HDTV fra GET - Side 99

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 99 av 135 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 95 96 97 98 99 100 101 102 103 109 119 129 ... SisteSiste
Viser resultater 1,961 til 1,980 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Feilmelding på noen opptak

Få følgende feilmelding:
    Informasjonsfeil. Vennligst vent... (5)

Gjelder for noen opptak fra TV2, SVT1, SVTV4.
    Andre fungerer....

Nye opptak funker.

Tips, anyone?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    Ellers så la jeg forøvrig også merke til tekstingen på NRK HD i går kveld.
    Snakket med GET i dag, og "løsningen" er å trykke på spørsmålstegnstasten på fjernkontrollen og sette undertekst til "ingen". Dette må gjøres hver gang man switcher til 158. Utrolig tungvindt! Ulikt fra de andre norske kanalene, så er tydelig default-valget på kanal 158 satt opp med "Norsk" undertekst.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xante
    Utrolig tungvindt! Ulikt fra de andre norske kanalene, så er tydelig default-valget på kanal 158 satt opp med "Norsk" undertekst.
    Det er allikevel godt å ha muligheten til å slå av teksten. På de vanlige NRK-kanalene er jo teksten brent inn i bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da er det på tide å omprogrammere min Logitech fjernkontroll. Glemte å legge til ?-knappen når jeg gjorde det sist.

En ting som irriterer meg med Get er at de fortsatt ikke har forbedret HD-tilbudet sitt. Det er de samme kanalene og mest irriterende er at kanaler som SVT HD, BBC HD og MTV HD ikke er inkludert i Get HD-pakka. Hva er vitsen med det? Tjene penger selvfølgelig, men jeg skjønner det egentlig ikke. Tror ikke det er så mange som velger å betale 49,- ekstra pr kanal på toppen av de 99,- det koster å ha HD-pakken. Eller alternativt 49,- ekstra pr kanal i tillegg til 149,- for Familie HD pakken der det ironisk nok bare er to HD-kanaler.

Det jeg ikke skjønner er at Get har vært ledende på markedet når det kommer til teknologi, men hva hjelper det når programtilbudet er så dårlig når det kommer til HD-kanaler?

Men det er klart, jeg får jo den fantastisk interessante kanalen Luxe HD i HD-pakken, hurra!

Boksen begynte for øvrig å oppdatere seg i natt, lurer på hva det gjaldt. Søkte på driftsstatus på get.no og der sto det at det i perioden 9-11/2 skulle komme programvareoppdateringer, men ikke noe om hva de inneholdt. Kunne heller ikke se noen forskjell etterpå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjorde min også, men det står bare "venter på signal" og det har det gjort nå i et kvarter...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt og så et opptak i natt kl 01 da boksen bootet og begynte med programvareoppdatering. Noen som vet hva oppdateringen inneholdt?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ulikt fra de andre norske kanalene, så er tydelig default-valget på kanal 158 satt opp med "Norsk" undertekst.
    Oppdatering: På "gamle! NRK1 (kanal1) er det ikke mulig å velge undertekst. Her er teksten tydeligvis lagt på fra NRK og er del av selve sendingen, slik at norske sendinger ikke har tekst mens utenlandske sendinger er tekstet. På kanal 158 kan man velge tekst eller ikke - på alle sendinger, inkludert norsktalende programmer - slik at man må velge: Enten ingen teksting i det hele tatt, eller alltid tekst, også på norsktalende sendinger. Dette valget settes under "/Innstillinger/Språk". Har man valgt norsk undertekst - slik jeg vil anta at de fleste av oss har gjort - så må man godta å finne frem fjernkontrollen og manuelt slå av tekstingen hver gang man velger 158. Tungvindt!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering: På "gamle! NRK1 (kanal1) er det ikke mulig å velge undertekst. Her er teksten tydeligvis lagt på fra NRK og er del av selve sendingen, slik at norske sendinger ikke har tekst mens utenlandske sendinger er tekstet. På kanal 158 kan man velge tekst eller ikke - på alle sendinger, inkludert norsktalende programmer - slik at man må velge: Enten ingen teksting i det hele tatt, eller alltid tekst, også på norsktalende sendinger. Dette valget settes under "/Innstillinger/Språk". Har man valgt norsk undertekst - slik jeg vil anta at de fleste av oss har gjort - så må man godta å finne frem fjernkontrollen og manuelt slå av tekstingen hver gang man velger 158. Tungvindt!
    Da har Get gjort noe rart. På bakkenettet sendes det to tekstspor. Et vanlig, som inneholder norsk tekst på all utenlandsk tale, og ett for hørselshemmede, som har norsk tekst på alt. Kanskje Gets dekodere ikke har støtte for to tekstspor på samme språk?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har to problemer med min hd-pvr

1: Boksen slutter plutselig å virke, alt går i svart. Den står forstand "på", men eneste løsning for å få tilbake bilde er å stoppe og starte den igjen med fjernkontrollen (jævli kjipt da det f.eks skjedde på et straffespark i en prem league kamp)

2: Bildet blir noen ganger helt føkked øpp. Dette gjelder særs på south park på tv2 zebra. Med "føkked øpp" mener jeg at bildet blir kuttet oppe og nede. For å ordne dette må jeg trykke på "guide" for å så gå ut av "guide" igjen. Da blir bildeaspektet riktig (det blir dog feil igjen om man f.eks går til reklame)

Jeg kjører hd-pvr via yamaha rx-v1800 som tar både bilde og lyd

Håper noen vet hva dette er

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever det samme som deg med at bildet forsvinner selv om boksen står på. Løser det på samme måte som deg. Aner ikke hva feilen skyldes.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg kjører 1080i fra GET, med pass through i forforsterkeren.
    Siden NRK skal sende OL i 720p har jeg gått over til dette på PVR'en også.
    Men da blir lyden helt ute av sync! Er det min (fantastiske :-) Samsung TV som ikker henger med?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnonymBruker
    (...klipp...)
    Men foreløpig er ikke denne noe å trakte etter. Minimal forskjell mellom vanlig NRK1 og NRK1 HD, og man må helt innpå TV'en for å se forskjellen.
    (Og jeg greier egentlig ikke å bestemme meg for hva som er best)
    Men blir spennende neste helg. Da bør jeg se litt forskjell.
    Da er HD-sendingene i gang. Steike, dette var bra.
    Måtte kloss oppi TV'en for å se pixlene.
    Har kun en 37tommer, så hvis SD-sendingene er av god kvalitet, blir det ellers likevel ganske bra.

Har man en større TV må det at NRK nå sender i HD være knall!
    (Synd det ikke gjelder flere kanaler. Hadde vært artig med TVNorge HD på Get)

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnonymBruker
    Da er HD-sendingene i gang. Steike, dette var bra.
    Måtte kloss oppi TV'en for å se pixlene.
    Har kun en 37tommer, så hvis SD-sendingene er av god kvalitet, blir det ellers likevel ganske bra.

Har man en større TV må det at NRK nå sender i HD være knall!
    (Synd det ikke gjelder flere kanaler. Hadde vært artig med TVNorge HD på Get)
    Jeg så på studio sendingen som gikk i HD 720p, bytta frem og tilbake til NRK vanlig, så ikke noen stor forskjell.

Derimot så var hoppingen på Eurosport HD (som sender 1080i) meget skarp og detaljert. Venter med konklusjon til NRK HD sender materiale fra øvelsene i OL.

Edit: Nå er der jammen forskjell på NRK1 HD og den vanlige. Har fyrt opp projektoren og bildet fra OL-åpningen er nydelig, fant ut at det blir selvfølgelig best og stille boksen på 720P output.

Så nå blir det til og stille frem og tilbake, alt etter hva HD kanal man ser på :roll:

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bemoltu
    Siden NRK skal sende OL i 720p har jeg gått over til dette på PVR'en også.
    Men da blir lyden helt ute av sync! Er det min (fantastiske :-) Samsung TV som ikker henger med?
    Når de andre kanalene etter hvert kommer i HD også, slik som TVNorge HD, så sender de i 1080i, så galt blir det nok uansett.

Du er ikke heldig å kjører lyden igjennom en forsterker hvor du kan stille på Lip Sync?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter siste oppdatering mister jeg HDMI signalet på HD-PVR innimellom. Det varer ca. 5-6 sekunder. Noen som vet hvordan man kan rette på dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Get Kabel

Get gir kundene sine gamle Dekodere, de kaster aldri disse,. er jo ikke rart det er så mye feil på de da.
    Har de lov til det?
    kansje ta opp saken med Forbrukerådet.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Get gir kundene sine gamle Dekodere, de kaster aldri disse,. er jo ikke rart det er så mye feil på de da.
    Har de lov til det?
    Hvorfor skulle de ikke ha lov til det?

Man leier jo kun dekoderene av dem, både standard og HD dekoderene. Hadde man kjøpt dem så hadde det vært en annen ting.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dekodere som blir levert inn pga endringer i abbonenment / oppsigelse er jo fullt fungerende apparater som blir sjekket før de går ut igjen.

Dekodere som blir byttet pga av feil blir jo reparert / kassert.

Forbrukerrådet?

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Har de lov til det?
    Er det "veldig mye feil" på de? Hvor mye feil er det i forhold til antall dekodere der ute? I og med at du vet det så hadde det vært interessant å få tallet.
    (Min fungerer forøvrig greit.)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Re

Sitat Opprinnelig postet av randall
    Er det "veldig mye feil" på de? Hvor mye feil er det i forhold til antall dekodere der ute? I og med at du vet det så hadde det vært interessant å få tallet.
    (Min fungerer forøvrig greit.)
    Poenget er at hvis de ikke kan levere skikkelige dekodere burde de la oss få velge andre Som Vantage som er bedre kvalitet.

Side 99 av 135 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 95 96 97 98 99 100 101 102 103 109 119 129 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •