Dekoder med opptak

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dekoder med opptak

For noen måneder siden la jeg inn digital-TV i heimen. Dekoderen jeg fikk fra Canal-Digital har opptaksmuligheter. Jeg kan koble dekoderen til en pc via en usb-kabel.

Det jeg lurer på er om jeg kan overføre filmer/programmer jeg har tatt opp over til PC'en min. Foreløpig har jeg ikke fått det til og jeg mener å ha hørt noe om at siden rettighetene til sendingene ligger hos Canal Digital så har de sperret den muligheten. Kan noen belyse dette nærmere?

Mvh

Aldor

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig som du sier. Man kan ikke kopiere opptakene over på feks en pc. Canal Digital, og alle andre, har denne begrensningen i sine dekodere. Allikevel er Canal Digital bare distributør, så det er nok Hollywood og de som sitter på rettighetene til innholdet som har sørget for en slik begrensning.

Kan tenke meg at det samme ligger til grunn for at det ikke er DVD brenner på PVR'ene til de forskjellige distributørene.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sendte CD en mail om dette, da det var en av grunnene til at jeg valgte PVR. Fikk til svar at den var kryptert på grunn av krav fra Canal +.

Dette irriterer meg men jeg har løst det med og spille det over på en annen dvd brenner....tungvindt.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •