HDTV fra GET

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 135 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile HDTV fra GET

Siden vi ikke har en ren HDTV fra GET-tråd så starter jeg den. Her kan man stille spørsmål og diskutere lanseringen og produktet HDTV fra GET som etter sigende skal lanseres 6. mars 2008.

Mitt første spørsmål er om noen vet om GET kommer til å lansere en "vanlig" HDTV-boks uten PVR? Er ikke alle som kanskje trenger PVR hvis man f.eks. har en HDD-opptaker fra før. Ellers må jeg si at jeg gleder meg til å se hva GET kommer opp med!

Nedenfor følger en FAQ fra GET om HDTV:

Tekniske spesifikasjoner Get HD PVR

Mulighet for HD-kanaler
    250GB harddisk
    2 TV tunere (ta opp 2 programmer eller se 1 program og ta opp 1 annet)
    Innebygd modem (for fremtidige tjenester som Film på bestilling)
    Følgende oppløsninger støttes

576P
    576I
    720P
    1080I

Mange tilkoblingsmuligheter

HDMI
    Komponent
    Composit
    S/PDIF
    Audio

Tilbyr Get veggfeste til Get box HD PVR?
    Ja, du kan få kjøpt veggfeste til Get box HD PVR hos Get sine lokalkontor eller ved å ringe Kundesenteret på telefon 02123.
    Veggfestet koster 129,- og inneholder veggfeste, vinkelkobling for antennekabel samt monteringsveiledning.

Hvordan bør Get box HD PVR plasseres?
    Get box HD PVR bør plasseres med god lufting, den bør ikke stå i en tett stereobenk eller lignende. Det er viktig at det er god lufting både på sidene og bak dekoderen så den ikke blir for varm.

Hvordan kan jeg endre tiden på plakatvisning (plakat ved kanalbytte)?
    Du kan endre plakatvisningstiden ved å gå inn på Hovedmenyen og velge Innstillinger, Brukerinnstillinger og Påminnelser, her kan du sette tiden plakatvisningen skal vises ved hvert kanalbytte eller når du går ut av programguiden.

Hvordan kan jeg bytte språk på en enkeltkanal uten å endre innstillingene for alle kanaler?
    Hvis du ønsker å endre tale- eller undertekstspråk på en kanal du ser på, uten å endre standardinnstillingene, kan du trykke på ?-knappen på fjernkontrollen.
    Du vil da få opp alle tilgjengelige språk for denne kanalen og kan velge hvilket du vil bytte til. Når du bytter kanal går dekoderen tilbake til standardinnstillingene.

Hvordan kan jeg bla en side av gangen i programguiden?
    Når du blar i programguiden kan du bla en side av gangen ved å bruke Kanal opp/ned-knappen på fjernkontrollen. Vedå bruke piltastene kan du bla en og en kanal.

Hvor mange timer opptak kan jeg lagre på Get box HD PVR?
    Get box HD PVR har ca 70 timer opptakstid, dette baserer seg på en fordeling av HD-opptak og vanlig digital-TV-opptak. Hvis du tar opp mye HD-programmer vil opptakstiden bli noe mindre, hvis du tar opp mye vanlige Digital-TV-programmer vil opptakstiden bli lengre.

Hvordan kan jeg administrere mine serieopptak?
    DU kan administrere dine serieopptak ved å gå til Hovedmenyen og velge Mitt arkiv og Serier.
    Du kan registrere ubegrenset antall enkeltopptak og episoder, men du kan maksimalt registrere 25 forskjellige serier i serieopptak.
    (Det er derfor lurt å slette serier som ikke lenger sendes, for å frigjøre plass til nye serier for serieopptak).

Hvilken tilkoblingsmulighet på Get box HD PVR er best?
    For best overføring av bilde og lyd fra Get box HD PVR til din TV anbefaler Get HDMI-tilkobling.

Hvis du ikke har HDMI-tilkobling på din TV kan du bruke av de andre tilkoblingsmulighetene;
    1. HDMI
    2. Komponent (kun bilde, analog HD-kvalitet)
    3. SCART - RGB
    4. SCART - Composit
    5. Video - Composit (kun bilde)

Hvis du kobler med Komponent eller Composit må du koble lyd-signalene separat, Get anbefaler da at du bruker S/PDIF-tilkoblingen. Hvis du ikke har S/PDIF-tilkobling kan du bruke vanlig Audio-tilkobling.
    Se også brukerveiledningen for mer informasjon om de forskjellige tilkoblingsmulighetene.

Viktig informasjon ved tilkobling med komponent-kabel (førstegangs tilkobling)
    Første gang du starter opp Get box HD PVRså er Komponent-utgangen deaktivert. Hvis du skal bruke Kompoenent-tilkobling må du først koble til dekoderen med f.eks scart for å få bilde, deretter må du gå igjennom installasjonen og til slutt endre SCART-instillinger ved å sette TV-SCART til en annen verdi en RGB. Etter dette kan du koble til dekoderen med Komponent-kabelen og få riktig bilde.

Dette vil bli endret i en kommende produktforbedring våren 2008.

Viktig informasjon vedr. serieopptak på Get box HD PVR
    Hvis du har valgt serieopptak på en serie som sender den samme episoden i reprise den samme uken vil du oppleve at den er reprisen som bli tatt opp. For å sikre at det er første visning av episoden som blir tatt opp, kan du gjøre opptak av hver episode enkeltvis.

Dette vil bli endret i en kommende produktforbedring våren 2008.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GET har såvidt jeg har fått med meg planer om å også lansere en HD-boks uten PVR.

Da jeg snakket med en av de tekniske sjefene i GET på Electroworld 2007-messa i Lillestrøm så nevnte han at de bevisst satset på å lansere PVR-boksen først, da de antok at entusiastene som først kaster seg over HD-boksene vil være de som også er mest interessert i PVR-utgaven.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner også med at det kanskje kommer en PVR-fri løsning etterhvert. Men GET vil vel "melke" markedet først slik at entusiastene slår til på PVR-løsningen siden den kommer først.

Hvilke kanaler tror dere at GET vil lansere? Regner med at det lanseres en HD-pakke med x-antall HD-kanaler. Hvilke HD-kanaler finnes i dag? Vet at Canal Digital har noen HD-kanaler, i tillegg har man National Geographic HD. Viasat har vel også noen HD-kanaler (Film og Sport). Og hva vil denne HD-pakken koste tror dere?

La oss spekulere litt fram til 6. mars

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner jeg de rett så kreves det :
    Grunnpakke, famiiliepakke, kanal + abbn, sannsynligvis ett TV1000abbn, full sportspakke inkl en egen kanal med høydepunktene fra russisk bedriftsfotball og deretter kan en legge på HD pakken. Ekstra leieavgift for HD tuner er selvsagt.

Personlig har jeg en drøm om en HD pakke uten ekstra leie for HD tuneren (når HD tuneren erstatter den vanlige PVR tuneren), en HD pakke som ikke krever at en har ekstra abbn utenom. En HD pakke der en får kun tilgang til HD kanaler i tillegg til de SD pakkene en ønsker. Desverre tror jeg dette er som mange av drømmene mine, fullstendig uten rot i virkeligheten.

K

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... får håpe det ikke blir så galt..

Forhåpentligvis bare krav om en HDMI-dekoder (PVR eller PVR-fri) + en HD-kanalpakke. Hvilke kanaler kan det tenkes at de har tenkt å distribuere som HD-materiale?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Kjenner jeg de rett så kreves det :
    Grunnpakke, famiiliepakke, kanal + abbn, sannsynligvis ett TV1000abbn, full sportspakke inkl en egen kanal med høydepunktene fra russisk bedriftsfotball og deretter kan en legge på HD pakken.
    Haha - dagens!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er det jeg maa ta med meg for og faa bytet boksen? til den nye?

bare selve pvren og fjernkotnrollern eller mere_?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket nettopp med get og de sa att datoen som teknofil oppgir ikke stemmer, hd-pvr'en ville ifølge dem bli lansert i slutten av mars.

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg kan se fra PDF'ene så blir det 20 kr mere i mnd for oss som har PVR og bytter til HD PVR.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christine
    Så vidt jeg kan se fra PDF'ene så blir det 20 kr mere i mnd for oss som har PVR og bytter til HD PVR.
    For å kverulere vil jeg heller si at det koster kr 20 mere å bytte til Pvr med Hdmi. Hva det vil koste for Hd-kanalene er ukjent, for meg ihvertfall. Jeg tipper _svindyrt_!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vi ta stønninga over priser etter at de er annonsert? Regner med at de legger seg på samme nivået som de andre tilbyderne. Uansett, SKAL HA :-D

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christine
    Ja, det ser slikt ut. Men jeg trodde en ekstra pvr kostet 79kr og, men det gjør den altså ikke, det er 49 for tuneren + 79 hvis jeg skal ha PVR. Mao det er 128kr for en ekstra pvr tuner. Prislisten til GET er ikke akkurat klar på dette området, og jeg antar 20kr ekstra er ikke 20kr ekstra allikevel.

K

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det ser slikt ut. Men jeg trodde en ekstra pvr kostet 79kr og, men det gjør den altså ikke, det er 49 for tuneren + 79 hvis jeg skal ha PVR. Mao det er 128kr for en ekstra pvr tuner. Prislisten til GET er ikke akkurat klar på dette området, og jeg antar 20kr ekstra er ikke 20kr ekstra allikevel.

K
    Dette skjønte jeg ikke helt. Er det ikke slik at leie av Pvr Hdmi vil koste 99,- + Start (99/209) + andre pakker i mnd?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det ser slikt ut (forutsatt at du ikke skal ha HD tuneren ekstra) + en evnt HD pakke da.

Ser at Get har oppdatert prislisten sin. Ble litt mer forstålig nå i forhold til før.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det ser slikt ut (forutsatt at du ikke skal ha HD tuneren ekstra) + en evnt HD pakke da.

Ser at Get har oppdatert prislisten sin. Ble litt mer forstålig nå i forhold til før.
    Hvor har du funnet den oppdaterte prislisten med nye Pvr og Hd ?
    Jeg ser bare denne:
    http://www.get.no/web/produkt/digitalTV/priser

Regner jo med at man ikke skal betale både leie for en Hdtuner og Hdkanalpakke? Er jo bare å inkludere Hdtunerleie i leie av kanalene.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være du har rett, men i så fall blir jeg dypt sjokkert. At det koster ekstra for tuneren i tillegg til en evnt HD pakke tar jeg for gitt. Men jeg har tatt feil før, sist gang i 1984 gjorde jeg en skikkelig brøler

Kjelli

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digital-tv i ekstra rom med Get box PVR i stedet for Get box kr 128,-

Før stod det 79kr istedet for 128kr. Det var dette som betydde 79+49.
    Jeg trodde da det kostet 79kr for en ekstra tuner, men det kostet altså 49+79. Igjen observerer jeg dette magiske 79 tallet i prislisten, og da vet jeg det er samme "økonomen" som har vært på ferde igjen.

Men nok om det, jeg gleder meg til GET HD. Sist jeg snakket med de så var det rett rundt hjørnet, dette var i 2006.

Kjelli

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink get a hd

What you wanna get, ye cant Get, not Yet with Get

Side 1 av 135 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •