HDTV fra GET - Side 96

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 96 av 135 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 106 116 126 ... SisteSiste
Viser resultater 1,901 til 1,920 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Get News Januar 2010
    Tips! NRK HD lanseres 12. februar 2010. Følg med på get.no for mer informasjon.
    09.12.18_getnews_zmags.pdf

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xorcist

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zampano
    Etter oppgraderingen får jeg følgende feilmelding ved forsøk på å gå inn på filmleie-tjenesten

Kritisk feil: Mistet nettverksforbindelse (7)

Jeg kjører GET-bredbånd og har koblet Get Box og kabel-modem som anvist til splitteren som fulgte med.

Noen som har registrert det samme problemet?
    Jeg har fremdeles dette problemet. Kan noen bekrefte om VoD funker på HD PVR?

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Funker som bare det her på Vestli.

Newcomer brownale sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Var oppe hos muttern og fattern (Oslo vest) i jula, og der hadde de samme problem som deg. Kommer ikke inn på filmleie. Vi fikk opp samme kode (07) som deg. De har signalkabel fra veggen rett i boksen. Gamlingene syntes ikke det var noe problem at dette ikke virket, så det ble lite feilsøking.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme feil

Jeg har også samme feil. Hadde noen nolduser her og feilsøkte, de sa at siden jeg hadde internet så var det pvr boksen. Har timesvis med opptak på boksen så jeg har ikke byttet den enda. Det var en på tråden her tidligere som skulle få tilsendt noen nye splittere til veggen som vistnok kunne være forklaringen, har ikke hørt noe fra han enda. Det jeg tror er at 80% av de som er "teknikere" ikke er teknikere. En ting er og kunne måle signal og i 90% av tilfellene så er det sikkert ett manglende signal men er det ikke det.... da har dem ikke peiling i det heletatt, Man må "knekke" koden som det heter. Jeg tar sikkert feil men....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svart skjerm

Er det noen som har mistet bildet totalt? Bor i Drammen og har sittet 10 min og ventet i telefonen hos Get.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Oslo har det ikke vært noe problem såvidt jeg vet. Samboeren har i alle fall ikke klaget!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Get + Tv2hd = Sant / Usant?

Som kjent så starter NRK opp med HD sendinger den 12 februar i f.m. OL. Jeg tar det selvfølgelig for gitt at vi med HDPVR fra Get vil få glede av dette. Men hva med TV2? De har jo sendt HD over RiksTV i et halvt års tid men glimrer med sitt fravær hos Get (og de andre operatørene). Men hva når NRK begynner med HD, vil dette kunne endre noe på landskapet? Noen som har noen hete tips omkring dette? Er klar over at det hele er et pengespørsmål men nå er det plutselig en ny situasjon. Jeg regner med at det ikke vil vare evig at RiksTV vil ha monopol på på TV2 HD. Det samme gjelder forøvrig også andre kanaler, slik som TV Norge HD

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Get + Tv2hd = Sant / Usant?

Som kjent så starter NRK opp med HD sendinger den 12 februar i f.m. OL. Jeg tar det selvfølgelig for gitt at vi med HDPVR fra Get vil få glede av dette. Men hva med TV2? De har jo sendt HD over RiksTV i et halvt års tid men glimrer med sitt fravær hos Get (og de andre operatørene). Men hva når NRK begynner med HD, vil dette kunne endre noe på landskapet? Noen som har noen hete tips omkring dette? Er klar over at det hele er et pengespørsmål men nå er det plutselig en ny situasjon. Jeg regner med at det ikke vil vare evig at RiksTV vil ha monopol på på TV2 HD. Det samme gjelder forøvrig også andre kanaler, slik som TV Norge HD

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at mange ikke distribuerer TV2 HD er at TV2 krever for mye betalt. Om TV2 er villige til å gå ned i pris når NRK starter med HD så vil det kunne endre situasjonen, men det er altså TV2 som må komme med utspill.

Som du kanskje vet er TV2 medeiere i RiksTV, men de er ikke medeiere i kabelselskaper som Canal Digital eller Get.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er NRK sine HD sendinger en egen kanal eller er det noen program som vil bli sendt i HD?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg på litt tynn is, men mener å ha hørt at de skulle kjøre alt på samme kanal for å spare kapasitet på bakkenettet. Alle bokser er godkjent for HD uansett så derfor så skulle ikke det by på noen problemer. Om det betyr at de oppskalerer alt som ikke er HD eller om sendingen skifter mellom SD og HD vet jeg ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg på litt tynn is, men mener å ha hørt at de skulle kjøre alt på samme kanal for å spare kapasitet på bakkenettet.
    Det er vel ikke akkurat det at de skal spare plass, men at det er fullstendig unødvendig å bruke ekstra plass.

Alle bokser er godkjent for HD uansett så derfor så skulle ikke det by på noen problemer.
    Nettopp. Hvorfor skal man trenge å si til titterne at man kan se sendingen i HD på en annen kanal, når de bare kan vise den i HD på den kanalen de allerede ser på.

Om det betyr at de oppskalerer alt som ikke er HD eller om sendingen skifter mellom SD og HD vet jeg ikke.
    Jeg tar det for gitt at sendingen veksler mellom SD og HD. Det å oppskalere et SD-bilde til HD slik at man må bruke ekstra båndbredde uten at det blir bedre kvalitet, er jo bare tullete.

Dette opplegget med egne HD-kanaler er et resultat av plattformer der et antall av brukerne ikke kan se HD-sendinger i det hele tatt. Da må de ha et nedkonvertert SD-bilde på en egen kanal, og det gir også mer mening å oppskalere SD-bilder på HD-kanalen i de sendingene som ikke er i HD. Da slipper de kundene som faktisk kan se HD å bytte frem og tilbake mellom SD og HD-kanalen avhengig av formatet på sendingen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nrk HD

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det er vel ikke akkurat det at de skal spare plass, men at det er fullstendig unødvendig å bruke ekstra plass.

Nettopp. Hvorfor skal man trenge å si til titterne at man kan se sendingen i HD på en annen kanal, når de bare kan vise den i HD på den kanalen de allerede ser på.

Jeg tar det for gitt at sendingen veksler mellom SD og HD. Det å oppskalere et SD-bilde til HD slik at man må bruke ekstra båndbredde uten at det blir bedre kvalitet, er jo bare tullete.

Dette opplegget med egne HD-kanaler er et resultat av plattformer der et antall av brukerne ikke kan se HD-sendinger i det hele tatt. Da må de ha et nedkonvertert SD-bilde på en egen kanal, og det gir også mer mening å oppskalere SD-bilder på HD-kanalen i de sendingene som ikke er i HD. Da slipper de kundene som faktisk kan se HD å bytte frem og tilbake mellom SD og HD-kanalen avhengig av formatet på sendingen.
    vet ikke om det er en egen kanal.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Som du kanskje vet er TV2 medeiere i RiksTV, men de er ikke medeiere i kabelselskaper som Canal Digital eller Get.
    Det er mulig dette er flisespikkeri, men det er ikke helt riktig, Robert.
    Telenor eier en stor andel av A-pressen, som igjen eier halvparten av TV2. Telenor eier også Canal Digital. Så en av TV2s hovedeiere har interesser i begge selskaper.

Det er helt riktig at TV2 eier RiksTV, sammen med Telenor og NRK.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A-pressen eier ikke over 50% i TV2 slik at de kan ikke diktere kanalen og Telenor er ikke den største aksjonæren i A-pressen. Så selv om det er eierinteresser så "styrer" Telenor på ingen måte TV2.

TV2 og Telenor sitter altså ikke på samme side av bordet.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det kan jo være at NRK gjør dette på samme måte i bakkenettet som TV2 sender HD i bakkenettet. Dvs. at de oppskalerer til HD hele tiden så lenge de skal sende HD. Det er dette som vil irritere folk minst. Da slipper de klager fra alle som mister bildet i lange tider pga. switching mellom HD & SD noe som vil skje dersom de skal veksle mellom 576i->HD oppløsning . Scaleren/de-interlaceren til NRK er forhåpentligvis også i en helt annen prisklasse enn den i TV'ene, dekodere og billige videoprosessorer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TV2HD i Get

Til dere som lurer hvorfor ikke TC2HD ikke blir distubiert på Get så gir det et svar hvorfor på podcatsen til Kurer, nr 153. NRK Nett-TV - Kurer 153

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snart begynner HD-festen på NRK

Når OL fra Vancouver er i gang i midten av februar, vil NRK gjøre alle direktesendingene fra OL tilgjengelige i HD. Dermed fremskyndes den planlagte overgangen til en teknologi som gir skarpere bilder enn du noen gang før har fått fra NRK.

– Dette gjør vi for å være tidlig ute med HD (High Definition), som åpenbart er det som kommer. NRK har tradisjon for å være den som brøyter vei, og slik blir situasjonen nå også. Sammen med TV 2, som også har startet med HD-sendinger, drar vi det norske tv-publikummet over til HD, sier NRKs kommunikasjonsdirektør Sigurd Sandvin.
    Tidlig ute?? LOL

Side 96 av 135 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 106 116 126 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •