Når Kommer Get med fler HD kanaler? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 59 av 59
    Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    apropos oppskalert SD: Er det noen som har sett ekte HD på Eurosport HD enda?

Jeg har zappet innom kanalen et par ganger og da har det bare vært temmelig dårlig oppskalert SD i 4:3. Det eneste som har vært HD er Eurosport bugen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    French Open i helgen gikk live i full HD

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av jcnorway
    French Open i helgen gikk live i full HD
    Du mener vel at den gikk i HD og ikke full HD?Her er det endel forvirring ute og går.Ingen sender TV-bilder i full HD hverken nå eller i overskuelig fremtid.Full HD er 1080P og det er lenge til vi får se som HDTV.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Du mener vel at den gikk i HD og ikke full HD?Her er det endel forvirring ute og går.Ingen sender TV-bilder i full HD hverken nå eller i overskuelig fremtid.Full HD er 1080P og det er lenge til vi får se som HDTV.
    Stølen
    Sorry Refererte bare fra logoen som Eurosport HD la på HD-sendingen sin. De legger på en "full HD"-logo der de sender i HD. Sikkert litt misvisende ja. Sender i 1080i.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror at EuroSport setter opp "Full HD"-logo når de sender noe i HD og ikke sender oppskalert SD. Tviler på at det er noe annet de mener med det. Sto hvertfall ikke "Full HD" på en eller annen kampsportsending i går kveld (som forøvrig gikk i 4:3 med pillar box). Mens French Open i tennis kommer opp med "Full HD".

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Tror at EuroSport setter opp "Full HD"-logo når de sender noe i HD og ikke sender oppskalert SD. Tviler på at det er noe annet de mener med det. Sto hvertfall ikke "Full HD" på en eller annen kampsportsending i går kveld (som forøvrig gikk i 4:3 med pillar box). Mens French Open i tennis kommer opp med "Full HD".
    Sender EurosportHD de samme programmene som Eurosport, eller har de et helt annet sendeskjema?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

[QUOTE=ToCa]Tror at EuroSport setter opp "Full HD"-logo når de sender noe i HD og ikke sender oppskalert SD. Tviler på at det er noe annet de mener med det. Sto hvertfall ikke "Full HD" på en eller annen kampsportsending i går kveld (som forøvrig gikk i 4:3 med pillar box). Mens French Open i tennis kommer opp med full HD.
    French Open går i HD som betyr 1080i eller 720P.For femte gang full HD betyr 1080P og ingen sender i 1080P og det er heller ingen tunere pr.dato som takler 1080P.
    Jeg tror det er viktig at vi forstår termene her.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For femte gang full HD betyr 1080P
    I følge hvem?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    I følge hvem?
    Disse for eksempel . Du må forbi en litt irriterende reklame for å lese though...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    I følge hvem?
    Vi er uansett nødt å holde begrepene klare og tydelige ellers så får en slik diskusjon som går på SD oppskallert,HD og full HD. Bransjen bruker HD ready som er pr. def 720P eller 1080i.Full HD er 1080P ifølge bransjen.Jeg tror det er smart å holde til bransjens egne termer som vil bli brukt av stort sett alle.Jeg er overbevist om at det er bra at vi her på forumet sier at HDTV er pr.dato 720P eller 1080i,mens BD er 1080P som betegnes som full HD.Du ser hva jeg mener ute på høyre side på denne siden."LG 60PG7000 Plasma-TV, Full HD".Det er 1080P oppløsning!!!
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Discovery med HD

Hei

Er det noen her som vet når Discovery skal begynne å sende alle programmene sine i HD? Da mener jeg ikke bare sol oppgang og noen andre programmer, men også mythbusters og de andre gode programmene. I USA har de to kanaler, både discovery hd og discovery theatre hd, sist nevnte er med det samme materialet som vi har i norge...

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er uansett nødt å holde begrepene klare og tydelige ellers så får en slik diskusjon som går på SD oppskallert,HD og full HD. Bransjen bruker HD ready som er pr. def 720P eller 1080i.Full HD er 1080P ifølge bransjen.Jeg tror det er smart å holde til bransjens egne termer som vil bli brukt av stort sett alle.Jeg er overbevist om at det er bra at vi her på forumet sier at HDTV er pr.dato 720P eller 1080i,mens BD er 1080P som betegnes som full HD.Du ser hva jeg mener ute på høyre side på denne siden."LG 60PG7000 Plasma-TV, Full HD".Det er 1080P oppløsning!!!
    Stølen
    Såvidt jeg vet er eneste krav til Full HD en oppløsning på 1920x1080. Det spesifiseres ikke om det er P eller I, kun at oppløsningen er 1920x1080.
    Om noe annet står i "Full HD" spesifikasjonene så er det interessant å få en link til dette. Jeg har googlet en del i et forsøk på å finne "Full HD" spesifikasjon men det ser ikke ut som det eksisterer noe slikt. Da er det i såfall helt umulig å vite hva "Full HD" betyr.
    Har hørt Sony si at "Full HD" betyr 1920x1080 pixler (uansett om det er progressivt eller interlaced) og var det ikke Sony som begynte med "Full HD" begrepet ?.

"Full HD" er ikke et begrep man bør henge seg opp i dersom det ikke finnes en standard/spesifikasjon som definerer hva det betyr.

Det er EICTA's merkesystem BRANSJEN benytter. EICTA spesifiserer i detalj hva de aktuelle merkene/begrepene betyr.
    EICTA: High Definition Television and Logos

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Såvidt jeg vet er eneste krav til Full HD en oppløsning på 1920x1080. Det spesifiseres ikke om det er P eller I, kun at oppløsningen er 1920x1080.
    Om noe annet står i "Full HD" spesifikasjonene så er det interessant å få en link til dette. Jeg har googlet en del i et forsøk på å finne "Full HD" spesifikasjon men det ser ikke ut som det eksisterer noe slikt. Da er det i såfall helt umulig å vite hva "Full HD" betyr.
    Har hørt Sony si at "Full HD" betyr 1920x1080 pixler (uansett om det er progressivt eller interlaced) og var det ikke Sony som begynte med "Full HD" begrepet ?.

"Full HD" er ikke et begrep man bør henge seg opp i dersom det ikke finnes en standard/spesifikasjon som definerer hva det betyr.

Det er EICTA's merkesystem BRANSJEN benytter. EICTA spesifiserer i detalj hva de aktuelle merkene/begrepene betyr.
    EICTA: High Definition Television and Logos
    For oss entusiaster så bruker hvertfall de jeg omgås den daglige betegnelsen 1080P som er 1920x1080. Jeg har prøvd i forbindelsen med denne tråden som går på kabelTV å si at 1920x1080/1080P ikke sendes på nettet eller på parabol.Det har vært min hensikt. Dersom du leser litt tidligere i tråden så sier de at det kanalen sender i oppskallert SD og ikke i full HD.Jeg påtok meg da og prøve å si at HDTV er HD d.v.s.1080i eller 720P.
    Stølen

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    French Open går i HD som betyr 1080i eller 720P.For femte gang full HD betyr 1080P og ingen sender i 1080P og det er heller ingen tunere pr.dato som takler 1080P.
    Jeg tror det er viktig at vi forstår termene her.
    Stølen
    For andre gang: EuroSport setter opp en logo som sier "Full HD" når de sender noe i HD. Logoen for "Full HD" blir tatt bort når de kjører upscale SD. Så i denne sammenheng mener de HD enten det er 720p eller 1080i og har ingen relevans til "definerte standarder" som HD Ready eller Full HD. Og ja EuroSport bidrar til begrepsforvirring med å bruke et slik virkemiddel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har høsten kommet og tv kveldene blir lengre og lengre. Vi ble på et tidspunkt lovet video on demand men det ser ut til trekke ut i de lange baner.
    Og når det gjelder HD kanaler syns jeg vi mangler noen feks Nat HD og nå kommer jo tvnorge HD på canal digital.

Noen som vet noe mer her?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital skal jo begynne å sende en del programmer på TV-Norge i HD fra beg. av oktober (bl.a CSI og Rome). Regner med at de har forhandlet frem eksklusiv rett til disse programmene i en viss tid (?) men jeg regner vel med at også GET vil få tilgang til dette etter hvert.

Var i kontakt med GET tidligere i sommer, og de kunne opplyse om at de vil komme med "et par" nye HD kanaler i løpet av høsten. Så får vi jo bare håpe at de ikke har lovet mer enn de kan holde - de har jo tidligere lovet video on demand, men vi venter jo fortsatt på dette......

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nightmare
    og nå kommer jo tvnorge HD på canal digital.
    Noen som vet noe mer her?
    Vel, Canal Digital har jo kjøpt eneretten til TVNorge HD for en ukjent periode, så Get må pent finne seg i å vente til de får lov av Canal Digital til å vise kanalen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppdaget SVT HD i dag! Hvor lenge har den ligget der?

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nightmare
    Jeg oppdaget SVT HD i dag! Hvor lenge har den ligget der?
    Sidan slutten av oktober.
    Velkomen etter! ;-)

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •