HDTV fra GET - Side 97

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 97 av 135 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 127 ... SisteSiste
Viser resultater 1,921 til 1,940 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eg sendte ein mail til Get Kundeservice for nokre dagar sidan med spørsmål om korleis NRK HD blir sendt ut, og spørsmål om den vidare satsinga på HD-kanaltilbodet til Get. Mottok svar i dag:

NRK HD blir tilgjengelig for alle kunder og kanalen vil være kostnadsfri.
    Vi har dessverre ikke fått noe informasjon fra NRK om kanalen ennå. Grunnen
    til at vi opplyser om dette i Get News er for at informasjon vil være å
    finne på denne siden når vi mottar informasjon om kanalen i løpet av
    januar.

Vi har dessverre ikke noen datoer på når flere HD-kanaler vil bli
    tilgjengelig. Du vil selvsagt få informasjon om dette når tilbudet utvides.
    HD-tilbudet vil også bli bedre når flere kanaler går over til å sende i HD.
    Det vil bli endringer i 2010, men foreløpig har vi ingen konkret
    informasjon om hvilke endringer, som vil bli gjort.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Jeg har fremdeles dette problemet. Kan noen bekrefte om VoD funker på HD PVR?
    Heisann! Fant du ut av det? Husker jeg hadde det samme problemet. Det var bare å sende et SPLITTER til Get-nummeret og benytte den gratis tilsendte splitteren. Skjønner ikke hvorfor de ikke legger ved den i utgangspunktet. Get filmleie har fungert utmerket siden den gang!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de med HD-PVR er endelig mobiltelefonopptaksprogrammering av dekoderen lansert. Kudos til get (hvis det virker...:-P )

Fjernstyrt opptak - Get

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når NRK1 HD blir å finne hos GET?

Både Canal Digital og Viasat har fått den nå på satelittplattformen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant det selv...

NRK1 HD kan nå sees på kanalplass 158 hos GET.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men blir NRK i HD på 'den vante plassen' etterhvert eller? Trodde det var sånn, jeg. At de sender HD og SD om hverandre, på samme måte som med 16:9 og 4:3 materiale, på samme kanalplass?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm ikke rare forskjellen på House som jeg ser nå. Sender de i 720P eller 1080i ?

Kjøres her 1080i på 46" lcd

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.. har ikke kanal 158 her jeg. Må man skru av og på dekoderen for at det skal funke?

EDIT: ja, det må man visst. Nå har jeg den. Migrapolis i HD!!

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av krestjan
    Hmmm ikke rare forskjellen på House som jeg ser nå. Sender de i 720P eller 1080i ?

Kjøres her 1080i på 46" lcd
    Nrk kommer til å sende i 720P.....NÅR de begynner med HD sendinger...
    som er FØRST når OL begynner.....og som de fleste andre kanaler=Tv2/Tv Norge osv, så er det bare noen få programmer som kommer til å bli vist i HD....og DA vil du se forskjell....og etterhvert flere programmer....

Det er kun direktesendingene fra OL som sendes i ekte HD i følge informasjonen NRK har kommet med på diverse nettsteder. Alt annet skal være oppskalert SD. Jeg legger også merke til hvor bra førkveld og nyhetene var og flere jeg har snakket med opplever det samme. Det er sikkert benyttet en "state of the art" scaler/deinterlacer og så har de sikkert gode kameraer i studioene.

"NRK1 SD" er betydelig mere "soft" selv om den benytter høyere bitrater enn de fleste andre SD kanalene

Henter fra tråden NRK1 i HD
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Men blir NRK i HD på 'den vante plassen' etterhvert eller? Trodde det var sånn, jeg. At de sender HD og SD om hverandre, på samme måte som med 16:9 og 4:3 materiale, på samme kanalplass?
    NRK sender HD og SD om hverandre på samme kanalplass, ja. Men, Gets SD-dekodere vil ikke klare å vise bilde hvis det kommer et HD-signal på en av kanalene, så dette vil ikke fungere der. Det Get (og Canal Digital) da har valgt å gjøre er å lage to kanaler. En som alltid nedskalerer bildet til SD, og en som alltid oppskalerer bildet til HD.

(dvs. for alt jeg vet kan det hende at NRK står for skaleringen, og at NRK tilbyr de to kanalene over satelitt, og at det er her Get og CD henter sendingene sine)

Anyway - hvis det ikke står en HD-logo i hjørnet, sånn som her, så er det nok ingen HD-sending.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Jeg legger også merke til hvor bra førkveld og nyhetene var og flere jeg har snakket med opplever det samme. Det er sikkert benyttet en "state of the art" scaler/deinterlacer og så har de sikkert gode kameraer i studioene.

"NRK1 SD" er betydelig mere "soft" selv om den benytter høyere bitrater enn de fleste andre SD kanalene

Henter fra tråden NRK1 i HD
    Når NRK har egne "NRK Edition" av B&W sine beste høytallere for lydbruk, så har de nok heller ikke spart på penger på skalererene.

TV kanalene har jo i all tid hatt mye bedre utstyr enn det som har vært tilgjenglig for vanlige forbrukere. Det inkluderer det kassettene de før brukte med magnetbånd, noe ala VHS.

De bruker nok også noen flere kroner enn oss på kameraene. Det holder liksom ikke med ett HD kamera fra Elkjøp når de skal gjøre ting skikkelig. Man hører jo alltid hvor dyre kameraene er når de ødelegger ett på "Dirty Jobs", da snakker man $50.000.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    NRK sender HD og SD om hverandre på samme kanalplass, ja. Men, Gets SD-dekodere vil ikke klare å vise bilde hvis det kommer et HD-signal på en av kanalene, så dette vil ikke fungere der. Det Get (og Canal Digital) da har valgt å gjøre er å lage to kanaler. En som alltid nedskalerer bildet til SD, og en som alltid oppskalerer bildet til HD.
    OK, takk. Når TV-stasjon etter TV-stasjon etterhvert begynner å gjøre det på samme måten, ville det jo vært fint å kunne sortere kanalene selv. Den funksjonen burde jo ha vært der hele tiden, men nå synes jeg den blir mer presserende. Favoritt-lista er en dårlig erstatning, synes jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    OK, takk. Når TV-stasjon etter TV-stasjon etterhvert begynner å gjøre det på samme måten, ville det jo vært fint å kunne sortere kanalene selv. Den funksjonen burde jo ha vært der hele tiden, men nå synes jeg den blir mer presserende. Favoritt-lista er en dårlig erstatning, synes jeg.
    Jeg er fullstendig enig.

Det verste er at på den enkleste SD-dekoderen deres (Get box), er det faktisk mulig å sortere kanalene. Problemet er bare at hver gang de sender ut oppdatering av kanallista, så forsvinner sorteringen man har gjort, så man gidder i praksis bare å gjøre dette en, kanskje to ganger, før man innser at slaget er tapt.

Derimot har Get Box en annen funksjon som faktisk er ganske nyttig, og som funker. Man kan skjule kanaler man ikke er interessert i. Man kan også lage 8 favorittlister, og da blir det ganske lett å gruppere f.eks. HD-kanalene, NRKs kanaler, sportskanaler, osv. Dette gjør det litt mindre plagsomt at man (i praksis) ikke kan stokke om kanalene i sin foretrukne rekkefølge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da var de "glade" dagene over

Da var de "glade" dagene over :cry:
    Ikke for å ødelegge HD-tråden deres, men er det noen andre her som vet hvordan man unngår at tv-oversikten ikke dukker opp? De to siste ukene har jeg slitt med at programoversikten ikke dukker opp på skjermen når jeg trykker på fjernkontrollen. Må skru boksen av/på for at det skal fungere igjen. Holder seg da stabil et par dager før jeg opplever det samme

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alternativer til HD PVR dekoder fra GET

Hei,

noen som vet om det er et alternativ til å leie HD PVR boks fra Get? Er det mulig å kjøpe en selv?

Koster jo 1200,- i året for å leie boks......

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetso
    noen som vet om det er et alternativ til å leie HD PVR boks fra Get? Er det mulig å kjøpe en selv?
    Ganske enkelt: Nei.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har der skjedd noen oppdatering av dekodere de siste dagene?
    Jeg hadde satt serieopptak av et program, men igår var der ikke noe opptak, og ingenting vises i "planlagte opptak", den er bare borte...

Kanal 158 er heller ikke tilgjengelig hos meg...

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Var ikke det hos meg heller, inntil for 5 min siden da jeg slo av og på boksen.
    Ser på 158 nå. (GP går ikke i HD dog..)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Har der skjedd noen oppdatering av dekodere de siste dagene?
    Jeg hadde satt serieopptak av et program, men igår var der ikke noe opptak, og ingenting vises i "planlagte opptak", den er bare borte...

Vet ikke om det har skjedd noen oppdatering siste dagene, men jeg har mye problemer med min dekoder nå.
    Det startet med at mange av mine tidligere opptak bare forsvant.
    Den greier nå ofte ikke ta opp programmer.
    Endte med at jeg formaterte om maskinen, uten at det heller hjalp...
    Fortsetter det kommer jeg til å be om å få bytte dekoder.

Ellers får jeg kanal 158
    Men foreløpig er ikke denne noe å trakte etter. Minimal forskjell mellom vanlig NRK1 og NRK1 HD, og man må helt innpå TV'en for å se forskjellen.
    (Og jeg greier egentlig ikke å bestemme meg for hva som er best)
    Men blir spennende neste helg. Da bør jeg se litt forskjell.

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har absolutt ingen problemer med opptak. Unntatt at planlagte/serieopptak forsvant for noen dager siden (som også Niels Nielsen nevner). Sikkert pga en oppdatering.

Side 97 av 135 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 127 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •