antenneforsterker canal digital kabeltv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

antenneforsterker canal digital kabeltv

Hei
    Bor i ett hus med 4 punkter til tv fra kabeltv levrandør canal digital , har i dag ett lcd tv med digital dekoder på punkt 2 og ett rør tv på punkt 4 .
    problemet mitt er tv på punkt 4 er plaget med støy i bilde på noen kanaler , mens noen kanaler er krystall klare , var i kontakt med c.d. og de sa att de måtte komme og innstalere en antenneforsterker dette kostet 1800,-kr noe jeg venter med.
    For det jeg lurer på kan man like godt kjøpe en antenneforsterker hos clas ohlson og koble den på selv og hvor skal evt den kobles og vil da støy bli borte på tv som er koblet på punkt 4
    håper noen her kan hjelpe med og spare litt penger ;-)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med de rimlige antenneforsterkerne er at de forsterker alt. Det vil si at støyen forsterkes like mye som resten av signalet. Skal du sette inn en sånn "jalla-forsterker" må du ha den på inntaket, det vil si før signalene er splittet og degradert.
    Jeg driver selv et kabelnett, og ett av de største problemene våre er alt det rasket folk monterer i signalveien.

Er anlegget i huset ditt koblet i serie, eller som stjernenett? Hvis det er koblet i serie, så er jo nettopp det hovedproblemet. En god forsterker med fire utganger, koblet rett på inntaket ditt, er beste løsning.

Åsaken til varierende kvalitet på de forskjellige kanalene, er et resultat av at lave frekvenser bæres bedre. Jo høyere frekvenser en overfører, jo kortere mellom hver forsterker. Billig antennekabel har i tillegg gjerne flere desibel tap per meter kabel.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Problemet med de rimlige antenneforsterkerne er at de forsterker alt. Det vil si at støyen forsterkes like mye som resten av signalet. Skal du sette inn en sånn "jalla-forsterker" må du ha den på inntaket, det vil si før signalene er splittet og degradert.
    Jeg driver selv et kabelnett, og ett av de største problemene våre er alt det rasket folk monterer i signalveien.

Er anlegget i huset ditt koblet i serie, eller som stjernenett? Hvis det er koblet i serie, så er jo nettopp det hovedproblemet. En god forsterker med fire utganger, koblet rett på inntaket ditt, er beste løsning.

Åsaken til varierende kvalitet på de forskjellige kanalene, er et resultat av at lave frekvenser bæres bedre. Jo høyere frekvenser en overfører, jo kortere mellom hver forsterker. Billig antennekabel har i tillegg gjerne flere desibel tap per meter kabel.

hei vet ikke om det er koblet i serie eller stjerne men er kun 6år siden det ble lagt inn her , men tror det ligger i serie .
    men husker att han målet signalene på siste punkt og sa att jeg hadde sterke signaler hadde signaler på punkt 4 som de hadde som krav på punkt 1

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •