DVD-opptaker og VCR tilkoblet digitaldekoder samtidig

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD-opptaker og VCR tilkoblet digitaldekoder samtidig

Noen som har erfaring med et slikt oppsett?

Vanlige dekodere (f.eks. Get) har gjerne to scart-porter - en for TV og en for VCR (eller annen opptaksenhet.) Det bør da fungere å benytte VCR-porten på dekoderen for tilkobling av videospiller, og videre fra videospiller til DVD-opptaker. Og evt. fra DVD til ledig port på TV.

Hvis jeg innbiller meg dette riktig, vil et slikt oppsett muligjøre opptak fra dekoder både på VCR- og DVD-spiller, i tillegg til at det er mulig å gjøre opptak mellom VCR- og DVD-spiller dem i mellom. Og at det er uproblematisk at både VCR og DVD kan spilles av hver for seg.

Er dette riktig oppfattet? Jeg er klar over at ovennevnte oppsett forutsetter to scartporter på komponentene, samt at aktuelle porter støtter (og er er riktig innstilt) på signaler inn/ut alt ettersom hva som kobles hvor.

Og hvis ovennevnte evt. fungerer på Gets bokser, vil det da også fungere på eksempelvis dekodere fra Canal Digital?

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg forsto teksten riktig (måtte lese to ganger for å henge med ) så fungerer det å gjøre slik du tenker. Å gjøre opptak av gamle VHS kassetter over på DVD kan være nyttig.
    Men hvorfor skal du ha opptak til både VHS og DVD/HDD samtidig? Du får uansett ikke tatt opp fra to forskjellige kanaler med en enkelt vanlig GET dekoder. Det blir samme sak med Canal Digital.
    Jeg vil anbefale å gjøre det samme som meg. Spille de gamle VHS kassettene over på DVD, og deretter sette VHS maskinen vekk inn på et mørkt kott.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fronzel
    Hvis jeg forsto teksten riktig (måtte lese to ganger for å henge med ) så fungerer det å gjøre slik du tenker. Å gjøre opptak av gamle VHS kassetter over på DVD kan være nyttig.
    Men hvorfor skal du ha opptak til både VHS og DVD/HDD samtidig? Du får uansett ikke tatt opp fra to forskjellige kanaler med en enkelt vanlig GET dekoder. Det blir samme sak med Canal Digital.
    Jeg vil anbefale å gjøre det samme som meg. Spille de gamle VHS kassettene over på DVD, og deretter sette VHS maskinen vekk inn på et mørkt kott.
    Du har nok misforstått meg litt. :-) Det er ikke aktuelt å gjøre opptak på DVD og VCR samtidig (for all del). Derimot ønsker jeg å gjøre en fast og permanent oppsetning som gjør at det ene eller andre kan brukes hver for seg etter behov, uten å måtte koble komponenter til og fra. (Jeg spør egentlig på vegne av en annen som ønsker et slikt oppsett. Videospilleren er fortsatt et aktuelt og greit medium for mange.)

Men jeg tolker deg for øvrig slik at du bekrefter at oppsettet jeg ser for meg vil fungere rent teknisk.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Jeg har selv VHS og DVD/HDD koplet opp mot Canal Digital tuner og TV. Jeg har koblet det slik at Force tuneren (med Canal Digital) er koblet til TV og DVD/HDD, og DVD/HDD er koblet videre til VHS.
    Du bør sjekke SCART kontaktene på utstyret ditt hva som er inn/ut og hva som er bare inn eller bare ut. Det er som regel et lite symbol med pil inn/ut ved scartkontaktene for å illustrere dette.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •