Fotball EM og RiksTV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fotball EM og RiksTV

Som så mange andre ser jeg frem til sommerens fotball EM med stor glede, og planleggingen må settes i gang.

Ser at det er TV2 og Canal Digital som skal sende kampene, TV2 skal sende minst 19 av kampene, og Canal Digital skal såvidt jeg har fått med meg opprette en egen HD-kanal som skal sende kampene.

Men hvordan blir dette for oss RiksTV kunder, får vi sett alle kampene? Kommer CD til å ta en NRK å ta ned andre kanaler for å sende HD når fotbalen ruller?

Vil det eventuellt være muligheter for å se kampene over nettet?

Er det noen som har noe info på dette?

Newcomer sif sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zicoz
    Som så mange andre ser jeg frem til sommerens fotball EM med stor glede, og planleggingen må settes i gang.

Ser at det er TV2 og Canal Digital som skal sende kampene, TV2 skal sende minst 19 av kampene, og Canal Digital skal såvidt jeg har fått med meg opprette en egen HD-kanal som skal sende kampene.

Men hvordan blir dette for oss RiksTV kunder, får vi sett alle kampene? Kommer CD til å ta en NRK å ta ned andre kanaler for å sende HD når fotbalen ruller?

Vil det eventuellt være muligheter for å se kampene over nettet?

Er det noen som har noe info på dette?

Ettersom Riks-TV og CD er konkurrenter og det er CD som har HD-rettighetene på EM her i Norge, så er det vel utelukket at andre enn CDs kunder vil kunne få inn EM i HD.

Så hvis du er blant Riks-TVs kunder så er det nok TV2s fotballsendinger i SD som er den eneste muligheten...

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, selvfølgelig blir det sånn, av en eller annen grunn klarer jeg aldri å lære meg forskjellen på CD og C+.

Men er det noen som vet noe om internett streaming av EM-kampene?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ---kan slettes....

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zicoz
    Ja, selvfølgelig blir det sånn, av en eller annen grunn klarer jeg aldri å lære meg forskjellen på CD og C+.

Men er det noen som vet noe om internett streaming av EM-kampene?

Det er fort gjort å forveksle Canal+ og Canal Digital pga. navnene.

Canal+ har ikke rettigheter til EM kamper.

TV2 skal sende 19 av 31 kamper fra EM.

Canal Digital skal sende alle 31 EM kampene på HDTV. Det er kun Canal Digital som har rettigheter til HD sendingene fra fotball EM.

https://www.canaldigital.no/template...____16890.aspx
    Fotball-EM, Tour de France og Beijing-OL: Gratis HD-sport fra Canal Digital - teknofil.no

På satellitt er det ikke nødvendig å ta bort kanaler for å sende HDTV. I disse dager tar
    Canal Digital i bruk den nye Thor5 satellitten. Denne satellitten har 24 "transpondere".
    Hver enkelt av disse transponderene kan sende nesten like stor båndbredde som hele det Norske digitale bakkenettet
    til sammen. Thor5 har derfor ca. 24 ganger større båndbredde enn bakkenettet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •