GET HD PVR og tekst TV?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

GET HD PVR og tekst TV?

Hva skyldes det egentlig at tekst TV ennå ikke er tilgjenglig på HD boksen?
    Jeg savner tekst TV og synes det er grenseløst irriterende at de ikke har klart å få til dette. Er det så vanskelig å kode dette inn i signalet i 2008?
    Jeg har 2 andre bokser i huset som dette virker på, men HD superboksen? Nei da.:x

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sender vist ikke tekst-tv over hdmi??

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joaredge
    sender vist ikke tekst-tv over hdmi??
    side 58 i GET manualen
    sitat :
    Tekst-tv signaler sendes kun gjennom SCARTutgangen

Utrolig fremsynt av GET!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av telecaster
    side 58 i GET manualen
    sitat :
    Tekst-tv signaler sendes kun gjennom SCARTutgangen

Utrolig fremsynt av GET!!!!
    Dette har ingenting med GET å gjøre, HDMI støtter ikke tekst-tv.
    Ingen HDMI produkter gjør dette.
    Men GET burde ha en tekst-tv i boksen.

Utrolig egentlig at de som har laget HDMI spekken ikke har tatt med tekst-tv, årsaken er vel at no nytt skal komme og overta.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette gjelder vel ikke bare Get. Utfordringen ligger såvidt jeg har forstått i at man ikke kan sende tekst-tv signalet over HDMI, så man kan ikke dra nytte av tekst-tv funksjonen i TV-apparatet og må i stedet implementere en tekst-tv funksjon i selve dekoderen som da bare dytter et bilde og ikke et tekst-tv signal til TVen. Med andre ord, nå kan alle som betalte ekstra for en TV med stort tekst-tv minne begynne å angre.

Ikke for å fyre oppunder her, men hva er egentlig vitsen med tekst-tv i disse dager? Jeg ser ett fornuftig bruksområde og det er teksting for hørselshemmede. Dette er imidlertid funksjoner som EGENTLIG ikke skulle ligget i tekst-tv, men TV2/NRK tviholder jo på å ikke sende teksting som skikkelig subtitles i transportstrømmen slik f.eks. Canal+, Discovery og mange andre gjør. Jeg regner med at dette gradvis bedrer seg når det analoge nettet fases ut og alle har mulighet for å motta skikkelige subtitles.

Det er noe nostalgisk over tekst-tv da, det skal jeg innrømme. Men i alle fall er det slik at for min del kommer tekst-tv rimelig langt ned på lista over medier jeg benytter meg av. Please enlighten me!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    Ikke for å fyre oppunder her, men hva er egentlig vitsen med tekst-tv i disse dager?
    Redd du fyrer temmelig hardt her..
    Veldig mange bruker tekst-tv fordi det er den raskeste og enkleste veien til informasjon. Mange har brukt dette i årevis og vet hvilken side de ønsker, f.eks tippekupong, lotto, været, programoversikt....
    Ikke trenger de å løfte på ræva for å koble seg på pc-en heller og har de et produkt med flere tusen siders minne så kommer siden med engang.

Synd det er PC folk som har utviklet HDMI som selv ikke er brukere av tekst-tv som igjen har bestemt at "det trenger vi ikke".

Jeg er ikke bruker av tekst-tv men ser at de fleste i min familie er det, særlig de eldre.

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NRK har sagt at det kommer ny og sterkt forbedret tekst-tv sammen med bakkenettet. Da burde det vel være her snart? Noen som vet hvordan dette vil virke?

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thorhe
    NRK har sagt at det kommer ny og sterkt forbedret tekst-tv sammen med bakkenettet. Da burde det vel være her snart? Noen som vet hvordan dette vil virke?
    Det er her allerede og heter MHP, den eneste boksen som takler det til nå er Grundigs bakkenettboks, ingen av kabel eller sattelittboksene vil kunne ta det signalet. Desverre.

se her
    MHP - sjansen til å fornye TV
    og her
    MHP-mottakere endelig i butikkene

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av telecaster
    Det er her allerede og heter MHP, den eneste boksen som takler det til nå er Grundigs bakkenettboks, ingen av kabel eller sattelittboksene vil kunne ta det signalet. Desverre.

se her
    MHP - sjansen til å fornye TV
    og her
    MHP-mottakere endelig i butikkene
    Takk skal du ha. Og jeg som hadde gledet meg til denne nye tekst-tv'n. Trodde det ville komme til alle som hadde digital-tv etter hvert. Vi kan vel håpe det kan komme i kommende programvareoppdateringer?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •