HDTV fra GET - Side 94

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 94 av 135 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 124 134 ... SisteSiste
Viser resultater 1,861 til 1,880 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av yngve83
    Min er fremdeles litt ustabil når jeg bruker EPGen, men ble mycket positivt overrasket over SD-bildet på AnalPlus sport1 da jeg så Pompey-United på lørdag. Dette har jeg tidligere omtalt som boss, men nå er det slik jeg forventer av SD-signaler. *thumbsup*
    Hehe...tror aldri jeg kommer til å bli positivt overrasket over bildet på en kanal som kalles AnalPlus

Anyway...noen andre som har fått problemer med "Mine Kanaler" etter oppgraderingen. Av og til når jeg trykker på "Mine Kanaler" på fjernkontrollen så skjer ingenting. Må restarte boksen for at det skal funke igjen. Skjer sånn ca annenhver dag nå

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme problemet her. EPG/mine kanaler/HD-kanaler; alle virker som om de repsonderer litt tilfeldig, av og til får jeg det opp, av og til ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det begynnt å trasle seg til for meg og. Ting går tregere og etterhvert slutter "Mine kanaler" å respondere. Til slutt er av-knappen det eneste som virker. Jeg må slå av strømmen og reboote for å komme opp igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden er på over 90 sider, og jeg håper det går greit at jeg stiller følgende spørsmål uten å lese igjennom alle:

Koblet opp GET hd boks PVR med coax mot min amp.
    Opplever at lyden med denne overføringen er ekstremt mye lavere enn den for eksempel er med en cd-spiller koblet til samme amp med coax.

Er det mulig å gjøre noe med Get-box'en vedr. dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nowhere Man
    Nå har det begynnt å trasle seg til for meg og. Ting går tregere og etterhvert slutter "Mine kanaler" å respondere. Til slutt er av-knappen det eneste som virker. Jeg må slå av strømmen og reboote for å komme opp igjen.
    Prøv å resette til fabrikkinstillinger ("Get" knapp + OK/Meny). Det løste opp
    dette problemet for meg. "Mine kanaler" må legges inn på nytt..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krydrik
    Prøv å resette til fabrikkinstillinger ("Get" knapp + OK/Meny). Det løste opp
    dette problemet for meg. "Mine kanaler" må legges inn på nytt..
    I tillegg må en vel også sette opp alle bilde- og lydparametrene om igjen? Ikke noen god løsning. Dersom det gjentar seg får en bare klage og håpe det kommer en ny oppdatering snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ser ikke teksten på tv etter siste oppdatering!

Etter siste oppgradering av HD PVD boksen fra GET så virker det som om boksen prøver å bytte fra 4:3 til 16:9 ved hvert kanalskifte. Det fører ihvertfall til at vi ikke ser tekstinga, akkurat som om bildet hvor for stort for tv`en. Hvis vi Trykker EXIT også EXIT for å komme tilbake til bildet igjen så blir alt ok.

Noen som har opplevd samme/har løsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken tilkobling har du til tven? HDMI? Get-manualen sier litt om de forskjellige tilkoblingsmåtene. Har ikke dette problemet selv med HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viflars
    Etter siste oppgradering av HD PVD boksen fra GET så virker det som om boksen prøver å bytte fra 4:3 til 16:9 ved hvert kanalskifte. Det fører ihvertfall til at vi ikke ser tekstinga, akkurat som om bildet hvor for stort for tv`en. Hvis vi Trykker EXIT også EXIT for å komme tilbake til bildet igjen så blir alt ok.

Noen som har opplevd samme/har løsning?

- - - -
    Du kan velge panorering av 4:3 signalet i bilde-oppsettet i Get-boksen. Dette løste problemet på min TV tilkoblet med HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Etter oppdat. Kritisk feil: Mistet nettverksforbindelse (7)

Etter oppgraderingen får jeg følgende feilmelding ved forsøk på å gå inn på filmleie-tjenesten

Kritisk feil: Mistet nettverksforbindelse (7)

Jeg kjører GET-bredbånd og har koblet Get Box og kabel-modem som anvist til splitteren som fulgte med.

Noen som har registrert det samme problemet?

Newcomer brownale sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med denne oppdateringen, hvis man ser bort fra en ting. Når jeg spoler i HD sendinger så fryser bildet mens jeg spoler. Kun tiden i opptaket viser at jeg spoler. Dette gjør det helt håpløst å se hvor man skal stoppe spolingen.... :evil: Noen som har det samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Zampano:
    Jeg har samme melding.
    Hadde 2 montører her på mandag som monterte nye splittere men kunne ingenting om feilen. Bestillte teknikker neste til fredag som var. han var innom i 4 minutter (etter att jeg hadde vært borte fra jobben i halv dag grrrrr taper mye penger) og sier at den feilen har han alldrig sett. han ringer også omeråde sjefen, han har selvsagt alldrig sett feilen. Teknikkeren sier at det er pvr boxen men har ikke med seg flere så jeg må dra og bytte den på spaceworld....... tror ikke det er boksen som er feilen men skal bytte den i dag så får vi se.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av benikken
    Zampano:
    Jeg har samme melding.
    Hadde 2 montører her på mandag som monterte nye splittere men kunne ingenting om feilen. Bestillte teknikker neste til fredag som var. han var innom i 4 minutter (etter att jeg hadde vært borte fra jobben i halv dag grrrrr taper mye penger) og sier at den feilen har han alldrig sett. han ringer også omeråde sjefen, han har selvsagt alldrig sett feilen. Teknikkeren sier at det er pvr boxen men har ikke med seg flere så jeg må dra og bytte den på spaceworld....... tror ikke det er boksen som er feilen men skal bytte den i dag så får vi se.
    Jeg kontaktet også GET som oppgav at denne feilmeldingen var kjent, og at det skulle rettes opp "i løpet av dagen". Jeg forklarte samtidig at jeg benyttet GET kabelmodem med splitter (forøvrig installert for bare 2 mnd. siden), og spurte om det var dette oppsettet som lagde problemer?

Jeg fikk da beskjed om å sjekke hvilken type splitter jeg hadde fått utlevert, og dersom den var merket med rosa ring så måtte denne byttes ut. Da dette var tilfelle hos meg fikk jeg beskjed om at de skulle sende en nyere type splitter per post.

Hvorvidt bytte av splitter-type ville eliminere feilmeldingen på filmleie-tjenesten, fikk jeg imidlertid ikke noe klart svar på.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Der kan du se. Det kommer helt ann på hvem, du prater med. Skal sjekke hvilke splittere som er satt inn. men prøvde også uten splitter uten at det hjalp. Rakk ikke og bytte box i går og vet ikke om jeg skal gjøre det heller. Blir spennende og se hva som skjer når du får den nye platina super duper splitteren din

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hatt noen problemer siden oppdateringen.....men, jeg har et spørsmål om nettverk.
    Get spurte om jeg ville overveie å gå over til internett fra de, der sitter et modem i HD-PVR´en.
    Jeg har nå Telenor, i veggen, kablen der går til min router og denne styrer min windows pc og min bærbare Mac.
    Siden Get boksen er i stuen, hvordan ordner jeg da med internet? Vil ikke trekke nye kabler.
    Jeg har 2 routere, den der er i bruk nå er en D-Link DI-524 tror jeg den heter, en billig en. Jeg har også en D-Link DGL-4300 Gaming Router (jeg spiller ikke spill dog...) som jeg hadde litt problemer med, men jeg tror den fungerer bra egentlig.
    HD-PVR´en har en RJ-45 utgang, denne kobles da til WAN porten på den ene router, da går jeg ut fra at routeren må kables sammen med den bærbare først for å konfigureres som "bridge", og DHCP slås av, slik at signalet går videre til den andre routeren? Eller?
    Er litt grønn når det kommer til nettverk....
    Er dette stabilt?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt riktig - det skal bare være å koble på ruteren på RJ45 utgangen til HD PVR, så kan du komme på det trådløse nettet.. Da burde ikke plasseringen av ruteren være noe problem

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har slitt med a/v sync siden softwareoppgraderingen. Det virker som om grad av usync varierer fra kanal til kanal og til og med program til program. Dermed er det litt slitsomt. Lyden kommer før bildet. Andre med tilsvarende problem?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det varierer litt fra kanal til kanal er helt normalt tror jeg, for en stund siden var National Geographic litt ustabil.
    Ellers, jeg har ikke observert noen sync problemer egentlig...

Newcomer brownale sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    Jeg har slitt med a/v sync siden softwareoppgraderingen. Det virker som om grad av usync varierer fra kanal til kanal og til og med program til program. Dermed er det litt slitsomt. Lyden kommer før bildet. Andre med tilsvarende problem?
    Dette har ikke jeg heller merket siden oppdateringen. Synes det er merkelig at noen har ett problem mens andre ikke merker noe til det problemet. Har ikke alle samme boks og samme software? Virker nesten som om boksene lever sitt eget liv. Kan dette ha noe med "nettet" som fører signalene til boksene/PVRene? Jeg sliter fortsatt med å spole i HD-sendinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg kunne prøve en reset. For å være ærlig så har jeg ikke prøvd en reboot engang.. Har vært velsignet med en boks hvor det ikke har vært nødvendig med reboots, den har bare funka.

Side 94 av 135 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 124 134 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •