Erfaring Get HD PVR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Erfaring Get HD PVR

Nå skal det sies at dekoder virker men ved nærmere testing har vi avdekket enkelte problemer (som muligens er kjente?).

Vi har gjentatte ganger testet opptak med den digitale dekoderen "Get HD PVR". Opptak i SD kvalitet fungerer som det skal og vi finner ingen feil her. Men når vi tester flere opptak i HD svikter dekoderen så til de grader at det som er tatt opp er ubrukelig.

Utfra spesifikasjonene på denne dekoderen så skal det ikke være noe i veien for at disken er rask nok til å ta i mot HD datastrøm. Det er jo tross alt en 250 Gb hardisk som er koblet opp med SATA.

Datalesingshastigheten er således 150 MBps (?) og således skulle det vel ikke være noen problemer å ta opp 2 HD kanaler samtidig eller for den delen lese og skrive HD data samtidig?

Ovennevnte er en av de testene vi har gjort her hjemme. Skriving og lesing av 2 HD filmer samtidig.

Problemet er "hakking" i filmene.

Vi har også testet å ta opp HD materiale på 1 kanal og se på en SD kanal samtidig. Problemet vedstår. Filmen stopper, hakker og skipper fremover i tid som om disken ikke klarer datamengden.

De siste testene vi har gjort er å slå av den automatiske lesingen (spolefunksjonen) og sette bufferen der til 0 slik at det bare går å pause men ikke å spole tilbake. Således brukes disken KUN til å ta opp HD materialet og vi har ikke foretatt noen pausing av den kanalen vi da så på.

Hakkingen og det ovennevnte problemet vedvarer.

Èn siste test er foretatt og den gikk ut på å ta opp HD materiale når ingen andre kanaler er aktive, dette for å minske datastrøm inn til dekoderen og dedikere datastrøm og hardisk (?) til kun opptak mens dekoderen står i hvilemodus og TV er avlått (HDMI strøm ikke aktiv). Men problemet vedvarer.

Er dekoderen i det hele tatt designet til å kunne gjøre opptak i HD kvalitet? Man kan jo begynne å lure.

Til nå er vi misfornøyde med produktet og vurderer således tilbakelevering og benyttelse av 2 ukers angrefrist. Men vi ønsker jo helst at det skal fungere som annonsert.

En modifisert bestkrivelse av det ovennevnte er sendt til Get support.

Vi har testet HD kanalene uten opptak også og det går smertefritt. Det er kun ved opptak at filmene "hakker", "skipper" og også stopper i 5-10 sek. Altså, det er kun opptaksmateriale som spilles fra hardisken som utviser dette problemet.

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann. Jeg har Get PVR box. Denne er ikke temaet her, men jeg synes det er verdt å nevne at jeg har store problemer med opptakene på denne. Enkelte kanaler synes ikke å virke i det hele tatt for opptak, dvs stort sett alle. Det står da bare feil ved opptak. Jeg kontaktet Get support som ikke skjønte bæra av dette. Det som er forunderlig er at jeg har hørt om flere som har samme problem, men det har altså ikke Get? Get kundesupport har jeg svært dårlige erfaringer med. Det kommer korte og svært lite informative svar ved henvendelse på email. Dessuten bør man være aktsom ved bestilling/innstallering når det gjelder deres samarbeidspartnere. Utgiftene kan fort bli for store.. Kan man velge noe annet bør man det..

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes jo allerede en egen tråd angående get og hd tv. Kan være lurt å poste der istedenfor å lage en helt ny tråd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •