enkelte.

Altibox decoderne fra motorola har vært litt både og hittil .... men HD-dekoderen er et godt steg i riktig rettning (men mongo fjernkontroll til en viss grad). Har ikke prøvd PVR boksen enda, men regner med den er enda bedre.

Alt i alt, over tid, vil nok fibern være det beste alternativet uansett.
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JKJK
    Skal dere oppgradere, så OPPGRADER. Gå for fiber. Det er framtia. .
    det var det som plutselig slo meg og, når jeg så hva det var.

Det som gjelder er hvor fremtidsrettet dette er med tanke på at det er en relativt stiv invistering for enkelte.
    bare synd det er endel eldre her som ikke bryr seg så veldig om framtida.

men jeg må sloss litt for detta tror jeg!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetilae
    men jeg må sloss litt for detta tror jeg!
    Hei,

kan jeg spørre om du har en oppdatering på dette? Hva dere gjorde?

Vi har valget mellom Canal Digital og Eidsvia Bredbånd (fiber) nå. Personlig er jeg veldig for sistnevnte, men sliter også med noen eldre naboer. Dog har det begynt å komme endel yngre her nå heldigvis...

-TelCon- 8)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •