Digitalt bakkenett vs digital parabol

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Digitalt bakkenett vs digital parabol

Jeg lurer på om det er noen forskjel i bilde kvalitet mellom digitalt bakkenett og digital parabol?
    Jeg har selv en nokia mediamaster 9802S, og jeg opplever at bildet hos meg er bedre enn hos noen av mine venner som har Grundig mottaker ifra RiksTv. Er dette noe jeg bare inbilder meg eller er det tilfelle? Jeg vurderer å fjerne parabolen til fordel for digitalt bakkenett, men dersom bildekvaliteten er dårligere, så blir det ikke aktuelt å bytte.

G.H

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av G.H
    Jeg lurer på om det er noen forskjell i bildekvalitet mellom digitalt bakkenett og digital parabol?
    Jeg har selv en nokia mediamaster 9802S, og jeg opplever at bildet hos meg er bedre enn hos noen av mine venner som har Grundig mottaker ifra RiksTv. Er dette noe jeg bare innbiller meg eller er det tilfelle? Jeg vurderer å fjerne parabolen til fordel for digitalt bakkenett, men dersom bildekvaliteten er dårligere, så blir det ikke aktuelt å bytte.

G.H
    Jeg byttet fra CD parabol (Topfield 5000 mottaker) til Riks-TV og Grundig-mottager. Jeg opplever bildet på Grundig-boksen som bedre enn på parabol. Det kan dog være HDMI-tilkoblingen som gjør dette, kanskje en parabolmottaker med HDMI hadde gitt samme resultat.

Men dårligere tror jeg neppe bildet blir ihvertfall. Å sammenligne med andre er vanskelig da det er så mye annet som spiller inn. Kvalitet på TV og kalibrering av denne, tilkoblingstype osv.

Forøvrig synes jeg Grundig-boksen er overlegen alt av andre bokser til kabel og parabol som jeg har prøvd før. Den er meget rask til å bytte kanal, oversiktlig og rask EPG, meget lavt strømforbruk (~10W, mange parabolmottagere ligger rundt 50W) og den er meget stabil.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •