canal digital hd dekoder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

canal digital hd dekoder

Hei på dere der ute har kjøpt meg lcd philips 52 tommer,for en tid tilbake.Men etter og ha koblet denne tv til canal digital sin nye hd dekoder,via kabelnettet har det vært endel irritasjonsproblem.Dette gjelder ved tilkobling via hdmi.Kan nevne at det dreier seg om billedstøy som frysninger i små sekunder av gangen,har kontaktet canal digital,men de har ikke klart og finne ut av dette.Dette er ikke problem via scartinng.Andre her ute som har vært borti dette?? Vil tippe det.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr samsung
    Hei på dere der ute har kjøpt meg lcd philips 52 tommer,for en tid tilbake.Men etter og ha koblet denne tv til canal digital sin nye hd dekoder,via kabelnettet har det vært endel irritasjonsproblem.Dette gjelder ved tilkobling via hdmi.Kan nevne at det dreier seg om billedstøy som frysninger i små sekunder av gangen,har kontaktet canal digital,men de har ikke klart og finne ut av dette.Dette er ikke problem via scartinng.Andre her ute som har vært borti dette?? Vil tippe det.
    Jeg hadde et liknende problem. Jeg skulle være så "snill" med dekoderen og kople til en "skikkelig" antennekabel som jeg hadde erfaring med at var mye bedre på det analoge nettet. Det viste seg at den ikke var like god som den kabelen som fulgte med dekoderen. Har prøvd med forskjellige lengder og enkelte av kablene mine nekter faktisk plent å videreformidle enkelte frekvenser. Prøv den medfølgende antennekabelen om du ikke allerede gjør det.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Jeg hadde et liknende problem. Jeg skulle være så "snill" med dekoderen og kople til en "skikkelig" antennekabel som jeg hadde erfaring med at var mye bedre på det analoge nettet. Det viste seg at den ikke var like god som den kabelen som fulgte med dekoderen. Har prøvd med forskjellige lengder og enkelte av kablene mine nekter faktisk plent å videreformidle enkelte frekvenser. Prøv den medfølgende antennekabelen om du ikke allerede gjør det.
    Takker for dette skal sjekke ut dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Antennekabel

Ble problemet løst for deg? Hjalp det med en annen antennekabel?

Jeg sliter veldig med denne dekoderen.

- Den henger seg av og til (1 gang i uka i snitt)
    - Etter en restart er det mange artifakter på alle kanaler. Disse forsvinner etter ca 1 dags bruk
    - ALLE HD kanalene hakker....

Har ikke sjekket om jeg får de samme problemene via scart.... ennå....

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD og Koreanske TV-er

Kan nevne at jeg har hvit strek oppe og nede på enkelte kanaler med bruk av HDMI kabel. Dette gjelder vist enkelte LG og Samsung TV-er. MAO. dette gjelder kun for disse koreanske TV-ene. CD sier de jober iherdig med oppdatering til den første HD tuneren (DVB-S) Men har til gode å se en oppdatering etter 1 års bruk. Dette er råttent Canal Digital. Skal få foreldra til å gå over på Viasat hvis de ikke gidder å sende oppdt. snart. Infocare.no kan vist komme og hente TV-en, det vet jeg at mor mi ikke er interessert, så dette var bare svært dumt.

Til Canal Digital: SKJERP DERE!!

Skamme dere, selger en tuner for 3000,- da det sikkert koster 400,- å lage'n ...:sad:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alt nå bra?? ;=)

:lol: Ganske utrolig men sant,fikk for en stund siden tilsendt ny hd dekoder fra canal digital,etter at mine klager ble hørt.Jeg har ikke sett problemene nå "frysninger i bildet" etter at jeg har koblet opp med antennekabelen som fulgte med dekoderen! Denne skal visst være ekstra skjermet!!Jeg har ellers satt dekoderen for seg selv ikke plassert oppå annet utstyr,og så langt så good!!:lol: :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk denne påpekningen når jeg snakket med CD
    Trådløs W-Lan rutere plassert for nær HD-dekoderen kan skape trøbbel for dekoderen... gjør at bilde på dekoder hakker og fryser.

Bredbåndsmodemet mitt fra CD sto typisk koplet på samme tv-kontakten som dekoderen (i stua) og W-Lan-ruter måtte jeg flytte 2 meter fra dekoderen, da sluttet hakkiga !

Fikk også beskjed om at stripene jeg opplevde i bilde godt kunne skyldes at jeg hadde flatskjermen koplet på jordet 230 volt-uttak og da MÅ jeg kjøpe galvanisk skille på Expert / Elkjøp, ref.: https://www.canaldigital.no/template...____16436.aspx

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -fikk boksen igår og koblet på med hdmi til tvn,og spdif til receivern, men har et irriterende problem: det kommer ikke noe lyd på subwoofern. Hvis jeg kobler til analog lyd funker det som det skal. -nærliggende å tro det er et receiverproblem, menalt ser ut som det skal i oppsettet på den :/ hm

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Varme skaper trøbbel

Fant ut hva som var årsaken til mine problemer... se mitt innlegg i en annen tråd: http://www.avforum.no/forum/digitalt...r-seint-5.html

CD sender meg en ny HD dekoder. Kan se ut som enkelte enheter tåler varme dårligere enn andre.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering til Sageeeeeeeeeeeem JEss endelig i morra
    hvis dette ordner det vi har sliti med sier jeg bare Go GO CD

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Oppdatering til Sageeeeeeeeeeeem JEss endelig i morra
    hvis dette ordner det vi har sliti med sier jeg bare Go GO CD
    Oppdatering? Fra hvor har du dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ztratoz
    Fant ut hva som var årsaken til mine problemer... se mitt innlegg i en annen tråd: http://www.avforum.no/forum/digitalt...r-seint-5.html

CD sender meg en ny HD dekoder. Kan se ut som enkelte enheter tåler varme dårligere enn andre.
    FYI: Ny dekoder mottatt og alle problemer forsvant.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva skal ligge i Dekodern når man returnerer den, !!!
    jeg må bytte inn min oxo..
    har restartbug blitt borte etter dere byttet inn?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •