Nå i disse moderne digital-boks tider...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nå i disse moderne digital-boks tider...

...skulle det vel snart være mulig å kunne velge å slå av teksting på alle programmer? Og i tillegg velge størrelsen/plasseringen på teksten?

Jeg har nå en 52", og teksten tar altfor stor plass, og dessuten - dersom jeg kunne ha slått den helt av ville jeg ha gjort det.

Noen sier at teksten er 'brent inn' i programmene, men det kan jo ikke stemme, for det hender da av og til at de har problemer med teksten og den ikke dukker opp, og det kan være på relativt gamle serier også.

Flere som kunne ønsket seg dette? Alt er jo visstnok så teknologisk avansert ellers mener jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan vell slå av/på på canal digital sinne kannaler
    som digital HD osv samt tv1000 og andre "betalings" kannaler

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan skrus av på de fleste kanalene som sender det som eget signal. Men det er en del som allerede har det som nevnt "brent inn" i videostrømmen. Enten fordi videokilden har det slik, eller fordi det ikke er en triviell mulighet for å sende tekstingen seperat. Husker jeg har skrudd av på NRK, men det er mulig det var med den gamle dekoderen jeg fikk fra Get. Jeg tror at man velger å ikke la folk få velge hvor og hvordan teksten er i bilde i like stor grad fordi det vil generere mye mer ekstra arbeid for kundesupport. Eller rett og slett at det ikke er prioritert av utviklerne av boksene. Det er også forskjell på teksting som sendes som "video" mens annen som blir sendt som "tekst".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •