Når Kommer Get med fler HD kanaler? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 59
    Newcomer Tago sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Nightmare
    Tv 1000 HD
    Noen som kan bekrefte at mesteparten her sendes oppskalert?

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcnorway
    Vil heller ha på plass serieopptak og harddisk-dvale før riktig proprosjon av Luxe.tv... Er ikke akkurat en kanal jeg ser mye på...
    Hvis man må prioritere så er jeg jo enig. Men jeg skulle gjerne sett på Luxe TV. Det er bare det at jeg ikke orker å se på et bilde med feil proposjoner. HD og sammentrekt bilde er ikke saken for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tago
    Noen som kan bekrefte at mesteparten her sendes oppskalert?
    Sakset fra tv1000.no (om TV1000)

TV1000HD

Alle filmer som vises på TV1000HD er ikke tilgjengelig i full HD kvalitet.

Disse filmene sendes i et oppskalert SD format

som gir bedre kontraster, klarere farger med mer detaljer. Dette for å gi deg en komplett filmkanal med best mulig kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bestille Get her siden VikenFiber ikke klarte å selge nok her enda... Hvordan er Canal + HD? Er dette ekte HD eller oppskalerte filmer? Hvordan er lyden? Er det 1080p?

Interesant med HD bussen til NRK, så den på Teknofil messen i fjor. Men han ifra NRK sa de laget endel HD innhold for salg til utlandet, hvor dette var et krav. Kult buss ihvertfall..må ha kostet litt.

Newcomer Phantom sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gjerdesmett

TV1000HD

som gir bedre kontraster, klarere farger med mer detaljer. Dette for å gi deg en komplett filmkanal med best mulig kvalitet.
    Dette er jo lureri !!! Jeg bestilte Viasat Premium pakken for bla. for å få to ekte HD kanaler: TV1000 HD og Viasat Sport HD. Nå viser det seg at det er oppskalerte kanaler og ikke HD. Dette må jo være avtalebrudd fra GET... ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Phantom
    Dette er jo lureri !!! Jeg bestilte Viasat Premium pakken for bla. for å få to ekte HD kanaler: TV1000 HD og Viasat Sport HD. Nå viser det seg at det er oppskalerte kanaler og ikke HD. Dette må jo være avtalebrudd fra GET... ?
    Hehe. Nå viser det seg jo også at du ikke har sett forskjell. Så hvilken betydning har det egentlig for deg? Det er Viasat som er ansvarlig for pakken, så her skyter du nok pianisten.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gjerdesmett

TV1000HD

Det som menes her er jo at ikke alle filmer som vises på TV1000HD er tilgjengelig i full HD kvalitet og at de som ikke er tilgjengelig i full HD kvalitet sendes i et oppskalert SD format. Den setningen er klønete satt opp.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolly209
    Hehe. Nå viser det seg jo også at du ikke har sett forskjell. Så hvilken betydning har det egentlig for deg? Det er Viasat som er ansvarlig for pakken, så her skyter du nok pianisten.
    Jeg ser forskjell og har tidligere i forumet her kommentert at jeg synes bilde og lyd på Canal+ HD virker en del bedre enn på TV 1000 HD. Nå har jeg fått dette bekreftet da Tv1000 HD kun sender oppskalerte SD signaler. Hvorfor markedsfører da GET og Viasat Tv 1000 HD som en HD kanal hvis de sender SD sendinger... ? Er det da lov å markedsføre ett produkt som noe det ikke er ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser forskjell og har tidligere i forumet her kommentert at jeg synes bilde og lyd på Canal+ HD virker en del bedre enn på TV 1000 HD. Nå har jeg fått dette bekreftet da Tv1000 HD kun sender oppskalerte SD signaler. Hvorfor markedsfører da GET og Viasat Tv 1000 HD som en HD kanal hvis de sender SD sendinger... ? Er det da lov å markedsføre ett produkt som noe det ikke er ?
    Så Canal+ er ekte HD og ikke oppskalert...?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milzit
    Så Canal+ er ekte HD og ikke oppskalert...?
    I følge Canal+ så sender de ikke oppskalerte filmer. Canal+ opplyste på et Svensk nettsted at filmstudioene leverte alle filmene til Canal+Film HD på
    HD CAM tape.

Nå hadde det etter min mening ikke vært noen ulempe om Canal+Film HD også hadde sendt oppskalert filmer for da kunne kanalen sendt 24/7 og ikke bare et par filmer om dagenn.

Det TV1000 HD bør gjøre er å merke filmene som er oppskalert (fjerne HD logoen på disse). Dette gjør f.eks. SVT HD, TV4 HD og Kanal5 HD(dk).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nightmare
    Vet ikke hvor langt tv selskapene har kommet men regner med at TV2 og NRK ikke produserer noe selv i vanlig SD lenger.
    NRK regner ikke med å ha full HD-kamera og utstyrspark før i 2015, og vil frem til da kun gjøre noen få programmer i HD.

Til alle som opplever hakking i PVR. Har dere godt nok signal til boksen? Jeg fikk GET inn da jeg var misfornøyd med kvaliteten på signalet. De målte, fant et 30dB fall mellom to punkter, og dro kabel direkte fra inn-punkt til leiligheten og inn i kinorommet. Nå har jeg knallsignal og all hakking forsvant.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det an å sjekke signalet i noen av set-up menyene?

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    I følge Canal+ så sender de ikke oppskalerte filmer. Canal+ opplyste på et Svensk nettsted at filmstudioene leverte alle filmene til Canal+Film HD på
    HD CAM tape.

Nå hadde det etter min mening ikke vært noen ulempe om Canal+Film HD også hadde sendt oppskalert filmer for da kunne kanalen sendt 24/7 og ikke bare et par filmer om dagenn.

Det TV1000 HD bør gjøre er å merke filmene som er oppskalert (fjerne HD logoen på disse). Dette gjør f.eks. SVT HD, TV4 HD og Kanal5 HD(dk).
    Men hva kan alle forbrukerne som nå har signert og bundet seg opp i 12mnd. til Tv1000 HD i den tro at de har bestilt en Hd kanal gjøre ? Dette må jo være avtalebrudd fra GET, tilby en HD kanal som ikke sender HD filmer....???

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva kan alle forbrukerne som nå har signert og bundet seg opp i 12mnd. til Tv1000 HD i den tro at de har bestilt en Hd kanal gjøre ? Dette må jo være avtalebrudd fra GET, tilby en HD kanal som ikke sender HD filmer....???
    Altså, først og fremst, så er det ikke Get som står for avtalebruddet her. Det er Viasat som selger et produkt som ikke holder det de lover (forutsatt at påstandene om oppskalering stemmer - jeg har ikke sett på kanalen, så jeg har ingen formening om det stemmer eller ikke)

Hvis man hadde abonnert utelukkende på TV1000HD, så hadde det nok vært enklere å klage. Problemet her er at man abonnerer på en pakke, som inneholder 14 kanaler, deriblent 2 i HD. Prisen på denne pakken er den samme enten man har HD dekoder eller ikke, ergo kan Get (og Viasat) hevde at HD-kanalene er en "bonus", som ikke koster noe, så dersom de ikke svarer til forventningene, så er det synd, trist, leit, men du får ikke igjen noen penger.

Men, når det gjelder bindingstiden, så bør Get gi såpass med service at de lar kundene bryte bindingstiden og avslutte abonnementet dersom de oppgir misnøye med HD-kvaliteten som grunn.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    (forutsatt at påstandene om oppskalering stemmer - jeg har ikke sett på kanalen, så jeg har ingen formening om det stemmer eller ikke)
    Oops. Bladde litt tilbake i tråden nå, og så teksten som var sakset fra tv1000.no.

Nå er det jo bare snakk om at enkelte av filmene som sendes på TV1000HD er oppskalert fra SD. Det som er det største problemet, etter min mening, er at det ikke er angitt i programguiden om et bestemt program er ekte HD eller oppskalert.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Oops. Bladde litt tilbake i tråden nå, og så teksten som var sakset fra tv1000.no.

Nå er det jo bare snakk om at enkelte av filmene som sendes på TV1000HD er oppskalert fra SD. Det som er det største problemet, etter min mening, er at det ikke er angitt i programguiden om et bestemt program er ekte HD eller oppskalert.
    Ok, så hvis TV1000 HD sender noen filmer i HD og noen i oppskalert SD så stiller saken seg annerledes. Jeg forstod det slik at alt ble sendt oppskalert. Dette kan jo være grunn til at TV 1000 HD sender flere filmer i døgnet enn Canal + HD, fordi TV 1000 sender en del ekstra filmer i oppskalert SD. Jeg må se mer på TV 1000 HD slik at jeg får med de filmene de sender i HD. Hittil har jeg kun sett oppskalerte filmer.....

Da er det kun lyden de mangler :-) Canal + HD sender Dolby digital lyd på alle filmene. Kansje dette kommer på TV 1000 HD etterhvert ? Viasat Sport HD er i hvertfall knall på både bilde og lyd !

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva med DTS Master Audio? Er det kun på Blu-Ray vi ser dette, det er ikke plass til dette på HD-sendinger på TV?

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva med DTS Master Audio? Er det kun på Blu-Ray vi ser dette, det er ikke plass til dette på HD-sendinger på TV?
    Tror neppe det er plass til det. Jeg hadde Canal+ HD med Dolby digital lyd. Det var veldig bra, men lyden hakket innimellom. Det virket som det ble for mye å sende både HD 1080i og Dolby Digital lyd samtidig over den gamle kabelen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så hvis TV1000 HD sender noen filmer i HD og noen i oppskalert SD så stiller saken seg annerledes. Jeg forstod det slik at alt ble sendt oppskalert.
    Setningen på websiden deres er veldig klønete. Det hadde vært bedre om de hadde skrevet noe sånt som: "Ikke alle filmene som vises på TV1000HD er tilgjengelig i full HD-kvalitet.", eller "Enkelte av filmene som vises på TV1000HD er ikke tilgjengelig i fill HD-kvalitet." osv.

Dette kan jo være grunn til at TV 1000 HD sender flere filmer i døgnet enn Canal + HD, fordi TV 1000 sender en del ekstra filmer i oppskalert SD.
    Det er det helt sikkert. Alternativene til oppskalert SD er enten flere repriser, eller mindre sendetid. (Jeg antar at det ikke er aktuelt å kjøpe inn flere programmer). Jeg er strengt tatt ikke helt overbevist om at det er noen særlig gevinst på å sende oppskalert SD, så jeg tror de kunne spart seg dette. I hvert fall hvis det de sender oppskalert er filmer som også vises på en av de andre TV1000-kanalene. Forvirringen dette skaper, i forhold til at man ikke på forhånd kan vite om et program sendes oppskalert eller i skikkelig HD, tror jeg er mer skadelig enn den gevinsten man får ved å sende SD-programmer oppskalert.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er at DTS-HD MA tar ganske stor plass (opptil 18Mbit/s (men 2-3Mbit/s i snitt er nok mest vanlig), sammenlignet med 448kbit/s som de (sannsynligvis) bruker på DD). En annen ting er at dekoderne neppe er i stand til å dekode andre lydformater enn Dolby Digital.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •