RiksTV på PC med CAM og krypterte kanaler - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 89 av 89
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Til dere som har prøvd opptak med RiksTV;

Hvordan fungerer dette med opptak i faktisk bruk? Det virker på meg litt upraktisk må måtte tenke på hvilken kanal man kan se på dersom man samtidig skal gjøre et opptak (samme eller ulik transponder). Løsning vil da være enda et Digital Everywhere FloppyDTV kort + CAM + RiksTV kort med abonnement. Hvordan fungerer dette i så fall. Må man velge hvilket kort man skal ta opp med og hvilket man skal se på TV fra, eller er dette noe programvaren tar seg av i bakgrunnen?

Et siste spørsmål også. Hvordan fungerer "timeshift" synes dere? Leser at noen av dere opplever hakking i bildet eller problemer med lyden? Dette med RiksTV i en HTPC er vel kun en god løsning dersom det fungerer like bra som en ekstern PVR...

Håper å høre noen tilbakemelding fra praktisk bruk med slike løsninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.. her hos meg fungerer det utmerket. Kjører mediaportal med tv guide da. Og jeg har jo også dvb-s kort i maskinen, men om du bare har et dvb-t kort i maskinen og du tar opp på en kanal i mediaportal og du bytter til en annen (funker sånn i dvbviewer og firedtv viewer også) kanal så enten går det eller så får du beskjed om at kanalen er kodet .. Da er den på en annen transponder.

Ellers går både timeshift og opptak som en drøm her hos meg, kjører med bakkenettet som preffered kort da det ikke trenger å settes inn i rikstv dekoderen innimellom for oppdatering av koder virker det som.

Om du har flere kort så blir alt ordnet av programvaren, du trenger egentlig ikek tenke så mye.. og det fungerer bare så uendelig mye bedre enn en pvr med tanke på at man har tilgang til musikk bilder filmer og tvserier og det hele i tilegg til bedre tv guide.

Beklager at jeg skriver rotete er helt i ørska for tiden og det er sent

Men oppsumert her fungerer det glimrende

ellers kan du lese litt om systemet mitt her

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dingomorales
    hei.. her hos meg fungerer det utmerket. Kjører mediaportal med tv guide da. Og jeg har jo også dvb-s kort i maskinen, men om du bare har et dvb-t kort i maskinen og du tar opp på en kanal i mediaportal og du bytter til en annen (funker sånn i dvbviewer og firedtv viewer også) kanal så enten går det eller så får du beskjed om at kanalen er kodet .. Da er den på en annen transponder.

Ellers går både timeshift og opptak som en drøm her hos meg, kjører med bakkenettet som preffered kort da det ikke trenger å settes inn i rikstv dekoderen innimellom for oppdatering av koder virker det som.

Om du har flere kort så blir alt ordnet av programvaren, du trenger egentlig ikek tenke så mye.. og det fungerer bare så uendelig mye bedre enn en pvr med tanke på at man har tilgang til musikk bilder filmer og tvserier og det hele i tilegg til bedre tv guide.

Beklager at jeg skriver rotete er helt i ørska for tiden og det er sent

Men oppsumert her fungerer det glimrende

ellers kan du lese litt om systemet mitt her
    kunne du posta HW og SW specs?
    ble litt nyskjerrig på oppsettet ditt

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen alternativer til FFDshow som lyd-codec? Bruker Mediaportal, og denne bruker vel Monogram eller noe i den duren for de fleste kanalene, men NGC er vel litt spesiell. Bruker i dag FFDShow, men ønsker å bruke en ren lyd-codec som jeg kan installere med SAF-pakken.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører med FloppyDTV + RiksTV + MediaPortal. De ukrypterte kanalene fungerer helt fint med både bilde og lyd. Men de krypterte kanalene hakker (med grønnskjær) i både bilde og lyd konstant.
    Har CyberLink 8 og CoreAVC codecs installert.

Edit:
    Endret H.264 decoder fra CoreAVC til CyberLink så funket det flott :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hp lapop med innebygd digital mottaker

Jeg har kjøpt meg ny pc, og jeg kan se på nrk kanalene, med mefølgende antenne. Er det mulig for meg å bruke pcmcia porten og cam fra rikst tv?

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basebest
    Jeg har kjøpt meg ny pc, og jeg kan se på nrk kanalene, med mefølgende antenne. Er det mulig for meg å bruke pcmcia porten og cam fra rikst tv?
    Nei, du må ha en CI-slot.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en bærbar pc, og tar inn åpne kanaler med USB-antenne.

Kan jeg kjøpe Technicrypt cam og kort og sette i PC-card slotten og se de stengte kanalene uten noe mer dilldall da?
    Kan jeg eventuelt bruke samme kort som jeg har i min Grundig mottaker, eller er denne låst mot mottakeren?

EDIT: las posten ovenfor nå, hva er CI-port?

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e_hamre
    Har en bærbar pc, og tar inn åpne kanaler med USB-antenne.

Kan jeg kjøpe Technicrypt cam og kort og sette i PC-card slotten og se de stengte kanalene uten noe mer dilldall da?
    Kan jeg eventuelt bruke samme kort som jeg har i min Grundig mottaker, eller er denne låst mot mottakeren?

EDIT: las posten ovenfor nå, hva er CI-port?
    Hvis du har en Hauppauge USB tuner kan du kjøpe en Hauppauge Ci (Cam-leser) Komplett.no - Hauppauge! Smart CI USB . Du må da hente driverne til denne på nettet.

Du kan da kjøpe en Technicrypt cam og be RiksTV parre den Cam`en og det kortet du har i Grundig mottakeren nå.

PS. Du må kjøre Win7 hvis du vil kjøre det i MediaCenter.

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •