Hei!

Har lest gjennom hele Get-tråden uten å finne noen med tilsvarende problem, så mekker min egen tråd.

Mottok en Get HD PVR boks for to dager siden og forsøkte å koble opp i henhold til manualen. Fikk aldri bilde, men det viste seg å være pga komponent ikke var "aktivert". Fikk etterhvert aktivert denne, men så viste det seg da at denne boksen ikke støtter HD sendinger over komponent, irriterende nok, men ok.

Tv'en min er HD-ready, men uten HDMI, så gikk derfor til innkjøp av en HDMI-->DVI overgang og koblet opp. Bildet kom som det skulle og alt fungerte perfekt i 576p. Når jeg slår over til 720p derimot, så virker det som hele bildeoppdateringen blir treg, og jeg opplever det som kan sammenlignes med tearing, dvs det er en horisontal linje(ca 1/3 opp på skjermen) hvor bildet over virker å ligget et millisekund eller to foran det under. Samme resultat når jeg prøver 1080i, men eneste forskjell er at denne streken da er enda litt lenger ned, ca 1/6 del nedfra og opp. Når jeg brukte komponent, så virket 720p helt fint, men problemet er jo at da vil ikke motageren ta imot HD signal.

Har lagt merke til at når jeg slår over DVI på TV'en min, så kommer det opp 720p 50Hz, så har vært inne på tanken om dette er et bilde oppdateringsfeil. Vet at TV'en støtter hvertfall 60Hz, men det finnes jo ingen instillinger for å endre Hz, så alt det der går automatisk.

Tv'en er forøvrig en relativt tidlig HDtv-modell, kjøpt for 3 år siden, QpVision etter eller annet. Oppfører seg eksemplarisk på både Blu-ray og HD-DVD og Xbox 360, så fatter ikke hva som er feil. I og med at jeg får bilde inn ved hjelp av denne HDMI-->DVI overgang, så tviler jeg på dette har noe si da signalet er digitalt, dvs enten kommer det frem, eller så kommer det ikke frem.

Setter selvsagt stor pris på alle svar:-)