HDTV fra GET - Side 95

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 95 av 135 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 125 ... SisteSiste
Viser resultater 1,881 til 1,900 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av brownale
    Dette har ikke jeg heller merket siden oppdateringen. Synes det er merkelig at noen har ett problem mens andre ikke merker noe til det problemet. Har ikke alle samme boks og samme software? Virker nesten som om boksene lever sitt eget liv. Kan dette ha noe med "nettet" som fører signalene til boksene/PVRene? Jeg sliter fortsatt med å spole i HD-sendinger.
    Det er ikke bare boksen - det er også TV'en, forsterkeren og de individuelle innstillingene på hver boks..

Newcomer brownale sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av theotherguy
    Det er ikke bare boksen - det er også TV'en, forsterkeren og de individuelle innstillingene på hver boks..
    Ja, det er flere faktorer inne i bildet her.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg alltid har hatt problem med, dvs både før og etter oppdateringen, er at signalet plutselig forsvinner. Dvs på skjermen får jeg opp "inget signal" og må slå av og på receiveren for å få bilde (og lyd) igjen. Noen andre med dette problemet?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Solaar, jeg har - og har hatt - det samme problemet. Mister HDMI-sync (vil jeg tro det er) av og til. Dog sjeldnere nå etter oppdateringen. Får TVens egen 'blåskjerm', og teksten "Modus ikke støttet". Jeg fikser det ved å velge en annen inngang, og så tilbake til HDMI inngangen igjen (jeg har PVRen koblet direkte til TVen og ikke til receiver da, men regner med det er samme problem).

Eneste måten jeg kan få problemet til å forsvinne helt, er ved å sette ut-signalet til 576p. Jeg har den på 1080i nå, fordi det nå stort sett funker, noe det ikke gjorde før (eller rettere sagt så skjedde det oftere før).

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk meg ny tv, en Sony 40W5500 og har i den sammenheng litt problem med valg av oppløsning på dekoderen, velger jeg 720p blir det en del overscan på noen sendinger, velger jeg derimot 1080i så ser jeg først og fremst interlacingen ganske tydelig, noe som er irriterrende, i tillegg er det på mange kanaler som har forskjellige typer striper på en av sidene.

Hva slags innstillinger bruker dere med full hd tv'er?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke HDMI GET en enda, men min bror har det, og har også W5500 TVen.

Så vidt jeg vet så bruker han både HDMI og Analogt for å få det riktig, da den trøbler (GET dekoderen altså) til litt på enkelte kanaler.

Jeg har kun den vanlige GET boksen, og lar forforsterkeren min ta seg av dekodingen, da jeg syntes denne gjør en bedre jobb en TVen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Fikk meg ny tv, en Sony 40W5500 og har i den sammenheng litt problem med valg av oppløsning på dekoderen, velger jeg 720p blir det en del overscan på noen sendinger, velger jeg derimot 1080i så ser jeg først og fremst interlacingen ganske tydelig, noe som er irriterrende, i tillegg er det på mange kanaler som har forskjellige typer striper på en av sidene.

Hva slags innstillinger bruker dere med full hd tv'er?
    Jeg bruker 1080i ut for min Pioneer Kuro. Dels fordi HD-kanalene jeg har kommer i denne oppløsningen og jeg slipper at kanalene blir nedskalert i PVRen og så oppskalert i TVen og bildet dermed blir dårligere enn utgangspunktet. Dels fordi jeg da bare oppskalerer én gang for ikke-HD-kanaler, fra 576 -> 1080, og ikke går 576 -> 720 -> 1080. Resultatet bør dermed bli marginalt bedre, men det avhenger jo selvfølgelig også av kvaliteten på skalererne i de ulike komponentene.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du har setter get pvr'en til 576 på vanlige kanaler og 1080i på hd kanaler?
    Blir jo veldig tungvindt iogmed at det tar litt tid å switche mellom oppløsninger på selve dekoderen.
    Burde vært en egen tast til å skifte oppløsningen .

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Så du har setter get pvr'en til 576 på vanlige kanaler og 1080i på hd kanaler?
    Blir jo veldig tungvindt iogmed at det tar litt tid å switche mellom oppløsninger på selve dekoderen.
    Burde vært en egen tast til å skifte oppløsningen .
    Han lar dekoderen skalere opp til 1080i sier han. Da slipper han det ekstra steget som 720p innebærer, hvis han setter dekoderen til dette.

Det beste ville nok vært at dekoderen kunne sende source direct, da mange har bedre dekodere andre steder i rekken.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste svaret litt fort :-D, skjønner selvsagt hva han mente.
    I mitt tillfelle ser det best ut med 720p ut, som sagt med 1080i ses interlacingen alt for tydelig.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter oppdateringen er 1080i blitt såpass bra at jeg kan ha den på dét, mens jeg tidligere så scanlines som ble plagsomme. Av en eller annen grunn var, og er, 576i umulig å bruke på min TV (ser helt grusomt ut). Enkleste forklaringen er jo at TVen er elendig på deinterlacing, men SÅ ille kan den umulig være, så jeg tror det foregår noe annet her. Ser ut til at det fungerer bedre med enkelte TVer enn andre. Siden du fremdeles har problemer ved 1080i som jeg er mer eller mindre kvitt så tror jeg det er noe 'rart' som foregår med det utsignalet, som noen TVer takler bedre enn andre.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg ser interlacingen er også muligens at jeg sitter for nærme tv'en og i tillegg er kresen 8).
    Fant til slutt ut at resultat ble best ved å kjøre 720p ut, sony'en har kunne som sagt ikke kjøre "full pixel" ved 720p, men man hare ett valg som heter +1 og dette fjerner overscannen, men som sagt så blir det ved noen sendinger rare striper over eller ved siden av bilde, disse stripene irriterte meg mer en litt overscan og satte derfor bide modus på tv'en til "auto".

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer ett par spørsmål fra en stakkar som (endelig?) har kastet ut CRT-tjukkasen og kjøpt ny plasma. Det betyr at tiden der man godtok analoge signaler fra Get uten noen bruk av dekoder er over. Get tilbyr "Get Box HDi" til 89kr/mnd. Veldig dyrt i mine øyne, bare 10kr mindre i måneden enn HD-PVR boksen jo (har DVD-opptaker så PVR er ikke veldig nødvendig).

1.Jeg må ha HD-PVR for å få filmleie, ikke sant?
    2.Slik jeg forstår det får man NULL HD-kanaler med i Gets startpakke?
    3.Get tilbyr etter hva jeg skjønner ikke TVNorge HD eller TV2 HD? Er det noen forventninger om når dette kommer og må man regne med like drøy pris som f.eks SVT HD koster(49kr/mnd)?
    4.NRK vil begynne med HD i februar, blir det en kanal Get er lovpålagt å sende slik som med det ordinære NRK-kanalene, eller blir det ekstra å betale her også?

Må si at dersom jeg må betale 89kr/mnd for HD-dekoder, og så 49kr/mnd per HD-kanal som kanskje sender noen få programmer i HD så frister det jo ganske mye å ta til takke med en standard Get-box uten noe HD.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phunkee
    Her kommer ett par spørsmål fra en stakkar som (endelig?) har kastet ut CRT-tjukkasen og kjøpt ny plasma. Det betyr at tiden der man godtok analoge signaler fra Get uten noen bruk av dekoder er over. Get tilbyr "Get Box HDi" til 89kr/mnd. Veldig dyrt i mine øyne, bare 10kr mindre i måneden enn HD-PVR boksen jo (har DVD-opptaker så PVR er ikke veldig nødvendig).

3.Get tilbyr etter hva jeg skjønner ikke TVNorge HD eller TV2 HD? Er det noen forventninger om når dette kommer og må man regne med like drøy pris som f.eks SVT HD koster(49kr/mnd)?
    4.NRK vil begynne med HD i februar, blir det en kanal Get er lovpålagt å sende slik som med det ordinære NRK-kanalene, eller blir det ekstra å betale her også?

Må si at dersom jeg må betale 89kr/mnd for HD-dekoder, og så 49kr/mnd per HD-kanal som kanskje sender noen få programmer i HD så frister det jo ganske mye å ta til takke med en standard Get-box uten noe HD.
    1-3 = korrekt
    TVN og TV2 HD kommer nok etter hvert, men når vet nok ingen.

NRK betaler du lisens for, så ingen av kabel selskapene får lov å ta betaling for dem, selv ikke HD..

Har selv standard GET boks på 52", og lever godt med bildet. Du har 2 måter å sende bildet på den, normal (Composit) og RGB over scart. Sistnevte skal nok være best. Men merket ingen forskjell mellom disse selv, selv om jeg så stor forskjell på dette på DVD i gamle dager.

Så lenge du har en god skalerer ett sted i signalveien så blir bildet bra, også på store skjermer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Neida. HDi boksen til Get har også fått filmleie.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av voggers
    1. Neida. HDi boksen til Get har også fått filmleie.
    Greit nok, men jeg hadde fått alvorlige psykiske problemer hvis jeg ikke hadde hatt opptaksmuligheter, og dermed ikke mulighet for og hoppe over reklamen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg HAR fått alvorlige psykiske problemer av å høre hardisken i PVR'ene rulle og gå :-D (jeg har ett par stykker av de også, og til sammenlikning er HDi'en en drøm)

Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Greit nok, men jeg hadde fått alvorlige psykiske problemer hvis jeg ikke hadde hatt opptaksmuligheter, og dermed ikke mulighet for og hoppe over reklamen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (har DVD-opptaker så PVR er ikke veldig nødvendig).
    Vær klar over at med separat DVD-opptaker (harddisk opptaker?), så vil du måtte programmere både GET-boksen og opptakeren, dersom du ønsker å tidsinnstille opptak. (Forutsetter at du vil gjøre opptak av de digitale kanalene - analog vil jo fortastt funke rett inn i opptakeren, men det var vel nettopp det du ville bort ifra?) I tillegg mister du muligheten med å se på ett program mens du tar opp et annet - GET HDPVR har som kjent 2 tunere. Muligheten med timeshifting har jo andre allerede nevnt.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ikke glem tap i kvalitet og eventuelt oppløsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Etter oppdateringen er 1080i blitt såpass bra at jeg kan ha den på dét, mens jeg tidligere så scanlines som ble plagsomme. Av en eller annen grunn var, og er, 576i umulig å bruke på min TV (ser helt grusomt ut). Enkleste forklaringen er jo at TVen er elendig på deinterlacing, men SÅ ille kan den umulig være, så jeg tror det foregår noe annet her. Ser ut til at det fungerer bedre med enkelte TVer enn andre. Siden du fremdeles har problemer ved 1080i som jeg er mer eller mindre kvitt så tror jeg det er noe 'rart' som foregår med det utsignalet, som noen TVer takler bedre enn andre.
    Jeg har også irritert meg over at HDI boksen skalerer opp (hvorfor skulle den det..?). Selv får jeg mye bedre SD bilde når jeg setter dekoderen til 576i. Forskjellen er jo kollossal!

Side 95 av 135 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 125 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •