NextTV og TV2 Sport

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NextTV og TV2 Sport

Har nettopp fått installert NextTV fra NextGenTel og er så lang meget fornøyd med det. Det eneste problemet jeg har er å kunne benytte meg av mitt gamle abonnement på TV2 Sport som jeg brukte på nettet. Jeg har skrevet inn brukernavn og passord på TV Sumo portalen og jeg kan se ulike programmer der men når jeg klikker på TV2 Sport blir jeg bedt om å kjøpe dette. Noen som kjenner til dette?

Et tilleggsspørsmål: Jeg har spurt NextGentel om når de regner med å legge til TV3 i kanalpakken sin og de svarer hver gang at det er forhandlinger på gang og at kanalen nok kommer snart. Noen som har innsideinformasjon om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også bestilt NextTV, men kan ikke svare på spørsmålet ditt før jeg har fått det. Tok det lang tid fra du bestilte til du fikk? Noen få dager etter bestilling fikk jeg beskjed om at det ville ta litt tid fordi det var mange i mitt område som ønsket NextTV. Kan du fortelle litt mer om brukervennlighet og installasjon? Jeg må bruke den homepluggen fordi jeg ikke har telefonuttak i stua, kun ved PC-en. Fungerer det greit? Jeg har til nå hatt Canal Digital kabel-TV med digital dekoder, og stort sett vært fornøyd, helt til digitalboksen tok kvelden. Hvordan er kvaliteten i forhold til digital satelitt/kabel-TV? Er det ofte "frys" i bildet? Jeg håper også TV3 kommet med, i tillegg til Viasat4. Får mase litt på dette når jeg får systemet opp og går.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjartes
    Har nettopp fått installert NextTV fra NextGenTel og er så lang meget fornøyd med det. Det eneste problemet jeg har er å kunne benytte meg av mitt gamle abonnement på TV2 Sport som jeg brukte på nettet. Jeg har skrevet inn brukernavn og passord på TV Sumo portalen og jeg kan se ulike programmer der men når jeg klikker på TV2 Sport blir jeg bedt om å kjøpe dette. Noen som kjenner til dette.
    Dette må vel være TV2 sin feil og ikke NextGenTel, send de en mail/ring.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet dette i rettledningen til NextTV som ligger på Nextgentels kundesider: "Vi gjør oppmerksom på at TV2 Sport kjøpt på Internett ikke kan benyttes på NextTV."

Under spørsmål og svar står det at det ikke går an å spille inn på VHS/DVD-opptaker fra NextTV da signalene er krypterte. Er dette riktig, eller gjelder det kun ved digital tilkobling? Kan jeg ikke koble til DVD-opptakeren for å programmere diverse programmer? I så fall høres det temmelig håpløst ut nå som flere og flere lanserer PVR-opptakere...

Newcomer Cinderella Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hgunders
    Under spørsmål og svar står det at det ikke går an å spille inn på VHS/DVD-opptaker fra NextTV da signalene er krypterte. Er dette riktig, eller gjelder det kun ved digital tilkobling? Kan jeg ikke koble til DVD-opptakeren for å programmere diverse programmer? I så fall høres det temmelig håpløst ut nå som flere og flere lanserer PVR-opptakere...
    Det går helt fint å spille inn til en DVDrecorder via scart. Digitalt vil du nok slite med, da det nok ikke finnes HDMI inn på en DVDrecorder

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok det lang tid fra du bestilte til du fikk? Noen få dager etter bestilling fikk jeg beskjed om at det ville ta litt tid fordi det var mange i mitt område som ønsket NextTV.
    Utstyret fikk jeg etter en liten uke og deretter tok det noen dager før jeg fikk mail om at alt var klart. Etter at jeg hadde satt sammen utstyret virket ingenting som det skulle og jeg ringte Next Gentel. De kunne gikk inn på ruteren og kunne fortelle at det var feil på oppsettet der og at jeg måtte ha en ny. Siden dette var en fredag måtte jeg vente helt til mandag for å hente meg en ny. Da den nye var på plass var problemet det samme og jeg ringte nok en gang. Da fikk jeg et nytt svar om at jeg ikke var lagt inn i deres system for NextTV. Etter noen timers venting var jeg TVen oppe og gikk. Sukk...!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du fortelle litt mer om brukervennlighet og installasjon? Jeg må bruke den homepluggen fordi jeg ikke har telefonuttak i stua, kun ved PC-en. Fungerer det greit?
    Selve instalasjonen var enkel og grei men du bør ungå å bruke den medfølgende splitteren Tele/ADSL dersom du ikke har vanlig hustelefon. I tilleg må du huske på at den nye ruteren har dedikerte porter for TV, internett og IP-telefon. Tror TV var nr 1 og PC 2 og 3, men dette står i manualen.

Når det gjelder homeplug er dette så som så hos meg. Jeg har til tider hatt store problemer med dette. Bildet fryser og hakker ekstremt til tider og nonen ganger er det bra. Trodde en stund det var hastigheten på bredbåndet som var for lavt men det viste seg å være homepluggene. Snakket med Next Gentel om dette og jeg skal få nye og forbedrede i løpet av uken. De har vist nok hatt litt problemer med de sølvgrå boksene mens de nye skal være mer hvite. Om dette fungerer vil gjennstå å se. Husk å ikke bruke skjøteledning m/forgrening osv på homepluggene, det kan ødelegge for hastigheten.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har til nå hatt Canal Digital kabel-TV med digital dekoder, og stort sett vært fornøyd, helt til digitalboksen tok kvelden. Hvordan er kvaliteten i forhold til digital satelitt/kabel-TV? Er det ofte "frys" i bildet?
    Jeg har kun erfaring med BKK sitt digitaltv, noe som var en tragedie i seg selv. Jeg snakker selvsagt ikke om det nye Altibox som de er begynt å kjøre. Bildekvaliteten er meget bra så lenge det fungerer uten haking og frysing. Det er stor forskjell på scart og HDMI-kabel og da er seff den siste det beste. Håper som sagt tidligere frysingene skyldes Homepluggene. Testet et par ganger å koble direkte kabel til dekoderen og da frøs ikke bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Dette må vel være TV2 sin feil og ikke NextGenTel, send de en mail/ring.
    Dette er riktig siden TV2 Sport som er kjøpt på nett for nettbruk ikke kan brukes på TV og motsatt. Forstå den den som kan...men det har muligens noe med ulike rettigheter mellom TV og nett. Det jeg derimot fikk ordnet etter å ha mailet med tv2 (ikke mulig å ringe de desverre) var å overføre mitt nettabonement til nextv. Da kan jeg også logge meg på andre dekodere med f.eks altibox og se fotball med mitt abonement dersom jeg ikke er hjemme.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for alle svar. Jeg skal si ifra om mine erfaringer når jeg får NextTV selv. Jeg har ikke vanlig hustelefon. Får håpe jeg får den nye typen Homeplug. Si gjerne ifra om kvaliteten på de nye Homepluggene når du får de.

Newcomer Orbitize sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har litt blandede følelser om NextTV.

Kvaliteten er ganske så bra når det funker som det skal, men det har desverre ikke vært for ofte for min del. Det første jeg synes er merkelig, er hvor gruelig lang tid den tar for å starte (2+ min ?), er dette vanlig, eller noe jeg kan ha gjort galt? Dette kan jeg egentlig leve med, også det at det tar ganske lang tid å bytte kanal. Det som er helt uakseptabelt for meg, er når det begynner å hakke/fryse og linjen faller ut. Dette har skjedd veldig mye siden jeg fikk nextTV på onsdag, og jeg tror jeg må bare avslutte abonnementet på grunn av dette. Innimellom er det bare litt hakking, artifacts og kjempehøye hvit-støy lyder, og andre gangen restarter modemet seg selv, og jeg må vente i flere minutt før jeg kan se videre igjen (mistet nettop TO mål i beach-soccer bronse-finale!!). Er det noen andre som har noen lignende erfaringer med dette, evt løsninger?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •