Spørsmål om Get kabel-tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål om Get kabel-tv

Håper det er noen her inne som kan hjelpe meg.

Jeg har fått Get digital dekoder via en kollektiv ordning som sameiet har inngått.Det hele er innlagt i husleien.Tingen er at den leiligheten kommer til å stå tom en god stund.Lurer derfor på om jeg kan bruke boksen der jeg bor nå.Det er Get kabel tv der,men ikke inngått noen avtale.Må jeg betale noe ekstra,og hva skjer med tanke på tv-lisensen?

Tar gjerne imot tips!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    beste tipset er vel å ringe kundeservicen til Get.
    lykke til i køen med alle de "gærne" hd pvr kundene ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal så vidt jeg vet være mulig å ta med seg boks og benytte den der du er. I hvert fall dersom signalene inn til boligen er aktive, altså ikke frakoblet av Get pga. manglende avtale.

Dersom du pr. i dag får inn den analoge grunnpakken til Get i den nye boligen, bør altså boksen din fungere.

Det kan selvsagt tenkes at det er gjort noen tekniske hindringer og begrensninger i bokser som er beregnet for fellesavtaler i boligsameie, men jeg kan i hvert fall ikke se hva som skulle være til hinder for å bruke ordinære individuelle bokser hvor det måtte passe, forutsatt at Get leverer signalene i området du befinner deg.

Riks-TV er for øvrig lagt opp slik at man skal kunne ta med seg boksen hvor som helst, f.eks. på hytta. Men det digitale bakkenettet lider jo ikke under de samme geografiske avgrensningene som kabelselskapene gjør, så det er mulig boksenes virkeområdet er avgrenset på en annen måte.

Fint om du kan gi tilbakemelding på om det fungerer etter å evt. ha testet det. Interessant å vite.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har signal i veggen vil boksen virke.

Newcomer skogskatt sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

get boks

Den boksen du har fått,er ikke din,den tilhører leiligheten,'dvs.borettelaget,så den må følge leiligheten,
    ergo å du ha ny boks fra get,når du flytter.
    det har jeg fått vite via mitt borettslag

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg testet boksen i den andre leiligheten,og den fungerer.Dette til tross for det faktum at 2 installatører fra Get sa den aldri i verden ville fungere.De mente boksen var låst til den spesifike leiligheten.Dersom jeg ønsket å bruke den et annet sted,måtte jeg melde fra til Get,og betale for det i tillegg.Ettersom sameie hadde inngått en avtale.For noen løgnere!

Nå vet jeg selvfølgelig ikke om dette vil vare,eller om de vil låse boksen,men foreløpig så fungerer den.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å slappe av, boksen vil fortsette å virke og de har ingen mulighet til å spore opp hvilken adresse den benyttes fra.

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skogskatt
    Den boksen du har fått,er ikke din,den tilhører leiligheten,'dvs.borettelaget,så den må følge leiligheten,
    ergo å du ha ny boks fra get,når du flytter.
    det har jeg fått vite via mitt borettslag
    Dette kan jo bli morsomt etter hvert som enkelte beboere oppgraderer til pvr eller hd-pvr bokser.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •