strekke ny kabel i leilighet(Get)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

strekke ny kabel i leilighet(Get)

hei,

skal flytte i ny leilighet der det er lagt opp kabeltv fra get,desverre så er ikke uttaket for digital tv plassert der jeg skal ha tv...
    Må derfor strekke 12m fra uttaket til ønsket plassering.Har hørt at dette er ganske lang strekning og at jeg derfor må ha skikkelig kvalitets kabel for å hindre signal tap?
    Noen som har erfaringer her og kan tipse?
    Var innom lefdal og elkjøp men begge var utsolgt for gode kabler....de hadde noe på clasolson men kun billig som ikke duger? (15m/99kr)
    Hjelp please....

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Potitflak
    hei,

skal flytte i ny leilighet der det er lagt opp kabeltv fra get,desverre så er ikke uttaket for digital tv plassert der jeg skal ha tv...
    Må derfor strekke 12m fra uttaket til ønsket plassering.Har hørt at dette er ganske lang strekning og at jeg derfor må ha skikkelig kvalitets kabel for å hindre signal tap?
    Var innom lefdal og elkjøp men begge var utsolgt for gode kabler....de hadde noe på clasolson men kun billig som ikke duger? (15m/99kr)
    Hjelp please....
    Sitter med CD kabeltv, bruker T splitt ved veggboksen og i overkant av 10 meter vanlig antennekabel til soverommet har en dekoder der og i stua. Har ikke hatt noe problemer av noen art.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte en billig kabel fra Europris til å flytte antenneuttaket ca 6m. På TV-signalet ser jeg ingen forskjell, men det er en målbar forskjell. Bredbåndsmodemet fra GET likte ikke dette siste strekket, så det var jeg nødt til å koble på det opprinnelige uttaket for å unngå at det falt ut. Gode kabler får du tak i hos lokale firma som driver med installasjon av parabol og kabel-tv.

Jeg vet ikke hva du planlegger, men det er en fordel om du montere nytt vegguttak der du ønsker det, og ikke skjøter fra gamelt vegguttak og rett i TV/dekoder. #32-4294 hos Clas Ohlson duger sikkert, jeg vet ikke hvordan kablene hos CO er av kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stikk innom GET sitt lokalkontor, de har ordentlige kabler i forskjellige lengder.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en ferdig terminert antennekabel (kan godt være 15meteren) fra Clas på en TV på loftet. Den gir merkbart dropp i signalkvalitet. Ble løst med en antenneforsterker jeg hadde liggende, den hevet signalet før kabel-tilkobling. Skulle jeg kjede meg en dag jeg har arbeidslyst, da ryker den kabelen ut av huset!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei,

Hjelp please....

Viktig med god kabel. Jeg fant ingen kabler jeg kunne anbefale hos clasolson biltema eller lignende.
    Kabelen du bør bruke er av typpen trippelskjærmet rg6 kabel. Fant ikke mange steder som hadde slik kabel men denne Er midt i blinken. Prisen er heller ikke veldig avskrekkende, spørsmålet er bare om de vil selge deg så lite som 15 meter

Når det kommer til selve trekkingen av kabelen er det en forholdsvis grei sak. Du må bare være forsiktig så du ikke skader kabelen og bryter skjærmingen. Det er også veldig viktig at du ikke "knekker" kabelen. Alle hjørner må være avrunnede. gå foreksempel ut ifra at diameteren i avrunningen skal tilsvare et vanlig drikkeglass. Og så må du huske og montere den lille motstanden i ende kontakten.

Om du ikke _må_ ha 13 meter så kan du jo kjøpe en 10 meter kabel fra get. Den løsningen valgte jeg. Bare klippet av pluggene i begge endene. Fungerte utmerket, og koster ikke rare greiene.

Lykke til med installasjonen

uppdate:
    Fant dette stedet hvor de også solgte kabelen. til en høyere pris, men de selger pr meter.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Angelou
    Viktig med god kabel.Så må du huske og montere den lille motstanden i ende kontakten.

Om du ikke _må_ ha 13 meter så kan du jo kjøpe en 10 meter kabel fra get. Den løsningen valgte jeg. Bare klippet av pluggene i begge endene. Fungerte utmerket, og koster ikke rare greiene.
    takker for innspill alle sammen.
    Til Anglou:
    Motstanden da mener du galvanisk skille?Etter litt nøyere oppmåling så tror jeg det holder med 10m.
    Hva mente du med klippe begge pluggene i enden?Tenkte bare å strekke fra allerede opplagt boks til get-box med allerede montert hun/han kontakter?
    Har GET egne butikker?Trodde de solgte kun via nettet og expert osv

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for innspill alle sammen.
    Til Anglou:
    Motstanden da mener du galvanisk skille?Etter litt nøyere oppmåling så tror jeg det holder med 10m.
    Hva mente du med klippe begge pluggene i enden?Tenkte bare å strekke fra allerede opplagt boks til get-box med allerede montert hun/han kontakter?
    Har GET egne butikker?Trodde de solgte kun via nettet og expert osv
    Motstanden er ikke galvanisk skille nei. Motstanden er en liten sak som du monterer i kontakten. Følger somregel med når du kjøper antennekontakt. Den skal forsikre jevn fordeling av signalstyrke til alle uttak i serien.

om du ser på bildet her så er motstanden den lille messingsaken til høyre:
    http://img215.imageshack.us/img215/6...rminertqc5.jpg

Mente at du bare kjøper en kabel fra get med han/hun kontakter. de leveres på 10 meter. Så kan du bare klippe av kontaktene i begge endene og benytte kabelen til instalasjonen din.

Get har flere lokalkontorer og et servicesenter. i oslo finner du dem i maridalsveien 323. For adresse til andre steder kan du se på get.no

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har et relatert spørsmål, jeg har allerede 2 kabel-TV-uttak, men ønsker også et til. Jeg leser blant annet på elko.no at man maks kan ha to uttak i serie?

Er dette pga at det blir for dårlig signal? Eller er det rettighetssurr?

Kontakten:
    elhandel.no - Antennekontakt med satelitt

Splitter:
    elhandel.no - Innvendig 2-veis digital splitter

Er det slik at jeg ikke burde innstallere et uttak eller går det greit?

RS16/ANTENNE I M/SAT 3dB PH

Dokument ligger under FDV.

På forhånd takk.
    /S

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Er vel pga kvaliteten, mener det er sagt at en må bruke en signalforsterker dersom en skal ha flere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •