Når Kommer Get med fler HD kanaler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 59
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Når Kommer Get med fler HD kanaler?

Savner National Geographics HD
    Når kommer det fler tro?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg venter og... utenom Discovery HD så er de tre andre kanalene bare vaste igrunn, så NG HD og History Channel HD hadde vært noe... kommer nok flere fremover tenker jeg....

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde vært fint om ALLE kanaler ble sendt i hd. de store tvselskapene har vel kjøpt inn hd-utstyr for lenge sia..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor langt tv selskapene har kommet men regner med at TV2 og NRK ikke produserer noe selv i vanlig SD lenger.

En drømme pakke med 4 HD kanaler hadde vært Discovery, NG, History og canal + for 99 kr mnd.

Jeg regner med det dukker opp et par tre fler i løpet av sommeren hvertfall.
    Tipper vi får tilbud om NG og History hvertfall.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser f.eks. at SVT HD sender "Grosvold" (=fredagsunderholdning fra NRK), så det er nok mye som produseres i HD hos NRK hvertfall. Mener bestemt at jeg så en HD-buss med TV2 sitt navnetrekk på i Oslo sentrum for noen måneder siden også. Så det er nok mye uutnyttet materiell ute og går.

Et snev off topic: Slik jeg ser det er det bare vrangvilje som setter stoppere for NRK sin del. Og med det mener jeg at de ikke vil starte sendinger i HD, selvom de produseres i HD, før "alle" kan få det. Det vil igjen si i det NTV har plass i nettet til HDTV. Og grunnen til at det ikke er mulig i dag er etter min mening fryktelig dårlig forvaltning av eterfrekvenser sikkert kombinert med problematikk rundt hvordan dette landet ser ut geografisk sett. Men det er nå litt rart at det i Sverige er plass til 4 muxer før det analoge nettet slukkes og hvertfall 5 etter. Fryktelig mange kanaler i det svenske bakkenettet selvom de er på mpeg2.

Har forresten ikke CD-kabelkunder fått SVT HD også? Mente jeg så noen nevne det her på forumet...

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Ser f.eks. at SVT HD sender "Grosvold" (=fredagsunderholdning fra NRK), så det er nok mye som produseres i HD hos NRK hvertfall. Mener bestemt at jeg så en HD-buss med TV2 sitt navnetrekk på i Oslo sentrum for noen måneder siden også. Så det er nok mye uutnyttet materiell ute og går.

Et snev off topic: Slik jeg ser det er det bare vrangvilje som setter stoppere for NRK sin del. Og med det mener jeg at de ikke vil starte sendinger i HD, selvom de produseres i HD, før "alle" kan få det. Det vil igjen si i det NTV har plass i nettet til HDTV. Og grunnen til at det ikke er mulig i dag er etter min mening fryktelig dårlig forvaltning av eterfrekvenser sikkert kombinert med problematikk rundt hvordan dette landet ser ut geografisk sett. Men det er nå litt rart at det i Sverige er plass til 4 muxer før det analoge nettet slukkes og hvertfall 5 etter. Fryktelig mange kanaler i det svenske bakkenettet selvom de er på mpeg2.

Har forresten ikke CD-kabelkunder fått SVT HD også? Mente jeg så noen nevne det her på forumet...
    Vær oppmerksom på at SVT HD sender en del programmer som er oppskalert. Da skal det ikke stå "HD" i kanallogoen. Selv om Grosvold er sendt på SVT HD så er det neppe noe annet enn oppskalert SD. Krinkastningssjefen har uttalt at NRK må bytte ut utstyr for svimlende beløp dersom de skal produsere i HD. HD-tv fem år unna - Medier - Kampanje.com

De fleste kanalene har nok kun utstyr for produksjon i standard definisjon. HD bussene blir i følge en artikkel på dn.no i hovedsak brukt til SD produksjon.

Klipp fra Fem år å vente på hd-tv
    "Både NRK Produksjon og TV 2s OB-Team har gått til innkjøp av produksjonsbusser for hd-tv for mange titall milioner, men disse brukes i all hovedsak til produksjoner i standard kvalitet. NRKs buss er på to år brukt til tre hd-produksjoner av klassiske konserter. TV 2s hd-busser er brukt til prøveproduksjoner i hd, som er sendt i standardkvalitet."

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dags dato får jeg som CD kunde følgende HD kanaler gjennom 99,-/mnd HDTV pakke:
    • Discovery HD
    • Voom HD
    • Silver HD
    • History HD (kom for litt siden)
    • SVT HD (ikke offisielt, men den er der)

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Vær oppmerksom på at SVT HD sender en del programmer som er oppskalert. Da skal det ikke stå "HD" i kanallogoen. Selv om Grosvold er sendt på SVT HD så er det neppe noe annet enn oppskalert SD. Krinkastningssjefen har uttalt at NRK må bytte ut utstyr for svimlende beløp dersom de skal produsere i HD. HD-tv fem år unna - Medier - Kampanje.com

De fleste kanalene har nok kun utstyr for produksjon i standard definisjon. HD bussene blir i følge en artikkel på dn.no i hovedsak brukt til SD produksjon.

Klipp fra Fem år å vente på hd-tv
    "Både NRK Produksjon og TV 2s OB-Team har gått til innkjøp av produksjonsbusser for hd-tv for mange titall milioner, men disse brukes i all hovedsak til produksjoner i standard kvalitet. NRKs buss er på to år brukt til tre hd-produksjoner av klassiske konserter. TV 2s hd-busser er brukt til prøveproduksjoner i hd, som er sendt i standardkvalitet."
    Har forsåvidt bare SVT HD sin programoversikt å støtte meg til når det gjelder Grosvold. Men jeg skjønner ikke hvorfor de skulle sende Grosvold på SVT HD hvis det ikke var i HD? De sender Grosvold på SVT1 eller SVT2 likevel.
    Har også bekjente i NRK som jobber med produksjoner (er vel for det meste drama). Og fra det hold påstås at de kun jobbet med HD og hadde gjort det de siste 18 månedene.

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av sveinan
    Dags dato får jeg som CD kunde følgende HD kanaler gjennom 99,-/mnd HDTV pakke:
    • Discovery HD
    • Voom HD
    • Silver HD
    • History HD (kom for litt siden)
    • SVT HD (ikke offisielt, men den er der)
    I tillegg til disse hd kanalene du her nevner får man også inn disse!!
    Canal +Film
    Canal+Sport Hd

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først må vel Get fikse de kanalene de allerede har. Opptak hakker jo fremdeles. Etter to uker med den nye HD-boksen...

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Epiktet
    Først må vel Get fikse de kanalene de allerede har. Opptak hakker jo fremdeles. Etter to uker med den nye HD-boksen...
    :twisted: Det viser seg desverre slik at hd boksene ikke er gode nok med dagens programvare,selv har jeg hd boksen fra canal digital og det hakker og fryser inneimellom!!Dette er utrolig irriterende men de har en fiks på lur snart som skal fikse dette problem i følge de selv:???: Vi får jo bare håpe.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forsåvidt bare SVT HD sin programoversikt å støtte meg til når det gjelder Grosvold. Men jeg skjønner ikke hvorfor de skulle sende Grosvold på SVT HD hvis det ikke var i HD? De sender Grosvold på SVT1 eller SVT2 likevel.
    Har også bekjente i NRK som jobber med produksjoner (er vel for det meste drama). Og fra det hold påstås at de kun jobbet med HD og hadde gjort det de siste 18 månedene.
    SVT HD sender oppskalerte programmer fra SVT24 når det ikke sendes "ekte" HD. Problemet er at SVT heller ikke har mange HD programmer å sende. I kveld er det f.eks. kun et enkelt program i HD. Det er jo likegreit at SVT utnytter kanalen til å sende oppskalert SD på SVT HD i stedet for å sende en programplakat. Uansett vil SD konvertert til HD se mye bedre ut enn de vanlige mpeg2 komprimmerte SVT kanalene. SVT merker alle programmer slik at man lett ser hvilken som sendes i "ekte HD" ut fra kanallogoen.
    .svt.se - SVT HD

Det er vel helst drama SVT produserer i HD. NRK har jo også gjort det med f.eks. Hunter (som kunne lastes ned fra NRK web). Tipper vel at NRK kommer med HD når bakkenettet utvides i 2010. Før den tid har sannsynligvis ikke NRK nok båndbredde til å sende HD men fra 2010 skal de ha en helt mux alene i bakkenettet.

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det er vel helst drama SVT produserer i HD. NRK har jo også gjort det med f.eks. Hunter (som kunne lastes ned fra NRK web). Tipper vel at NRK kommer med HD når bakkenettet utvides i 2010. Før den tid har sannsynligvis ikke NRK nok båndbredde til å sende HD men fra 2010 skal de ha en helt mux alene i bakkenettet.
    hallo
    NRK produserer en del HD men stort sett bare drama, siste er Himmelblå som skal sendes i i høst, men som du riktig antyder er det ikke båndbredde i det digitale bakkenettet enda til HD så serien vil gå i SD i høst.
    Men fortvil ikke, det er mye mulig at det vil gå prøvesendinger på natterstid allerede fra i sommer, og start- og avsluttningsforestillingen fra OL vil gå i HD også fra NRK.
    Når det analoge nettet er slukket i juni 2010 vil NRK kunne sende HD også i sin del av bakkenettet fordi det frigjøres dobbelt så mye plass i mux´en som det er tilgjengelig i dag.
    NRK har en HD TV buss, egentlig en hybrid, da den også kan sende og ta opp i SD, foreløpig er det bare de nye gitarkameratene som er tatt opp i HD med den, pluss noen testopptak. Gitarkameratene ble sendt i SD men det var tydelig for alle hvor mye bedre kvaliteten på bildene var. Bussen har også full 5.1 utrustning.

Grosvold er IKKE tatt opp i HD, SVT oppkonverterer SD signal, ikke noen stor høydare, men standard studiosignal fra NRK er av en såpass bra kvalitet at det er mulig, men HD blir det ikke!!!

TV2´s tekniske avdeling for busser OB-Team har flere HDbusser og vi kan vel regne med fotball i HD noen ganger i sommer. NRKs buss går også på fotball for TV2 hele sommeren.
    NRKs buss kan ta opp og sende i 720 P 50, 1080 I 50 og SD.
    Om det er ønskelig kan jeg lage en tråd med teknisk info og noen bilder.
    Vi jobber også med å få tatt en del prøveopptak som kan legges ut på en webside for nedlast, ganske imponerende bilder.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av telecaster
    NRKs buss kan ta opp og sende i 720 P 50, 1080 I 50 og SD.
    Om det er ønskelig kan jeg lage en tråd med teknisk info og noen bilder.
    Vi jobber også med å få tatt en del prøveopptak som kan legges ut på en webside for nedlast, ganske imponerende bilder.
    Ser ingen grunn til at du ikke skal lage den tråden :-D Værsågod er min stemme hvertfall.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nightmare
    Vet ikke hvor langt tv selskapene har kommet men regner med at TV2 og NRK ikke produserer noe selv i vanlig SD lenger.

En drømme pakke med 4 HD kanaler hadde vært Discovery, NG, History og canal + for 99 kr mnd.

Jeg regner med det dukker opp et par tre fler i løpet av sommeren hvertfall.
    Tipper vi får tilbud om NG og History hvertfall.
    Nydelig valg av kanaler. Mangler bare at TV2 sport begynner å sende i HD også, så trenger man ikke stort flere kanaler.

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde jo vært fint om Get kunne sende SVT HD.
    Og når skal de rette proposjonene på Luxe TV HD? Noen som har en løsning på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppsummering av kanaler:

Luxe HD
    Discovery HD
    Tv 1000 HD
    Viasat Sport HD
    Canal+ Sport HD
    Canal+ Film HD
    Voom HD
    Silver HD

Noen som vet om vi får fler kanaler i den nærmeste tiden?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eurosport HD fra 25. mai

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcnorway
    Eurosport HD fra 25. mai
    Bra! Og da kan vi jo håpe på at de samtidig kommer med en oppdatering så vi får riktige proposjoner på Luxe HD TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil heller ha på plass serieopptak og harddisk-dvale før riktig proprosjon av Luxe.tv... Er ikke akkurat en kanal jeg ser mye på...

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •