RiksTV på PC med CAM og krypterte kanaler - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 89
    Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det ikke mulig og få rikstv og Windows Media Center i Vista?

Jeg ser at komplett har dette kortet Komplett.no - Hauppauge! WinTV-NOVA-T-500-HD, Dual-DVB-T, PCI, EPG, Radio, HD-ready

Dette skal støtte både det digitale bakkenettet, rikstv og Windows Media Center.

Finnes det ingen kortleser e kan bruke sammen med denne og Rikstv. Under tilbehør ligger denne kortleseren Komplett.no - Hauppauge! Smart CI USB

Jeg har kort fra rikstv som jeg bruker til tven i dag.

Vist e skaffe meg en RiksTV Cam Technicrypt CXV (Expert) og får kortet parret med denne. Vil det ikke da fungere? Passer denne Camen i denne kortleseren, eventuelt finnes det andre kortlesere e kan bruke til dette kortet?

Jeg vet at det finnes gode alternativ til Windows Media Center men jeg liker veldig godt systemet jeg har brukt til nå og ønsker å fortsette å bruke dette.

Samtid ønsker jeg å kunne ta opp 2 kanaler samtidig, for det kan jeg med det kortet jeg har i dag, og det går vel ann med dette kortet.

Evt finnes det andre løsninger som fungerer med kodede kanaler til RiksTv og Windows Media Center

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HUm!

Hei..

Jeg har kjøpt FloppyDTV T/CI - instalerte den i pc'en og fikk instalert drivene for vista64bit og alt, instalerte DVb "progamsaken og søker på kanaler osv, men får ikke bilde eller lyd, har instalert ffdshow-rev2019_20080622(codec pakke også) men forsatt det samme. Noen Tips ?

hilsen stian

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får opp alle kanaler osv, men får ikke bilde eller lyd..

men er det noen som veit om det sitter en slik "CAM" Rikstv Cam på insiden av Grundig DT 8720 boksen? slik at man kan ta denne ut å bruke i PC?

Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det sitter ikke en løs cam som du kan ta ut i grundigboksen.
    Prøv å få bilde på NRK først, de sender ukryptert og da trenger du ingen CAM.
    Du mangler mest sannsynlig rett codec. Du trenger en H.264 codec, eks CoreAVC, for å få bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har inne dem codecene, har inne Power DVD 8 og setter på dem og CoreAVC.

men ingen bilde. får opp kanalene i Dvb og text tv funker. men ikke bilde

jeg har en "gammel" cam liggende. en Viaccess Dvb. kan man programere denne til at den skal funke, eller må man kjøpe en slik cam som passer i "sony tv'ene" ? til 990 Kr på rikstv.no?

Stian, Takk for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirturbo
    har inne dem codecene, har inne Power DVD 8 og setter på dem og CoreAVC.

men ingen bilde. får opp kanalene i Dvb og text tv funker. men ikke bilde

jeg har en "gammel" cam liggende. en Viaccess Dvb. kan man programere denne til at den skal funke, eller må man kjøpe en slik cam som passer i "sony tv'ene" ? til 990 Kr på rikstv.no?

Stian, Takk for svar.
    Du trenger en "TechniCrypt CXV" cam, det er den eneste camen som fungerer med RiksTv pga pairing.
    Men først burde du prøve å få bilde på NRK-kanalene, da trenger du ikke CAM. Prøv også å legge inn rett lydkodek om du ikke allerede har gjort det, Monogram AAC Decoder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok takk.

Her kommer det noen bilder. jeg blir ikke klokere...
    Her ser jeg jo at det er NRK.

Her er kanal listen

Text Tv har jeg å det funker

Her er Codec listen.

synes jeg har alt. ser dere noen Feil?

Og Her er den Tool saken til FireDTV
    -------------------------------------------------------------------------------
    Digital Everywhere Support Report: (1. 0. 8. 0)
    Generated on (Y/M/d): 2008.07.15

FireDTV / FloppyDTV devices:
    devices found: 1

Status for device 1
    Model : FloppyDTV T/CI
    GUID : 0x0012870025001A43
    HW Ver.: 01.25.01
    FW Ver.: 1.2.1 Build 33720
    Driver : 4.8.1

Frontend Status:
    Frequency.: 490032 kHz, Sig.Str.: 98%, BER: 0
    Locked : YES

No CAM Module inserted

Windows System Information:
    OS Path: C:\Windows

OS Version:
    Microsoft Windows Vista, Service Pack 1 (Build: 6001)

OHCI Controller:
    Manufacturer: Texas Instruments
    Description: Texas Instruments OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller

MCE Plugin:
    No Plugin Version found!
    Service started!

FireDTV Transponder List:
    No Transponder Lists found!

FireDTV Tools:
    No running FireDTV tools found

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som har noe svar på dette?

Trenger sårt hjelp :P

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at din FloppyDTV T/CI har firmware 1.2.1 33720. Mener den er relativ gammel. Har ikke T/CI, men C/CI for kabel-tv selv. Og ut fra erfaringer der kan firmware ha utrolig mye å si for stabilitet og mye annet.

Gå til digital everywhere - digital TV cards for PC, Laptop and HTPC sidene, Download, Firmware Update. Der vil du se at siste firmware for din modell er 1.4.0 B51440. Selv om det står 'no changes from previous' på den, så har det vært oppdateringer imellom der hvor det har vært endringer.

Lykke til. Er verdt et forsøk i alle fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, men det hjalp desverre ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

Mener at jeg også ikke fikk bilde ved å bruke firdtv, prøvde så DVB-Viewer programmet (versjon 3.9.2?)og codecer som jeg har beskrevet i ett tidligere innelgg. Har siden da hatt bilde og lyd.

Har du prøvd DVB-Viewer?

Kickin

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da funket det, Tusen takk for hjelpen :=)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei... noen andre som har problemer med at NRK "lagger" stopper opp?

noen som har noen ide mot dette?

Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DestRikstv
    Har ein Acer iDea 511 med 2 DVB-T tunere.
    Får i dag inn gratis kanalene til RiksTv med lyd og bilde i DvbViewer.

Noen som har fått in dei kodede kanalene med andre DVB-T kort enn FloppyDTV / FireDTV?

Er det noen som har testet Terratec Cinergy CI USB eller Hauppauge Smart CI USB med Technicrypt CXV Cam + Parret rikstv kort?

Fungerer CI fra Terratec eller Haugepage med DVB-T kort fra andre produsenter?

Hallo

Har fått Terratec Cynergi 2400I DT med Terratec USB CI (BDA) til å fungere, kan se alle kanalene til Rikstv på denne løsningen. Problemet er at det bare er Terratec Cineman som kan vise meg kanalene, så fort jeg sjekker med Mediaportal så kan jeg ikke se kodede kanaler.

Har snoket litt på nettet og tror problemet kan være at "mediaportal" ikke har støtte for Cynergi CI USB kortet. (kan ikke finne cam og kort for dekoding)

Jeg fant også ut at Rikst tv er særdeles følsom på singnaler. Først fosøkte jeg med en liten antenne, men fant bare TV3, Disney og Viasatt4. Etter at jeg hadde søkt på alle frekvenser med step på bare 10 så var resultatet det samme. Når jeg så monterte min aktive antenne (300 kr. biltema) så kom alle kananlene som perler på en snor.

PS ! Har også et Terratec C PCI kort med CI i en annen boks, og her har jeg kanal digital kabel. Dette oppsettet har fungert fra dag en, uten problemer.

PÅ alle mine maskiner er Vista forkastet (etter 2 år med testing) XP og mediaportal er en bedre løsning. Dette har mest å gjøre med at Windows spiller på lag med WarnerBrother og Disney. Ego så støtter ikke Windows Mpeg4 DVB-C kort. Dette kommer i Windows 7, det er dog mulig å finne en patch for vista som heter "vista tvpack 2008" men den hjalp ikke meg mye...

Sorry for et rotete svar som tar for seg mer en det du lurte på, men jeg er relativt ny på dette forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan er det med krypteringen til rikstv?

kan et rikstv kort brukes overalt i norge?

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olje Brumm
    Hallo
    Har fått TerratEgo så støtter ikke Windows Mpeg4 DVB-C kort. Dette kommer i Windows 7, det er dog mulig å finne en patch for vista som heter "vista tvpack 2008" men den hjalp ikke meg mye...
    Det er fordi du trenger et hack til hacket.... (Hurra for Micro$oft!)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo Aeshj

Du skal kunne bruke Rikstv kortet ditt overalt i Norge. Du må bare velge hvilken sender du vil søke mot. I oslo/akershus så er det feks "tryvann" som er senderen, men du kan også velge andre. Disse ligger forhåndsdeffinerte i Terratec Cinema.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå også fått til rikstv med floppydtv, jeg kjøpte camen og rikst abonnementet samtidig på bestbuy. Ferdig pairet når jeg fikk det i posten

Sliter dog med lagging da når jeg ser på tv og lyden forsvinner når jeg skifter kanal, også fikk jeg ikke bilde først men måtte inn på setup og velge codecen fra powerdvd. Jeg måtte også gå i setup og aktivt velge at det sto i cam.

Virket som pcn min slet med å vise videoen, hva slags system bruker dere? Har en core2duo 1.8ghz jeg, men frykter at kansje firewire kortet jeg satt i er gammelt og dårlig, tror dere det kan ha no å si? Når det er sagt så har jeg kun testa 1 gang uten å reinstallere xp, tror jeg kommer til å ta alt fra starten med ny xp install snart.

Lurer også på hvordan man velger hvilken sender man tar kanalene fra, jeg får inn bare 9 kanaler og nrk står ikke på lista..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen,

Fulgte denne flotte guiden her, og er nesten i mål..

Først, ALT er installert (Vista 32 WMC, TV Pack, Codec'er i fleng)

Deretter, kjøpte meg ett kort fra FloppyDTV , (DVB-T), parret en Technicrypt CAM med ett RiksTV kort.

Fikk så lyst, og søkte opp med denne DVB vieweren som fulgte med tv-kortet, men som mange skriver her, får man ikke bilde opp, bare att man har alle kanalene, både gratis, radioene og kjøpekanalene.

Så, tok jeg å kjøpte så DVBViever 3.9.4, og her fikk jeg flotte bilder! DVS, når jeg valgte H.264 codec'en til Arcsoft Total Media Theatre (som følger med Asus Xonar kortet mitt).

Likevel, noen som har fått dette til i selve Media Center delen til Vista? Er ikke like spenstig å bruke DVBViever til dette, da den er noe treg og ikke ser like pen ut som f.eks WMC.

Leser forrige innlegg her, før min, at jeg opplevde akkurat det samme som deg, men tror det bedret seg når jeg endret H.264 codec'en fra ffdshow til Arcsoft sin. Kan være du må velge en annen, alt etter hva du har installert.
    Har selv en 2.1GHz X2 AMD + Onboard 780G chipsettet (HD3300)

Jeg får noe 'lag' når jeg driver med opptak og timeshift, dette er irreterende. Noen forslag her, eller er det codec problemer her også?

Takk på forhånd, håper noen vet HVORDAN jeg kan få TVbildet inn i media center delen, og ikke som ett tredje parts vindu.

AMDfur

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0