RiksTV på PC med CAM og krypterte kanaler - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 89
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dingomorales
    vmc spiller vel ikke hd :s

prøv mediaportal
    Du VIL bli overrasket.. I utgangspunktet så støtter IKKE VMC dette, men gutta hos ArcSoft har kodet støtten for Blu Ray/HD DVD inn i VMC, og det fungerer som en drøm :-)

Vel, jeg står nå mellom to leire tror jeg? Jeg kan IKKE få begge deler på ett å samme mediacenter? Tenker da på både TV OG Blu Ray støtte. Vel vel, noen ting er vel bare for gode til å være sanne, selv i en dataverden. Skal ikke spore denne tråde av :-)

Takk for tipset om Mediaportal anyways, og takk for en flott guide ang. RiksTV

AMDfur

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

windows7

Er det noen som har prøvd windows media center i windows 7 beta? Prøvde nettop windows 7 beta i vmware og den inneholder mediacenter, da er vel spørsmålet om de har lagt inn hd støtte i denne..?

Hvis ingen andre her vet om dette er testa før vurderer jeg å installere windows7 beta på mediapcn for å teste med firedtv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zulo
    Er det noen som har prøvd windows media center i windows 7 beta? Prøvde nettop windows 7 beta i vmware og den inneholder mediacenter, da er vel spørsmålet om de har lagt inn hd støtte i denne..?

Hvis ingen andre her vet om dette er testa før vurderer jeg å installere windows7 beta på mediapcn for å teste med firedtv.
    Jeg har testet Windows media center i Windows 7 pre beta.

Denne funker 100% perfekt sammen med Rikst TV og Fire DTV ! Fant alle drivere, gikk i media center og søkte etter kanaler, alt oppe å gikk på 10 minutter! Ingen justering eller triksing!

Men så er jo dette en pre beta versjon av windows og krasjer ca 1 gang pr time med blåskjerm og minne dump.
    Jeg håper virkelig vi kan få en løsning på å få oppdatert Vista media center eller lignende.

Dette skulle vel ikke være så vanskelig siden det funker feilfritt i windows 7 ?

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Praktiske opplysninger

Vedr. decoder Fire/Floppy DTV - MainConsept H.264 decoderen ligger i setup på CD`en som følger kortet.
    Installer driveren fra CD, restart, hent så nyeste Beta fra DigEv, kjør ny setup. Da har du en fullt fungerende H.264 decoder for FireDTV Viewer/DVB Viewer.

Vedr. RiksTV i MediaCenter. Den driveroppdateringen som trengs fra DigEv. kommer utpå nyåret. (har kjørt en 5.3 beta men får bluescreen pga. driverfeil, heldigvis har jeg clean install liggende på homeserver`n, så restore var gjort på 22 minutter, beta`n var nemlig "umulig" å fjerne)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

har installert floppydtv og mediaportal
    får inn kanalene i mediaportal men kun lyd og ikke noe bilde.

gikk for k-lite codec pack, var dette en dum idé? den bruke å fungere på alt, og firedtv sw gir meg ok på alle codec..

takk

Newcomer ronilse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aeshj
    hei

har installert floppydtv og mediaportal
    får inn kanalene i mediaportal men kun lyd og ikke noe bilde.

gikk for k-lite codec pack, var dette en dum idé? den bruke å fungere på alt, og firedtv sw gir meg ok på alle codec..

takk
    Hei,
    Kommer litt an på hvor det stopper hen, for lyd på bakkenettet bruker MediaPortal monogram aac decoder som ligger med i MP pakken, det er derimot ikke med noe H.264 decoder i pakken så her må du finne en annen, jeg bruker Cyberlink PDVD 8, noe som fungerer utmerket(andre har sikkert andre tips )

Roy

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ronilse
    Hei,
    Kommer litt an på hvor det stopper hen, for lyd på bakkenettet bruker MediaPortal monogram aac decoder som ligger med i MP pakken, det er derimot ikke med noe H.264 decoder i pakken så her må du finne en annen, jeg bruker Cyberlink PDVD 8, noe som fungerer utmerket(andre har sikkert andre tips )

Roy
    i configen til MP står det at ffdshow er decoder for H.264. (det er og det eneste valget)
    kan det være noen instillinger som må fikses?

Newcomer ronilse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    aeshj, tror ikke ffdshow takler den datastrømmen til H.264 fra filtret MP bruker(TSReader), tok en test med diverse(ffdshow, coreavc, mpc og pdvd 8) filter her nå og kun PDVD fungerte ordentlig, om dette skyldes filter forandringer i MP eller andre ting vet jeg ikke.

Roy

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

To tunere

Dersom en vil ha to tunere; må en da skaffe seg to FloppyDTV kort? Trenger man da en CAM til hver med hvert sitt kort fra RiksTV også?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. ja da trenger du du kort og to cam og to programkort, men heldigvis så sender rikstv end el kanaler på samme transponder så om du tar opp på fem så kan du se på tvnorge.. ser du på tv2 zebra så kan du ta opp på tv2. En del slike comboer som funker. Har sel 1x dvb-t og 2x dvb-s så får som regel sett og tatt opp det jeg vil så er ikke helt sikker på hvilke kanaler du kan se på / ta opp på samtidig.. men noe er det

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. ja da trenger du du kort og to cam og to programkort, men heldigvis så sender rikstv end el kanaler på samme transponder så om du tar opp på fem så kan du se på tvnorge.. ser du på tv2 zebra så kan du ta opp på tv2. En del slike comboer som funker. Har sel 1x dvb-t og 2x dvb-s så får som regel sett og tatt opp det jeg vil så er ikke helt sikker på hvilke kanaler du kan se på / ta opp på samtidig.. men noe er det
    Takk for info. Jeg tenker på å bygge en ny HTPC. Det som er planen er å gjøre slik jeg gjør det med analog kabel i dag. I praksis tar jeg opp alt jeg ser på TV og ser det etterpå. I dag greier VMC å ta opp 2 program mens jeg ser et tidligere opptak samtidig.

NRK og TV2 kan jeg vel få kort for uten abonnement så kan jeg heller ha et abonnement på de andre kanalene ved siden av. Vil det gå tror du? Noen problemer med EPG og å styre opptak via rett CAM kanskje?

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så der er ikke mulig å ha en slik duel tuner? Altså 1 kort som har 2 tunere i seg og så bruke bare 1 abn kort? Jeg hadde det når jeg hadde analog kabel tv.

Det er vel slik det er når man har PVR? 1 kort og man kan ta opp 1 kanal og se en annen og da har man bare 1 abn kort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir ikke akkurat dual tuner - men i hvertfall med foppy dtv, vil tro alle kort siden det er måten kanalene er satt opp på, så kan du se og ta opp på samme kanaler på samme transponder. problemet er jo når du skal se tv2 og ta opp på tv3 så blir det stopp f.eks.

Parabol derimot er det enklere. Canal digital har i hvertfall slik fin alle rom løsning som gir billigere kort 2, 3 osv, men fremdeles en investering i x antall tv kort og cammer.. for ikke å snakke om oppdateringene av kortene som canal digital driver med

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir ikke akkurat dual tuner - men i hvertfall med foppy

dtv, vil tro alle kort siden det er måten kanalene er satt opp på, så kan du se og ta opp på samme kanaler på samme transponder. problemet er jo når du skal se tv2 og ta opp på tv3 så blir det stopp f.eks.

Parabol derimot er det enklere. Canal digital har i hvertfall slik fin alle rom løsning som gir billigere kort 2, 3 osv, men fremdeles en investering i x antall tv kort og cammer.. for ikke å snakke om oppdateringene av kortene som canal digital driver med
    OK, men jeg syns det er litt merkelig at man ikke kan ha et kort med 2 tunere og ett program kort.
    Dette er jo mulig om man har en PVR, og det finnes jo kort med Dual Tunere?

Man får vel også noe rabatt hos RiksTV på kort 2 og oppover tror e..

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    OK, men jeg syns det er litt merkelig at man ikke kan ha et kort med 2 tunere og ett program kort.
    Dette er jo mulig om man har en PVR, og det finnes jo kort med Dual Tunere?

Man får vel også noe rabatt hos RiksTV på kort 2 og oppover tror e..
    Dette har to DVB-T tunere: Komplett.no - Hauppauge! WinTV-NOVA-T-500-HD,

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jpterj
    Ja men må jeg ha 2 program kort for å utnytte det? Eller holder det med 1 cam og 1 kort?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men må jeg ha 2 program kort for å utnytte det? Eller holder det med 1 cam og 1 kort?
    Ser ut til at du trenger 2 programkort og 2 CAMer dessverre:
    Media Center Plug-in for WinTV CI (including new WHQL Drivers) - Page 9 - Hauppauge UK Forum

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jpterj
    Det var dumt :/
    Litt rart dette ikke lar seg gjøre når du, slik jeg har forstått det, med PVR kan se på en kanal og ta opp en annen med bare 1 kort.

Burde da også være mulig i en HTPC

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var dumt :/
    Litt rart dette ikke lar seg gjøre når du, slik jeg har forstått det, med PVR kan se på en kanal og ta opp en annen med bare 1 kort.

Burde da også være mulig i en HTPC
    Det er mulig!
    Det er en del informasjon i denne tråden: http://avforum.no/forum/generell-htp...gger-htpc.html

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Installerte win7 på nytt igjen i går (beta 1,hadde pre-beta før), dette fungerte med beta driveren til floppydtv og tvpack2008 men fikk ikke bilde, måtte installere powerdvd 8 for å få bilde.

Alt funker vel fint nå bortsett fra at bildet blir litt halvgrønt innimellom akkurat da jeg skifter kanal, er dette normalt? Ser ut som pcn jobber som en galning på harddisken de første sekundene etter at jeg skifter kanal, skal det være slik?

Den skriver også ganske hardt ellers også, men akkurat ved kanalskifte høres det ut som harddisken blir sprengt..

edit: bare for å ha registrert det som 1 erfaring: avinstallerte beta driveren og installerte den vanlige driveren og brukte valget "mce", da fungerte det bedre.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •