Hvilke kanal åpne DVB-C hos Get Og Canal Digital?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Knightfal sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke kanal åpne DVB-C hos Get Og Canal Digital?

Hei.

Noen som kan hjelpe meg med en liste over hvilke kanaler som ligger åpne hos Canal Digital og Get sitt digital kabelnett (DVB-C)?
    Jeg har ikke noe utstyr som jeg nå kan få sjekket dette så da trenger jeg deres hjelp.

Takker alle som kan hjelpe meg her.

Mvh

Kenneth
    Pinnacle Systems
    A Consumer Division of Avid

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet ikke jeg hva du skal bruke det til, men jeg regner med at åpne og ikkeåpne kanaler endres forløpende. Regner ikke med at Get skal ha Discovery Hd åpen lenge dessverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er en komplet liste vet jeg ikke. Men her er hvertfall noen jeg har merket er ukrypterte.

Canal digital:
    tv3
    bbcworld
    svt hd test sendinger

Get:
    nrk
    svt2
    tvnorge

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har Canal Digital kabel, og er tilslutta en sentral i Fredrikstad.

Hos meg er ft. flg. kanaler ukodet:

TV3, SVT1, BBC World, Lokaltv (TV Østfold/TV Norge), Viasat4, Visjon Norge og NRK Tegnspråk, i alt 7 kanaler.

Mvh
    Bjørn 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Get i Oslo

Jeg er tilkoblet Get sitt ikke oppgraderte analoge nett i Oslo og tar likevel inn følgende digitale kanaler via min Sony X3500:

TV Norge/TV Oslo
    NRK 1
    SVT 2
    Travel Channel
    TVBudstikka
    TV Norge/TV Romerike
    Discovery HD
    TVFollo
    Infokanal
    NRK Tegnspråk
    The Voice (test)

Noe sier meg at Get muligens har oppgradert sentralen men fremdeles vil melke kundene for penger ved å ta betalt for "oppgradering" av kablene fram til husene.

Og bare for å understreke det for de som ikke har prøvd det: HD ER GULL! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Jeg skulle til å skrive et innlegget nå at Nrk mfl var helt bort fra kanaloversikten her.
    For å finne Discovery HD forleden dag gjorde jeg et ett nytt søk og tok da et Fullt kanalsøk. Den fant da 105 kanaler, men flere kanaler var altså borte.

Tok nå et nytt søk, men da Hurtig. Da kom Nrk mfl tilbake igjen og fant totalt 153 kanaler!

Så Hurtig er bedre enn Fullt!

Newcomer Knightfal sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svarene så langt. Kom gjerne med flere opplysninger hvis andre har for andre kabel anlegg også

Thx

Kenneth
    Pinnacle Systems
    A Consumer Division og Avid

Newcomer erikhs sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Hmm. Jeg skulle til å skrive et innlegget nå at Nrk mfl var helt bort fra kanaloversikten her.
    For å finne Discovery HD forleden dag gjorde jeg et ett nytt søk og tok da et Fullt kanalsøk. Den fant da 105 kanaler, men flere kanaler var altså borte.

Tok nå et nytt søk, men da Hurtig. Da kom Nrk mfl tilbake igjen og fant totalt 153 kanaler!

Så Hurtig er bedre enn Fullt!

Mistet nettopp tilgangen til Discovery HD her på Vålerenga, så det ser ut til at de kanskje begynner å kryptere signalene nå for å forberede seg på åpningen i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva er åpnet digitalt nå i 2010 hos Get ?

Nå er denne tråden litt gammel.
    Jeg lurer på om noen vet hva som sendes ukodet digitalt i Fredrikstad i dag.

Vi er Get kunde med HD-dekoder, men skal kjøpe ny TV og lurer på hva vi får inn åpent digitalt.
    I følge Get er det kun NRK1 og TV-Norge som er åpen digitalt på min adresse. Det virker skuffende.

Er ikke selskapene pålagt å minst sende NRK sine kanaler ukodet digitalt, da også i HD? Man betaler jo NRK lisens (og masse til Get, som Getkunde).

En ekstra dekoder fra Get koster 500,- i etablering og 100 kr ekstra pr mnd. Det trenger vi ikke....

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plankeby
    Nå er denne tråden litt gammel.
    Jeg lurer på om noen vet hva som sendes ukodet digitalt i Fredrikstad i dag.

Vi er Get kunde med HD-dekoder, men skal kjøpe ny TV og lurer på hva vi får inn åpent digitalt.
    I følge Get er det kun NRK1 og TV-Norge som er åpen digitalt på min adresse. Det virker skuffende.

Er ikke selskapene pålagt å minst sende NRK sine kanaler ukodet digitalt, da også i HD? Man betaler jo NRK lisens (og masse til Get, som Getkunde).

En ekstra dekoder fra Get koster 500,- i etablering og 100 kr ekstra pr mnd. Det trenger vi ikke....
    På get sitt nett ligger NRK1HD, lokaltv/tvnorge og get info kanal åpen. jeg har også spurt get hvorfor ikke nrk2 og nrk3 er åpen uten å få noe svar, men mener at jeg har lest et sted at nrk vil nekte kabel selskaper i fremtiden å sende nrk analogt og da må de jo åpne dem digitalt. Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor hele den digitale grunnpakkken hos canal digital og get ikke ligger åpen.

morten

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er trist at du blir påtvunget dekoderboks og ekstra dekoderleie for å ta inn de mest grunnleggende kanaler fra Get. De sender selvsagt analogt, men hos en del Getkunder så er det analoge signalet uakseptabelt dårlig.

NRK kanalene bør de da sende åpent, her bør man kunne ha noen rettigheter. Kanskje en sak for forbrukerprogram på NRK? Man betaler som sagt både lisens og dyrt til Get.
    Åpne kanaler blir jo stadig mer aktuelt, da det nå selges TV med DVB-tunere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •